2026-07-10, 12:05
Medlem
Analt ger jag inte upp!
Citera
2026-07-10, 12:12
Medlem
Min hund ger jag inte upp, då flyger hon ut innan en minut har gått.
Citera
2026-07-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det här blir något av en tramstråd om man inte förklarar vad man avser.

Folk går i krig för sin partner.

Om partnern vill att jag röstar si eller så typ?

Man kan inte ge upp vem man är eller hur.

Det finns även något dubbelbottnat här. En man skall leda.
Anser du ja. Blir lite tramsigt när du inte uttrycker det.
Citera
2026-07-10, 13:22
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Nu är jag singel. Men gav upp mycket innan separationen. Numera ger jag inte upp något. Passar det inte så gå. Skönt att inte vara desperat eller behov av sällskap.
Citera
2026-07-10, 14:08
Medlem
Jag kan nog ge upp det mesta men att flytta ifrån Stockholm har jag svårt att föreställa mig göra.
Citera
2026-07-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Om kärleken är äkta, så kapitulerar man på alla punkter.

Det man trodde var viktigt, visar sig inte vara värt att göra affär av.

Ge allt - få allt, eller 100% om man så vill.

Visst består livet av kompromisser, men ovanstående är i ärlighetens namn rent destruktivt.
Citera
2026-07-10, 16:41
Medlem
cutepsychos avatar
Passar det inte så kan dom dra. Dom ska väl va med en för att dom älskar en för den man är. Sjukt att vilja ha ett liv med någon för att sedan komma 6 månader senare ”jag vill att du slutar med det här”. Det kunde dom kommit på från dag ett isåfall.
Citera
2026-07-10, 17:38
Medlem
Jag skulle kunna sälja allt jag har och flytta till Ryssland om så krävdes.
I bilen skulle jag peppa mig själv med I´m All in - Peter Gsteu
Ta inte kärleksråd från mig dock haha
Citera
2026-07-10, 17:42
Medlem
Att avstå från parfym eller liknande är väl självklart. Om någon däremot börjar kräva att den andra ska ge upp saker som vanor, fritidsaktiviteter eller ännu värre, kontakt med vänner/familj är det en allvarlig varningssignal om sjukligt kontrollbehov och egoism. Kärlek är det definitivt inte, varken att förvänta sig det av den andra eller ställa upp på det. Skulle bli en osund balans som skulle ta död på respekten och i förlängningen förhållandet.
Senast redigerad av marageo 2026-07-10 kl. 17:47.
Citera
2026-07-10, 19:19
Medlem
I princip inget. Kan jag inte vara den jag är och göra det jag vill får det vara.
Citera
2026-07-10, 19:22
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag skulle inte vara med en partner som vill att jag ger upp saker, och jag skulle heller inte vilja att min partner ger upp något hon brinner för på grund av mig.

Kravlösheten är a och o. Om jag ger upp något så är det inte utifrån hans krav utan min egen vilja.

Jag skulle kunna ge upp husdjur om han blev allergisk, men jag skulle aldrig göra det om det var en förväntan eller ett krav.
Citera
2026-07-10, 20:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Din partner störs sig på något, vad är du villig att ge upp och var går din gräns?
...

Alla vet ju ungefär var gränsen går men jag kunde peka exakt och rita ut hela vägen. Om jag hade pekat lite fel hade det inte spelat nån roll, jag hade 0 planer på att ta reda på saken. Men om jag nångång var tvungen skulle jag hitta dit, det är ju en såndär sak man direkt vet vad det är när man ser det även om man inte varit där. Jag har kinesiska muren med genetiken, så varför skulle jag patrullera runt där? Har man ett vettigt Varför hittar man dörren.

Det var pre 2021. Sorry, tappade tråden, återkommer ev.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-07-10 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in