Citat:
Ursprungligen postat av
drKickass
Är det här twilight zone?
Jag har inte påstått att det är "en bidé". Jag har påstått att det kan vara ett alternativ tills en bidé är installerad. Alternativt har jag också påstått att jag har en sådan HAND-dusch då min bidé-armatur har förstörts av tidigare ägare av mitt hus, och denne någon installerade en handfats-armatur, som jag i sin tur uppgraderade med HAND-dusch.
Nu är det inte en separat bidé jag ska installera utan en uppgradering av toastolen. Här ser du en recension av lite olika modeller. Jag har köpt en som är som den första han visar:
https://www.youtube.com/watch?v=1k1m4EOCC6I
Arbetsinsatsen till att installera sådan och en rövdusch är exakt densamma eftersom de kopplas in på samma ställe, till röret som fyller på toaletten med vatten efter att man spolat och jag tror inte heller de skiljer så mycket i pris.
En rövdusch är givetvis bättre än ingen dusch, men jag tror ändå de är mer praktiska om man har en huktoalett som ger en mer manöverutrymme än hos en sittoalett, varför jag går direkt till den japanska varianten som gör jobbet som en tredje hand.