2026-07-08, 12:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Mänskligheten har ett gemensamt uppdrag att ta hand om jorden

Varför det?
Citera
2026-07-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Varför det?

Bra fråga, jag kan ha fel men om vi sliter på jorden så bör vi väl försöka göra rätt i stället.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-08 kl. 13:28.
Citera
2026-07-08, 14:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Bra fråga, jag kan ha fel men om vi sliter på jorden så bör vi väl försöka göra rätt i stället.

Men rätt för vem?

Jorden klarade sig ju bra innan människor eller ens liv fanns här.
Citera
2026-07-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men rätt för vem?

Jorden klarade sig ju bra innan människor eller ens liv fanns här.

Ja, men nu är vi här och håller på. Det är vad det och blir vad det blir.
Citera
2026-07-08, 15:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja, men nu är vi här och håller på. Det är vad det och blir vad det blir.

Bollen är rund.
Citera
2026-07-10, 14:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du har helt fel men förstår inte det eftersom du sitter fast i dina echo chamber tillsammans med dina bröder. Därför tror du att alla män tänker som du. Det gör de inte.

Det går aldrig att rulla tillbaka något. Framtiden är alltid något annat än dåtiden.

Tekniken utvecklar nya robotar och blir våra förlängda armar. AI gör sitt. Mänskligheten kommer snart börja slava och anpassa oss under dessa element. Även männen - då människor är människor - och teknik är teknik.

Vi kommer inte vara beroende av lika många människor på jorden framöver.

Vi behöver däremot bry oss om alla bränder i Europa, elektrifieringen, alla dumma krig. Mänskligheten har ett gemensamt uppdrag att ta hand om jorden och då ska vi göra det, inte hålla på och trycka ner varandra. Kvinnor har lika mycket rätt att få uttrycka sina åsikter som du. Ba' så du vet

Du är en sådan där korkad jävel som går på klimatblufffen. Typisk svensk indoktrinerad kvinna. Självklart går lagstiftning att rulla tillbaka. Det har gjorts många gånger tidigare. Svenska kvinnor har brutit det sociala kontraktet, och ska därmed förlänas färre rättigheter än män. En total omläggning av skattepolitiken är nödvändig. Ingen mer konstgjord andning på svenska kvinnors improduktiva låtsasjobb. Abortlagstiftningen måste dras åt, och kvinnor som är promiskuösa ska hånas, frysas ut och stigmatiseras. Se på de större EU-länderna hur snabbt de högerkonservativa stormar fram i opinionen.... Tyskland, Frankrike, Italien. Lägg UK till detta.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-10 kl. 14:10.
Citera
2026-07-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Självklart går lagstiftning att rulla tillbaka. Det har gjorts många gånger tidigare. Svenska kvinnor har brutit det sociala kontraktet, och ska därmed förlänas färre rättigheter än män. En total omläggning av skattepolitiken är nödvändig. Ingen mer konstgjord andning på svenska kvinnors improduktiva låtsasjobb. Abortlagstiftningen måste dras åt, och kvinnor som är promiskuösa ska hånas, frysas ut och stigmatiseras. Se på de större EU-länderna hur snabbt de högerkonservativa stormar fram i opinionen.... Tyskland, Frankrike, Italien. Lägg UK till detta.
Vad stod det i det där sociala kontraktet och vilka kvinnor skrev under det?
Citera
2026-07-10, 14:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad stod det i det där sociala kontraktet och vilka kvinnor skrev under det?

