Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Har vetenskapen beskrivit vad som händer i en mänsklig hjärna när vi lär oss läsa franska? Nej, de har inte hittat det eller dokumenterat det. Hjärnan är för komplicerad, man vet inte hur den fungerar. Hjärnan är ett biologiskt neuralt nätverk. Det är på ett liknande sätt med artificiella neurala nätverk. Vi vet inte hur de fungerar heller på den nivån. Den sk "skalningslagen" säger att AI blir bättre med mer träning och mer datorkraft men säger inte hur eller varför det är så, t.ex. hur skiljer sig det ena nätverket från det andra i sin interna struktur eller vad händer i den interna strukturen när AI:n svarar på frågor. Att säga att den är bättre på att svara på frågor när den är större beskriver inte hur eller varför svaret blir bättre.
Ja männsikan vet på ett ungefär vad som händer när man lär sig prata franska.( Du kan föra dig väl i frankrike och de gamla kolonierna genom språk
Språk är en konstruktion en simulering som du blir uppknullad av, du är använd och förstår ej tekniken samt försöker argumentera emot kunniga i tråden istället för att faktiskt sätta dig in i det.
Jag kan inte allt men jag lyssnar på de som kan mer, en hemlighet.
Du lär dig.
Som jag misstänkte , du klarade inte av att konkretisera, du "LLM-svävade iväg
Ditt svar hade 0 med min frågeställning at göra , du pratar fortfrande om komersiella LLM och begriper inte tekniken.
Ska röka gräs nu , men du verkar ha något schystare, syra!?