2026-07-10, 21:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag vet inte ärligt talat, jag köpte den mest för omslagets skull
Hade hellre egentligen haft den limiterade utgåvan med slipcover, men den är ju utgången redan och svindyr på andrahandsmarknaden...

Men sen är det svensk text på den där utgåvan också. Sedan innan har jag Vinegar Syndrome's utgåva, och där är det ju bara engelsk text till denna svenska film.

Thriller - En Grym Film är ju ändå en kultklassiker så det är väl värt sina pengar
Med tanke på utgåvan du redan har så både Vinegar Syndrome's utgåva & Klubb Super 8
Så det är inte illa ändå ......

Får se vilken utgåva jag köper
Vilken är mest Prisvärd tycker du??

Senast redigerad av Rebali179 2026-07-10 kl. 21:58.
Citera
2026-07-10, 22:04
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Thriller - En Grym Film är ju ändå en kultklassiker så det är väl värt sina pengar
Med tanke på utgåvan du redan har så både Vinegar Syndrome's utgåva & Klubb Super 8

Funderar dock på ifall man skulle köpa Fäbodjäntan antingen på LP eller Blu-Ray?
har du köpt Fäbodjäntan på Blu-Ray?
Det beror på vad du värderar när du köper en film. För mig är det viktigt att undertexten är på rätt språk för mig.
En svensk film vill jag ha svensk undertext till, och en engelsktalande film vill jag ha engelsk text till.

VS-versionen är väl dyrare vad jag vet, så för mig blir denna från Klubb Super 8 mer prisvärd. Den har både snyggare omslag, "rätt" undertextspråk och är billigare. Så som sagt... det beror helt på vad du själv värderar när du köper film.

Funderar på att göra mig av med Vinegar Syndrome-utgåvan sen. Jag vill försöka att inte ha flera utgåvor av samma film. Det känns överdrivet, speciellt när jag har begränsat med plats.

Fäbojäntan ja! Det är coolt att den fått ett LP-släpp! Det är ju för de riktiga entusiastiska nördarna alltså
Jag hade väl själv gärna köpt den egentligen, men det blir nog inget med det. Sen finns ju t-shirts också nu.

Men ja.. jag har köpt standardutgåvan på bluray. Det finns ju även bildgalleri som extramaterial. Det uppskattade jag väldigt mycket
Senast redigerad av Bartman777 2026-07-10 kl. 22:07.
Citera
2026-07-10, 22:13
Medlem
Queutards avatar
Kvarn video och sådant "stöttade" jag förr genom hutlösa inköp av DVD (lowres) för 100–200 kr stycket, men den tiden är sedan länge förbi. Tar nu allt på torrent (hires) via YIFY och filmklubbar och lägger på 18 TB-diskar.
Citera
2026-07-10, 22:40
Medlem
Citat:

Ett äkta fan har väl tre utgåvor? De två de nämnde (samt Synapses DVD-utgåva) Är den jag har iallafall (25,000 ex är kanske inte lika exklusivt som de andra utgvåorna x-D men likväl borde man ha den i hyllan!)
Citera
2026-07-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag vet inte ärligt talat, jag köpte den mest för omslagets skull
Hade hellre egentligen haft den limiterade utgåvan med slipcover, men den är ju utgången redan och svindyr på andrahandsmarknaden...

Men sen är det svensk text på den där utgåvan också. Sedan innan har jag Vinegar Syndrome's utgåva, och där är det ju bara engelsk text till denna svenska film.
Finns på Boavideo för 349:- https://shop.boavideo.com/products/thriller-en-grym-film---scandinavian-deluxe-edition-blu-ray-slipcover

Köp innan den tar slut, inte många ex kvar att hitta för anständiga priser.

Bästa svenska extrem/vålds film någonsin.
Senast redigerad av FuckingDuck 2026-07-10 kl. 22:53.
Citera
2026-07-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ett äkta fan har väl tre utgåvor? De två de nämnde (samt Synapses DVD-utgåva) Är den jag har iallafall (25,000 ex är kanske inte lika exklusivt som de andra utgvåorna x-D men likväl borde man ha den i hyllan!)
Synapse DVD/Blu-Ray är klippt med ca 1 minut jämfört med Vinegar Syndrome som är samma som finns på Klubb Super 8 versionen. https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=178449

Den korta minuten med vackra Christina Lindberg får man ju inte missa.
Citera
2026-07-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Synapse DVD/Blu-Ray är klippt med ca 1 minut jämfört med Vinegar Syndrome som är samma som finns på Klubb Super 8 versionen. https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=178449

Den korta minuten med vackra Christina Lindberg får man ju inte missa.

Hmmm...där ser man, även fast det alltså är Limited Edition jag har Nåja, den köpte jag för en 50-lapp (skämtar inte) på SUBDVDs gamla butik i city, för säkert 15 år sedan. Inte så mycket pengar man kastade i sjön (hade varit värre om man bara fick med sig den 82 minuter långa "jänkarversionen" hehe)

Såg nu vad du pratar om ja: Thriller-DVDcompare

Well då är jag uppdaterad, tackar för att min lilla okunskap rättades till Får uppdatera min version när jag kan
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-07-10 kl. 23:24.
Citera
2026-07-10, 23:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Finns på Boavideo för 349:- https://shop.boavideo.com/products/thriller-en-grym-film---scandinavian-deluxe-edition-blu-ray-slipcover

Köp innan den tar slut, inte många ex kvar att hitta för anständiga priser.

Bästa svenska extrem/vålds film någonsin.
Tack som fan för det! Det blev att beställa den direkt!
Jag får maila Ginza och försöka avbeställa den andra...
Citera
2026-07-12, 14:15
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:

Fäbodjäntan köpte min brorson till mig och skickade hem den till mig, han sa att han hade en överraskning till mig, jag blev överraskad minst sagt
Citera
2026-07-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Fäbodjäntan köpte min brorson till mig och skickade hem den till mig, han sa att han hade en överraskning till mig, jag blev överraskad minst sagt

Hehe, jag fick Nattportieren i födelsedagspresent av syrran och hennes kille för kanske tio år sedan (Studio-S utgåvan alltså) Lite oväntad present (men de känner till mitt intresse för lite "udda film") men det här var än mer oväntat
Citera
2026-07-12, 22:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Hehe, jag fick Nattportieren i födelsedagspresent av syrran och hennes kille för kanske tio år sedan (Studio-S utgåvan alltså) Lite oväntad present (men de känner till mitt intresse för lite "udda film") men det här var än mer oväntat

Nattportieren är det inte den med en stor Naziflagga & en kvinna som håller händerna för Brösten? https://www.studiosentertainment.se/nattportieren/

Den var väldigt längesedan jag såg den Har haft den på DVD.
Försvann i en flytt.

Var det inte lite konstigt efteråt med tanke på omslaget
Citera
2026-07-13, 20:22
Medlem
Citat:
Nattportieren är det inte den med en stor Naziflagga & en kvinna som håller händerna för Brösten? https://www.studiosentertainment.se/nattportieren/

Den var väldigt längesedan jag såg den Har haft den på DVD.
Försvann i en flytt.

Var det inte lite konstigt efteråt med tanke på omslaget

Jomenvisst

Konstigt? Eller provocerande kanske? (men finns nog filmer som är än mer provocerande: TypIlsa-trilogin )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in