"Shut your fucking mouth", eller något i den stilen.
Seriöst - samhället bygger på en underförstådd rollfördelning mellan kvinnor och män, och att vi ska verka för de gemensamma barnens goda framtid. Kvinnor vill låta utländska män från efterblivna kulturer förstöra landet, de vill döda sina barn eller inte skaffa barn alls, vanliga män duger inte åt vanliga kvinnor, de hatar män och vill lagstifta mot manlig sexualitet, och applåderar när män hånas i reklamen, i media, bland annat. Ni är idoter helt enkelt, och ni kommer förr eller senare att få uppleva en djävulsk backlash. Ni lever på kredit varje dag med fullt av oförtjänta privilegier, och en dag slutar festen med en allvarlig baksmälla. Jag skulle aldrig försvara er i krig, hellre sitter jag i fängelse.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-10 kl. 14:18.
Citera
2026-07-10, 14:18
Medlem
Citat:
Seriöst - samhället bygger på en underförstådd rollfördelning mellan kvinnor och män, och att vi ska verka för de gemensamma barnens goda framtid. Kvinnor vill låta utländska män från efterblivna kulturer förstöra landet, de vill döda sina barn eller inte skaffa barn alls, vanliga män duger inte åt vanliga kvinnor, de hater män och vill lagstifta mot manlig sexualitet, och applåderar när män hånas i reklamen, i media, bland annat. Ni är idoter helt enkelt, och ni kommer förr eller senare att få uppleva en djävulsk backlash. Ni lever på kredit varje dag, och en dag slutar festen med en allvarlig baksmälla. Jag skulle aldrig försvara er i krig, hellre sitter jag i fängelse.

Men du måste väl förstå att inga sociala kontrakt varar för evigt? Samhället och våra förväntningar på varandra ändras. Häng med eller bli obsolet.
Citera
2026-07-10, 14:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Men du måste väl förstå att inga sociala kontrakt varar för evigt? Samhället och våra förväntningar på varandra ändras. Häng med eller bli obsolet.

Som det priviligierade och bortskämda fnask du är så glömmer du att kvinnor har bra mycket mer att förlora på om män säger upp sin del av det sociala kontraktet. Jag tror inte ens att du begriper vad det innebär då du levt i en bubbla, en parentes i historien, som bestämt sig för att behandla kvinnor som hjälplösa småbarn. Du kan ingenting om vad det innebär att stå på egna ben. Jag känner vare sig sympati eller empati för främmande kvinnor, och du är helt betydelselös för mig och många andra män, trots att du varit mammas och pappas lilla bortskämda prinsessa. Du kan dra åt helvete.
Citera
2026-07-10, 14:24
Medlem
Citat:
Som det priviligierade och bortskämda fnask du är så glömmer du att kvinnor har bra mycket mer att förlora på om män säger upp sin del av det sociala kontraktet. Jag tror inte ens att du begriper vad det innebär då du levt i en bubbla, en parentes i historien, som bestämt sig för att behandla kvinnor som hjälplösa småbarn. Du kan ingenting om vad det innebär att stå på egna ben. Jag känner vare sig sympati eller empati för främmande kvinnor, och du är helt betydelselös för mig och många andra män, trots att du varit mammas och pappas lilla bortskämda prinsessa. Du kan dra åt helvete.
När i historien hade kvinnor större möjligheter att stå på sina egna ben än nu?
Citera
2026-07-10, 14:25
Avslutad
Citat:
Seriöst - samhället bygger på en underförstådd rollfördelning mellan kvinnor och män, och att vi ska verka för de gemensamma barnens goda framtid. Kvinnor vill låta utländska män från efterblivna kulturer förstöra landet, de vill döda sina barn eller inte skaffa barn alls, vanliga män duger inte åt vanliga kvinnor, de hatar män och vill lagstifta mot manlig sexualitet, och applåderar när män hånas i reklamen, i media, bland annat. Ni är idoter helt enkelt, och ni kommer förr eller senare att få uppleva en djävulsk backlash. Ni lever på kredit varje dag med fullt av oförtjänta privilegier, och en dag slutar festen med en allvarlig baksmälla. Jag skulle aldrig försvara er i krig, hellre sitter jag i fängelse.

Allt detta du räknar upp är ytterst de svenska männens fel, inte kvinnornas som bara följer sin biologiska programmering. De svenska männen kan avsluta detta på fem sekunder om de vill, det sker inte, alltså låter svenska män sin arvedel gå förlorad.

Att du hatar svenska kvinnor har förmodligen andra orsaker än detta (vilka inte är så svåra att ana) men du skyller detta på kvinnorna fast det är männen du bör anklaga, vilket är omanligt och ironiskt nog gör dig ännu mer oattraktiv för kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in