2026-07-10, 18:49
Medlem
Enligt AI är inbördeskriget i Sudan den mest brutala och storskaliga konflikten efter kriget mellan Ryssland och Ukraina, följt av inbördeskriget i Myanmar.

Regeringsstyrkor och rebeller möter varandra med hundratusentals trupper som bildar massiva frontlinjer, och dödssiffran har nått 400 000. Det sägs att om intensiteten i kriget mellan Ryssland och Ukraina bedöms till 100, är ​​intensiteten i inbördeskriget i Sudan nära 80.

Det är slående att det, trots en så massiv konflikt, finns ännu mindre videomaterial tillgängligt än från inbördeskriget i Myanmar.

Vad händer där?
Citera
2026-07-10, 19:02
Medlem
Serlot69s avatar
Ingen bryr sig om Afrika, där finns inga pengar att hämta.
Citera
2026-07-10, 19:08
Medlem
franges avatar
Därför att det är en normal vardag i Afrika. Ingen orkar helt enkelt bry sig längre. Det blir inte bättre trots allt västvärlden vräker in till hjälp, 2,6 biljoner dollar sedan 1960 har västvärlden skänkt till Afrika ($2,6 000 000 000 000!) - och vad fan har det hjälpt?

Har det blivit bättre? Har afrikanerna byggt sitt Wakanda än? Eller... är det bara samma djuriska kaoz som det alltid varit där?
Citera
2026-07-10, 19:23
Medlem
För att absolut ingen bryr sig om när några negrer och sandnegrer skjuter varandra, det händer hela tiden på den kontinenten. Sluta spamma dessa trådar, jag läste en exakt likadan för några dagar sedan.
Citera
2026-07-10, 19:24
Medlem
Room531s avatar
Måhända för att det är krig mellan olika islamgrupperingar för vilken inriktning av kulten som är den rätta, samt folkmord på kristna och andra "otrogna" som är anledningen?

Jag vet inte jag vet inte mycket om Sudan... Men isf vill man ju inte skapa islamofobi eller något, det vore ju jobbigt. Höra om muslimer som försöker utrota kristna. Bättre låta det gå så långt tills att det blir inbördeskrig här i norr med och fortsätta mörka, fortsätta med förräderiet.

edit:

"Sudan is an overwhelmingly Sunni Muslim nation, with Islam making up approximately 91% to 97% of the population. The remaining population is largely composed of Christians (about 1% to 5%) and followers of traditional African/indigenous beliefs (about 2% to 3%)."

Ja ser inte bättre ut baserat på det! Men någon insatt får gärna förklara hur det kan bli så med religion of peace i sådan överväldigande majoritet.

Save-europe-act ⬇️
Senast redigerad av Room531 2026-07-10 kl. 19:29.
Citera
2026-07-10, 19:46
Medlem
Room531s avatar
Jag frågade en AI nu för överblick... om det skedde attacker (med dödliga utgång) mot kristna specifikt i Sudan.

Citat:
Historical Context (Second Sudanese Civil War, 1983–2005)The northern Islamist government in Khartoum waged war against the mostly Christian/animist south and central regions (including Nuba Mountains and Blue Nile).
Estimated total deaths: ~2 million from war, famine, and disease. Many sources note that the majority were Christians and followers of traditional beliefs.

uscirf.gov

Tactics included aerial bombings, scorched-earth campaigns, massacres, slavery, forced conversions to Islam, and induced starvation. This has been described by groups like the USCIRF as involving genocidal practices against religious minorities.

uscirf.gov

These were carried out by government forces aligned with radical Islamic ideology against non-Arab, non-Muslim populations.

Recent Civil War (2023–present, SAF vs. RSF)Total deaths: Estimates range from ~60,000–150,000+ (possibly higher including indirect causes like famine), with millions displaced.

cfr.org

Christians are disproportionately affected: churches bombed/destroyed (160+ reported), forced conversions, denial of aid, targeted attacks in places like Nuba Mountains, Khartoum, and Darfur. Both sides (SAF with Islamist ties and RSF) have perpetrated violence, creating a lawless environment.

facebook.com

Examples: Drone strikes on Christian gatherings (e.g., Christmas 2025 incidents killing ~11–19), church attacks with explicit anti-Christian threats.

foxnews.com

Sudan ranks #4 on Open Doors' 2026 World Watch List for extreme Christian persecution (Islamic oppression as a main driver). It scores maximum on violence metrics amid the war.

opendoors.org

Vilken jävla överaskning..

Därtill kan man väl lägga till ett jävla mörkertal och en massa våldätktsjihad och annat stört, som kommer med kulten islams ideologier.

Sedan borde man väl söka vidare för mer historia om det här från längre bak i tiden... Antagligen ingen ljusare historia.

Save Europe Act ⬇️
Senast redigerad av Room531 2026-07-10 kl. 19:54.
Citera
2026-07-10, 19:51
Medlem
Dels för att det finns krafter som inte vill att vi ska bry oss om nånting annat än Gaza trots att det som sker i Sudan är många magnituder värre.
Citera
2026-07-10, 19:53
Medlem
De ger sej på Kristna, sånt får man inte rapportera om.
Citera
2026-07-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag frågade en AI nu för överblick... om det skedde attacker (med dödliga utgång) mot kristna specifikt i Sudan.

