2026-07-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Analt ger jag inte upp!

Håller med.

TAJT BAJJA är ett måste.

Herregud.
Citera
2026-07-10, 20:16
Medlem
Lägligt nog kom Offspring - Self Esteem i lurarna.

Men en TJAT BAJA.

Ni som verkligen provat A6 vet.
Citera
2026-07-10, 21:28
Medlem
Som många andra är inne på så gör man nog verkligen allt för den rätta, även om den inte gör allt tillbaka.

Rökning är nog min hårdaste gräns. Skulle min partner börja röka eller vägra att sluta så tar det nog slut ganska fort. Jag står inte ut!

Skulle heller inte ge upp kontakten med min familj för en kille. Går de inte ihop så blir det inget.
Citera
2026-07-10, 21:56
Medlem
I min värld så ger man gärna upp det mesta när man är riktigt ung - utan att det ens känns som att man offrar något - medan man blir allt mindre villig att offra något ju äldre man blir. Vilket väl är en naturlig mognadsgrej, tycker jag.
Citera
2026-07-10, 22:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Visst består livet av kompromisser, men ovanstående är i ärlighetens namn rent destruktivt.
I varje fall, om man som du, fullkomligt missförstår mitt inlägg.
Citera
2026-07-11, 01:08
Medlem
Jag är en romantisk jävel så ger upp det mesta om jag faller hårt. Förutom husdjur! Men det har jag inga.
Citera
2026-07-11, 01:26
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Din partner störs sig på något, vad är du villig att ge upp och var går din gräns?

Vad har du varit med om i verkligheten?

Alltid något som alla par går igenom i början av sin relation.

Gärna tvärtom också, vad fick du ge upp och vad fick du acceptera trots du stör dig på det?

Kolla på ett relationsprogram just nu där ena personen är allergisk mot parfym där den andra vägra sluta med parfymen.
Jag älskar också parfym men kom igen, det här är ju fan löjligt, dumpa parfymen är ju enkel sak för mig om min partner har svårt för dofter.

Det är klart man kan sätta ned foten för vissa saker och riskera förlora sin relation men det här ju fan löjligt.

Om jag då tänker på en väldigt speciell person specifikt. (en av flera i mitt liv faktiskt)

Faktum är att hon aldrig krävt speciellt mkt av mig nånsin. Det är faktiskt lite därför jag känner mig motiverad att ge väldigt mkt till henne och göra en hel del för henne. En hel del har avrått mig (pga hon kan vara förbannat svår ibland) å ibland har jag oxå tvivlat på mig själv vad jag eg sysslar med - men det finns solida anledningar till att jag inte ger upp på människan... åtminstone inte helt å hållet. Kan absolut inte offra precis vad som helst dock för då skulle det liksom inte bli ett vuxet förhållande nånsin för mig i alla fall - endast en typ av ägandeskap.
Citera
2026-07-11, 08:04
Medlem
Detta har faktiskt hänt mig. Jag träffade en riktigt snygg tjej, vi pratade sex och allt sånt men ville att jag skulle ge upp baconätandet. Blev förstås ingen träff.

En annan tjej ville att jag skulle släppa spelberoendet men aldrig, slutar aldrig med nåt jag tjänar på.
Citera
2026-07-11, 08:13
Medlem
Ens barn såklart. Skulle nog inte vilja flytta långt ifrån dem pga kärlek.
Citera
2026-07-11, 08:46
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Ingå i förhållande och behöva ge upp saker?

Bättre att ge upp förhållandet först.
Citera
2026-07-11, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Som många andra är inne på så gör man nog verkligen allt för den rätta, även om den inte gör allt tillbaka.

Rökning är nog min hårdaste gräns. Skulle min partner börja röka eller vägra att sluta så tar det nog slut ganska fort. Jag står inte ut!

Skulle heller inte ge upp kontakten med min familj för en kille. Går de inte ihop så blir det inget.
Det skulle kännas befriande att slippa presentera en partner för dåtidens familj. Jag väljer hellre framtiden som jag själv kan vara med och påverka än att stanna i det förflutna.
Citera
2026-07-11, 09:14
Medlem
Kleiners avatar
Jag ge upp på mycket men känns inte som en uppoffring, tvärtemot. Snarare är det jag som får mycket mer tillbaka jo mer jag ge upp på det som inte gynnar mig och oss. Det bästa av allt, jag får själv komma till den insikten, utan att försöka påverka mitt beslut eller tvinga mig.

Jag gör det självmant, av kärlek och respekt, (så klart även av rädsla).

Jag tror någonstans alla människor ge upp på något. Det måste man annars kan man inte funka i en relation eller i samhället.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-11 kl. 09:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in