Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Din partner störs sig på något, vad är du villig att ge upp och var går din gräns?
Vad har du varit med om i verkligheten?
Alltid något som alla par går igenom i början av sin relation.
Gärna tvärtom också, vad fick du ge upp och vad fick du acceptera trots du stör dig på det?
Kolla på ett relationsprogram just nu där ena personen är allergisk mot parfym där den andra vägra sluta med parfymen.
Jag älskar också parfym men kom igen, det här är ju fan löjligt, dumpa parfymen är ju enkel sak för mig om min partner har svårt för dofter.
Det är klart man kan sätta ned foten för vissa saker och riskera förlora sin relation men det här ju fan löjligt.
Om jag då tänker på en väldigt speciell person specifikt. (en av flera i mitt liv faktiskt)
Faktum är att hon aldrig krävt speciellt mkt av mig nånsin. Det är faktiskt lite därför jag känner mig motiverad att ge väldigt mkt till henne och göra en hel del för henne. En hel del har avrått mig (pga hon kan vara förbannat svår ibland) å ibland har jag oxå tvivlat på mig själv vad jag eg sysslar med - men det finns solida anledningar till att jag inte ger upp på människan... åtminstone inte helt å hållet. Kan absolut inte offra precis vad som helst dock för då skulle det liksom inte bli ett vuxet förhållande nånsin för mig i alla fall - endast en typ av ägandeskap.