Vilken jävla överaskning..

Därtill kan man väl lägga till ett jävla mörkertal och en massa våldätktsjihad och annat stört, som kommer med kulten islams ideologier.

Sedan borde man väl söka vidare för mer historia om det här från längre bak i tiden... Antagligen ingen ljusare historia.

Save Europe Act ⬇️

Ärligt talat, eftersom jag inte tror på religion bryr jag mig egentligen inte om kristna eller muslimer dör. Även om man tittar på de två ledarna som anstiftar inbördeskriget i Sudan, är de inte människor med djup religiös tro. De kämpar helt enkelt för att bli Sudans högsta ledare. Vad jag vill ha är ultrahögupplösta drönarbilder som visar hur kriget utvecklas.
Citera
2026-07-10, 20:09
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Ärligt talat, eftersom jag inte tror på religion bryr jag mig egentligen inte om kristna eller muslimer dör. Även om man tittar på de två ledarna som anstiftar inbördeskriget i Sudan, är de inte människor med djup religiös tro. De kämpar helt enkelt för att bli Sudans högsta ledare. Vad jag vill ha är ultrahögupplösta drönarbilder som visar hur kriget utvecklas.
Det är inte bara kristna som mördas, våldtas, hotas, plundras, utpressas i kultens namn. Otrogna betyder du som inte vill konvertera till islam, kritiserar islam, inte vill betala jizyah, dyrkar andra religioner, har fel uppfattning om islam, eller inte tror på någon "Allah" alls, eller inte är en del av "religionen". ok ja säkerligen en förenkling. Men du tror utgången blir bättre ifall islam tillåts bli majoritet i norr..? Du har kanske hört om jihadvåldtäktsgängen i Europa, som Tommy Robinson m. fl. har visat om och varnat för. (jämför statistiken mellan Sverige och Polen före/efter 2000 fram tills nu) Eller åldringsövergreppen i vården i Sverige, där "Allah" kallats på under övergreppen. Tydligen så gjordes en varningsfilm i Nederländerna om dessa jihadister som i England kallas "groominggäng" runt 2007 eller något, som bannades (minst i england, kanske fler ställen) för att inte orsaka motstånd till invandring på invasionsnivå, "främlingsfientlighet", "rasism" eller "islamofobi".

Antagligen är det samma liknande väg som tagits där i Sudan med för att islam ska ha nåtts en sådan överväldigande majoritet. Invasion, "snäll och oskyldig" infilitrering, sedan försök till mer aggressivt övertagande och omfattande jihad.

Vi håller på att tvingas in i samma religiösa krig som är längre gånget i Sudan pga allt förräderi. 😤 oavsett om man är religiös eller ej... Det är vad som massimporterats och mörkats om en lång tid.
Senast redigerad av Room531 2026-07-10 kl. 20:19.
Citera
2026-07-10, 20:22
Medlem
Sqrbankens avatar
I breda drag: "humanister" kan inte avkasta på godhetskspital medan kapitalister inte kan avkasta på tillgångskapital. Engagemang blir således en egennyttig förlust för alla parter.

När är afrikaner går medeltid på varandra så rycker väst på axlarna tyvärr.
Citera
2026-07-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det är inte bara kristna som mördas, våldtas, hotas, plundras, utpressas i kultens namn. Otrogna betyder du som inte vill konvertera till islam, kritiserar islam, inte vill betala jizyah, dyrkar andra religioner, har fel uppfattning om islam, eller inte tror på någon "Allah" alls, eller inte är en del av "religionen". ok ja säkerligen en förenkling. Men du tror utgången blir bättre ifall islam tillåts bli majoritet i norr..? Du har kanske hört om jihadvåldtäktsgängen i Europa, som Tommy Robinson m. fl. har visat om och varnat för. (jämför statistiken mellan Sverige och Polen före/efter 2000 fram tills nu) Eller åldringsövergreppen i vården i Sverige, där "Allah" kallats på under övergreppen. Tydligen så gjordes en varningsfilm i Nederländerna om dessa jihadister som i England kallas "groominggäng" runt 2007 eller något, som bannades (minst i england, kanske fler ställen) för att inte orsaka motstånd till invandring på invasionsnivå, "främlingsfientlighet", "rasism" eller "islamofobi".

Antagligen är det samma liknande väg som tagits där i Sudan med för att islam ska ha nåtts en sådan överväldigande majoritet. Invasion, "snäll och oskyldig" infilitrering, sedan försök till mer aggressivt övertagande och omfattande jihad.

Vi håller på att tvingas in i samma religiösa krig som är längre gånget i Sudan pga allt förräderi. 😤 oavsett om man är religiös eller ej... Det är vad som massimporterats och mörkats om en lång tid.

Nej, det jag menar är att jag är nyfiken på drönarbilderna som visar hur kriget faktiskt utspelar sig. Att hundratusentals muslimer eller kristna kanske dör spelar ingen roll för mig. Ärligt talat vore det bästa om alla religiösa människor dog ut; det är det enda sättet för mänskligheten att gå framåt. Jag är helt enkelt intresserad av själva konflikten. Dessutom, med tanke på de oförrätter som västvärlden och Nordeuropa har begått mot andra, är deras sammanbrott bara rätt och rimligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in