2026-07-10, 20:59
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Sitter du ned när du pissar också? Klart man behöver köra fort ibland.

Kul med fart! 😁 Tyvärr dyrt också! 😅
Citera
2026-07-10, 21:26
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Det känns nästan som en självklarhet, jag har i fler år undrat varför det med dagens moderna teknik inte redan är så. Det finns ingen anledning till att bilen ska gå att köra fortare än vad lagen tillåter.
Det finns ingen anledning att ha modern teknik om den bara används för att bestämma över andra.
Citera
2026-07-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
"nödsituationer"Kör du ambuulans eller? Att försova sig till jobbet är knappast nån "nödsitiuation" Håll hastigheten som är skyltad, är det så svårt?

Det händer att privatpersoner får "blåljusstatus" av polisen för att transportera svårt sjuka.
Citera
2026-07-10, 21:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Du verkar jättesmart, då borde du också kunna förklara för oss lite trögare vad problemet är.
"Om du inte kan förklara det enkelt, förstår du det inte tillräckligt bra".
Eller är det lättare att bara anklaga folk för att trolla för att slippa göra bort sig ännu mer?
Jag har förklarat det för dig men du fattar inte utan sitter och dummar dig istället. Jag har bättre saker för mig än att försöka få idioter att fatta självklara saker.
Citera
2026-07-10, 21:37
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Det är väl bra att idioter håller hastigheten? Vad är problemet? Vill du köra för fort?

Det ska inte vara 70 genom motorvägen genom typ Borås och Partille. Hälften av all jävla tid är det 40 upp mot Kungälv eller ner till Kungsbacka.
Citera
2026-07-10, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
SJUUUKT.

Vilket parti är mot detta vansinne? Vilket?
Inget, verkar det som?
Citera
2026-07-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .vitalicus
Det händer att privatpersoner får "blåljusstatus" av polisen för att transportera svårt sjuka.

Ja det händer ju rätt ofta. Håll hastigheten din dåre.
Citera
2026-07-10, 22:47
Medlem
Fejkits avatar
Förstår inte denna ilska mot oss som kör i tex 70 på en 60-väg med perfekta förhållanden eller 120 på en tvåfilig hundraväg. Ligg och fis på i 69 km/h om ni vill men sluta gråt.
Citera
2026-07-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ja det händer ju rätt ofta. Håll hastigheten din dåre.

Detta jävla samtalsklimat här på forumet är helt bortkastat.
Citera
2026-07-10, 23:03
Medlem
Neroxxs avatar
Detta låter inte genomförbart av fler anledningar, men om vi tar det enkla rent tekniska är att bilen ska veta den aktuella hastighetsbegränsingen på X väg, alla som kört vet att GPS samt skyltläsarna i bilen inte alltid visar rätt vad gäller hastigheten.

Ett annat problem är att det faktiskt kan vara säkrare ifall man kan gasa på i visa lägen (ja jag vet att det inte är lagligt men alla som kört har nog varit med om situationer där det varit säkrare att gasa på än tvärt om).
Citera
2026-07-10, 23:05
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Skrämmande att vi inte har ett enda parti i riksdagen som vill lämna EU. Henrik Vinge från SD sa i Almedalen att han hade röstat JA till EU om det var omröstning idag.

Svenskar visar en riktig småkuksenergi i trafiken, ligger en meter bakom trots att du kör i rätt hastighet och folk har ingen tolerans över huvud taget för att andra kan göra fel eller missbedöma en situation och det är bara "jag ska fram, jag ska fram" och tutar och blinkar för ingenting.

Men EU har fått storhetsvansinne och det börjar bli riktigt läskigt hur mycket dom vill styra medlemsländerna.

Vi behöver ett parti i riksdagen som driver frågan om att lämna EU, Örebropartiet eller Afs, bara att välja.
Omöjligt, skulle bli ekonomiskt katastrof. Egentligen skulle vi precis som innan 1995 klara oss väl, men näringslivet är idag helt anpassat för eu.
Citera
2026-07-10, 23:28
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Skitbra. Det är bara omogna människor som känner behov av att åka fort på landsväg, och riskera andras liv i onödan. Bara att kolla notoriska fortkörare i ens närhet, nån jävla störning har dom alltid. Klart det behövs nån form av koppel på såna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in