Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Barn ska man aldrig ge upp.
Sen efter det så är det inte alltid svart och vitt för mig.
Ska man ge upp sitt favorit jobb, vänner eller familj för att partner säger så?
Ska man ge upp hobbys som man alltid har gjort och älskar för att partnern stör sig på det osv
Det är klart man kan göra det men det beror helt på situationen. Alla situationer och relationer är olika men överlag nej.
Nu kan du inte ha förstått mitt svar?
Man ska inte ge upp något för nycker. Men för
tvingande omständigheter kan man ge upp väldigt mycket, för att få vara med den man älskar, om man verkligen älskar på riktigt. Jag har lite svårt att förstå människor som påstår att de älskar någon, och han älskar dem tillbaka - bara det är ju fantastiskt, att få till det! - men sedan kan de ändå ge upp personen p.g.a. praktiska omständigheter: "det var ingen idé, för han bodde ju i USA och jag bor här".
I de fallen jag tänker på handlade det inte om problem med att flytta barn från den andra föräldern, det var inget sådant som var hindret. Då kan det inte röra sig om någon särskilt stark kärlek. Sedan kan man förstås ingå ett resonemangsförhållande som inte bygger på kärlek, och då är tröskeln lägre för att avsluta det när omständigheterna inte passar längre, men - fortfarande i de fallen jag tänker på - så påstod mina väninnor att de älskade de här männen...