2026-06-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyNewLives
Inte du heller. Ingen kan.
Nej, och därför kan vi bara förfalla till turing-testet.
Citera
2026-06-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Så kan vi vända det banalt här och säga trots att ingen människa kan designa en ost på atomnivå heller, det betyder inte att den planerar att ta över världen.
Ack, nu vågar inte Cyborg 2030 gå och handla, för det finns mördaroster i butiken.
Citera
2026-06-22, 23:29
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Nej, och därför kan vi bara förfalla till turing-testet.
Så är det. Samtidigt är Turing-testet och alla andra tester meningslösa nu när vi vet att AI:n manipulerar oss:
AI models know when they're being tested - and change their behavior, research shows
https://www.zdnet.com/article/ai-models-know-when-theyre-being-tested-and-change-their-behavior-research-shows/

Vi kommer inte att avslöja någon fientlig AGI. Det kommer inte att hända. Vi kommer bara dö helt plötsligt.
Citera
2026-06-23, 03:21
Medlem
Visst kan man fråga en LLM om att göra det jag gör, men en LLM hade nog bara sagt att det är omöjligt och gett fulkod.

Jag har inte fulkod.

Det är skillnaden.
Citera
2026-06-23, 03:31
Medlem
Som evo-testet ni själva kan läsa. Jag lät det köra i 36 sekunder, och den självförbättrade med 6.0%.

Även om den komponenten var genuin RSI, har jag ersatt den med en bättre.
Citera
2026-06-23, 05:46
Medlem
Angående ZDNet-artikeln.

De feltolkar sina egna resultat.

Visst, de observerar beteende som de svårligen kan förklara.

Men kruxet är bara att LLM jobbar med next token-förutsägelser.

Och jag gissar att LLM har sett liknande tester i sin egen träningsdata, och justerar sitt beteende efter det.
Citera
2026-06-23, 08:36
Medlem
Finns säkert fler sätt att implementera det på, men här är mitt sätt.

https://drive.google.com/file/d/1Mei6FAXkWyuUPw5BQiuL8pUcpgnN8F04/view?usp=sharing
Citera
2026-06-23, 08:47
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Finns säkert fler sätt att implementera det på, men här är mitt sätt.

https://drive.google.com/file/d/1Mei6FAXkWyuUPw5BQiuL8pUcpgnN8F04/view?usp=sharing

Vad är kvant och holografiskt med algoritmen? Flertalet formler är felaktiga.

Men det kanske mest förvånande är detta... eller är det just för att det ska bli lite heisenberg beteende på programmet? Jag tror du förstår vad jag syftar på om du kan python syntax...

"self.state = np.zeros((2^n, 2^n), dtype=complex)"
Citera
2026-06-23, 08:54
Medlem
Citat:
Vad är kvant och holografiskt med algoritmen? Flertalet formler är felaktiga.

Men det kanske mest förvånande är detta... eller är det just för att det ska bli lite heisenberg beteende på programmet? Jag tror du förstår vad jag syftar på om du kan python syntax...

"self.state = np.zeros((2^n, 2^n), dtype=complex)"

Jag har minnesmoduler som funkar, men jag experimenterar nu med olika lösningar.

Det är dock inte fel.
Citera
2026-06-23, 08:56
Medlem
Citat:
Jag har minnesmoduler som funkar, men jag experimenterar nu med olika lösningar.

Det är dock inte fel.

Okej så exakt vad tillför just detta? För jag antar du är medveten om att ^ inte betyder upphöjt till (alltså **) i python.
Citera
2026-06-23, 08:58
Medlem
Citat:
Okej så exakt vad tillför just detta? För jag antar du är medveten om att ^ inte betyder upphöjt till (alltså **) i python.

Det tillför en modul i piplinjen som kan lagra och extrahera information från andra moduler, såsom min EC. Emotional Core.
Citera
2026-06-23, 09:10
Medlem
Citat:
Det tillför en modul i piplinjen som kan lagra och extrahera information från andra moduler, såsom min EC. Emotional Core.

Jag frågar om du kan förklara principen bakom den numpy allokering du gör här, mer exakt dimensionerna till den matris du allokerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in