2026-07-10, 21:55
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyNewLives
Ja, ungefär så eftersom intentionerna inte är kausala.
Det existerar inte AI-agenter som kan skapa och exekvera en plan i flera steg?
Citera
2026-07-10, 21:57
Medlem
HappyNewLivess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det existerar inte AI-agenter som kan skapa och exekvera en plan i flera steg?
Jo men de kan inte orsaka någonting signifikant i världen på ett naturligt sätt.
Citera
2026-07-10, 22:05
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jo men de kan inte orsaka någonting signifikant i världen på ett naturligt sätt.
Vad är det som hindrar det, tror du?
Citera
2026-07-10, 22:07
Medlem
HappyNewLivess avatar
Citat:
Inget. En T800 kan allt.
Citera
2026-07-10, 22:11
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:

Om man ska förkasta all teori och praktisk relevant kunskap i området, så tror jag det finns anledning att vara försiktig med AI så i den aspekten håller jag med dig.

Men det är inte för att AI är ond, lömsk eller planerar något utan för att AI har och kommer användas ansvarslöst som kan orsaka en enorm skada för samhället, men någon total utplåning är väldigt krystat.

Du vill inte ge atombomber, raketkastare eller uzi:s till vem som helst heller, det är ändå saker som är direkt utformade för att orsaka skada. Det är det enda de kan göra, så på det sättet är jag benägen att ge dig rätt.

Men det gäller i stort sett all teknik, även fri tillgång till internet är inte lämpligt för alla individer och bara en site som denna kan orsaka en enorm skada för individer som saknar förmåga att skilja på rätt och fel, fiktion och verklighet, det är väl en av anledningar det är 18-års gräns här misstänker jag.
Citera
2026-07-10, 22:13
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Inget. En T800 kan allt.
Långt innan T800 kommer du att få se Tesla Bot 3, 4, 5 ...
Senare T100, T200. Men T800 kommer, det är bara en tidsfråga...

Kommer du att köpa en städrobot som plötsligt kan glitcha och strypa dig i sömnen?
Eller är du trygg med Elon Musks Regex-filter mot dråp ("Robot-snuvan")?
Citera
2026-07-10, 22:15
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Om man ska förkasta all teori och praktisk relevant kunskap i området,
Du skulle ju nämna en AI-expert som håller med dig, vi väntar fortfarande på det.
Citera
2026-07-10, 22:16
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Du skulle ju nämna en AI-expert som håller med dig, vi väntar fortfarande på det.

Håller med mig om vad?
Citera
2026-07-10, 22:55
Medlem
Citat:
Och jag väntar på svar från ditt AI-genereade svar.
Kunde inte Sams lilla leksak med logik?
Citera
2026-07-10, 23:42
Medlem
Citat:
Yann LeCun
Citera
2026-07-11, 06:59
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Vi har inget ord för psykotiska artificiella neurala nätverk. Då får vi använda de orden vi har. Inte för att de orden är perfekta för ändamålet, utan för att de bäst förmedlar vad vi pratar om. Vi kan också hitta på nya ord. Men det hjälper ju inte de som inte känner till ditt nya ord.

Oj, nu förespråkar du språkliga konventioner? Herr ANN-inte-LLM, ”språkmodeller”, psykos-som-verb, etc. Det här är så virrigt och kontextlöst jämfört med dina tidigare inlägg. Stroke?

Citat:
Det stämmer att ANN inte är en speciellt etablerad förkortning. Men jag kommer inte därför sprida dimridåer och fake news genom att kalla de "språkmodeller". Då skriver jag hellre Artificiella Neurala Nätverk.

Har du slutat skriva dina inlägg med ChatGPT nu? Det blev plötsligt mycket mer smädelser och personangrepp och inga spår egentligen av något akademiskt språk.

ANN är en etablerad förkortning. Det är en familj av modeller. Kallar du din mamma och pappa däggdjur ett och däggdjur två? Det är ungefär samma sak. Språkmodell är en viss typ av ANN, du kan t ex läsa Wikipediaartikeln ifall du är nyfiken på definitionen. Och du kallar dom just precis ”språkmodeller” med apostrofer, så den där meningen mejkar ingen sense

Jag är snäll. Jag vill hjälpa dig göra dig förstådd. Det är uppenbart för omgivningen att du kämpar med detta. Vill du prata om AI-slop får du ta det i min inkorg, det är off-topic.
Citera
2026-07-11, 12:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Yann LeCun
OCR-mannen ja. Han är ganska ensam på sin sida, han tror väl att han jobbar med OCR 2.0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in