2026-07-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag frågade en AI nu för överblick... om det skedde attacker (med dödliga utgång) mot kristna specifikt i Sudan.

Vilken jävla överaskning..

Därtill kan man väl lägga till ett jävla mörkertal och en massa våldätktsjihad och annat stört, som kommer med kulten islams ideologier.

Sedan borde man väl söka vidare för mer historia om det här från längre bak i tiden... Antagligen ingen ljusare historia.

Save Europe Act ⬇️
Vilken jävla mongo AI.
Den svarade på ett utrikiskt språk.
Citera
2026-07-10, 20:37
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Vilken jävla mongo AI.
Den svarade på ett utrikiskt språk.
Ställde frågan på engelska så nej, det var därför. Brukar göra det, vet inte varför men använder inte Ai så himla mycket.
Citera
2026-07-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serlot69
Ingen bryr sig om Afrika, där finns inga pengar att hämta.

Tvärtom. Afrika är fullt av rikedom. Tragiskt bara att de extraheras via slavarbete av utlänningar
Citera
2026-07-10, 20:53
Medlem
M4ltesers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Tvärtom. Afrika är fullt av rikedom. Tragiskt bara att de extraheras via slavarbete av utlänningar

Japp, den mest resursrika världsdelen av alla sägs det. Det är väl mestadels företag från Kina som tar hem vinsterna från det..

I modern tid så har det ju typ alltid pågått krig i Afrika så det verkar som att folk inte orkar bry sig helt enkelt. Det är väl krig även i Kongo just nu men det är ganska tyst om det också.
Citera
2026-07-10, 20:57
Medlem
Onanikrems avatar
Finns inget för väst (eller öst) att stjäla där. Bara negrer som mördar andra negrer över religion.
Citera
2026-07-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Japp, den mest resursrika världsdelen av alla sägs det. Det är väl mestadels företag från Kina som tar hem vinsterna från det..

Långt ifrån. Kobolt som används i alla elbilsbatteri, etcetera, kommer ju ifrån slavgruvor i Afrika. Även mat och saker att göra kläder. Det är ganska intressant, man låter den lägsta sortens slav odla och plocka bomull i Afrika, man skickar till östra asien och låter andra klassens slav slita ihjäl sig för att göra kläder av det, som sedan första klassens slav i väst köper det till ett "billigt pris". Vem cashar in vinsten tror du?

Citat:

I modern tid så har det ju typ alltid pågått krig i Afrika så det verkar som att folk inte orkar bry sig helt enkelt. Det är väl krig även i Kongo just nu men det är ganska tyst om det också.

Det är ju egentligen inget märkligt. Rent naturligt så är gemene man mer mån om sin granne än om främlingar på andra sidan jorden. Även om vi faktiskt lever i en global by och har en moralisk plikt att bry oss om alla som om de vore vår granne, främsr eftersom att det ligger i vårt bästa intresse att andra har det bra.
Citera
2026-07-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ska mina barn också drabbas av detta?
Eller bara jag? Eller även mina barnbarn?

Det kommer troligen att få konsekvenser... men varför oroa sig för sina barnbarn när ens eget liv tar slut efter några decennier? När man väl är död finns ingenting kvar. Barnbarnen har sina egna liv att leva, så fokusera bara på nuet. Om du är så orolig kan du ju låta dem emigrera till ett annat land. Hur som helst har jag genom livet insett att karma är verkligt; den sortens karma uppstår för att nordeuropéer har orsakat andra skada.
Citera
2026-07-10, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Enligt AI är inbördeskriget i Sudan den mest brutala och storskaliga konflikten efter kriget mellan Ryssland och Ukraina, följt av inbördeskriget i Myanmar.

Regeringsstyrkor och rebeller möter varandra med hundratusentals trupper som bildar massiva frontlinjer, och dödssiffran har nått 400 000. Det sägs att om intensiteten i kriget mellan Ryssland och Ukraina bedöms till 100, är ​​intensiteten i inbördeskriget i Sudan nära 80.

Det är slående att det, trots en så massiv konflikt, finns ännu mindre videomaterial tillgängligt än från inbördeskriget i Myanmar.

Vad händer där?

När media är tyst så finns det alltid en orsak. Förmodligen för att västvärlden är orsaken till kriget.
Citera
2026-07-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser

Om det fanns gott om resurser där skulle väpnade grupper kunna tjäna stora pengar och sprida bilder av sina framgångar på slagfältet – så varför är det så tyst? Det som fascinerar mig med inbördeskriget i Sudan är att det, trots de omfattande striderna, råder en förvånande brist på drönarfilmer av hög kvalitet.
Citera
2026-07-10, 21:20
Medlem
Ledsensomfans avatar
Väst borde bara släppa Afrika helt. Låt de slå ihjäl varandra. Skit it. Det är hopplöst.
Citera
2026-07-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Det kommer troligen att få konsekvenser... men varför oroa sig för sina barnbarn när ens eget liv tar slut efter några decennier? När man väl är död finns ingenting kvar. Barnbarnen har sina egna liv att leva, så fokusera bara på nuet. Om du är så orolig kan du ju låta dem emigrera till ett annat land. Hur som helst har jag genom livet insett att karma är verkligt; den sortens karma uppstår för att nordeuropéer har orsakat andra skada.
För din barnbarnsbarn? De själva blev väl inte drabbade? Så då var det som jag trodde, du tycker vi ska ha arvsskuld.
Då vill jag bara fråga hur många generationer?
Nordamerikas skulle få mycket stor upprättelse bara på några generationer.
Englands oförrätter av vikingar var cirka 1000 år sen eller 40 generationer. Vad alla negrer gjort mot varannan där nere har jag dålig koll på, men många av deras förfäder förtjänar nog långa straff
Är nån av oss hela världen fria från arvsskulden eller är det bara européer det gäller?
Citera
2026-07-10, 21:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
När media är tyst så finns det alltid en orsak. Förmodligen för att västvärlden är orsaken till kriget.

Nej. Muslimska Brödraskapet är orsaken. Samma organisation som driver islamiseringen av Sverige.

Libanon var ett kristet land när det skapades, strax innan Israel skapades och länge ansågs det vara det bästa landet i regionen, så sent som på 1960-talet. Så fort muslimerna blev majoritet så gick det åt helvete. Och det är inte bara en trend, det är en naturlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in