2026-07-10, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det är inte våldtäkt om kvinnan "känner sig psykiskt kränkt". Du får nog läsa å lite mer om vad som faktiskt står i lagtexten om våldtäkt.

Och en sak till: lagen är könsneutral. Så då kan ju lika gärna kvinnor bli oskyldigt dömda för våldtäkt, om deras ex är hämdlystna. Enligt dig är det ju tydligen väldigt enkelt att få någon dömd oskyldigt.

Det räcker ju med att killen kommer för tidigt så klart att det gälls om kvinnan känner sig kränkt
Citera
2026-07-10, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Än sålänge har du bara fått fram ett fall och det var din tokiga borderline pundar-tjejkompis som behövde pengar och försökte sätta dit en kille för att få skadestånd

Japp och det händer hela tiden det vet vi som har hjärncellerna kvar
Citera
2026-07-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Enormt många män blir anmälda, polisförhörda och åtalade för att kvinnor känner sig kränkta och vill hämnas. Vilka spår tror du det sätter i en ung mans liv, och hur tror du det påverkar hans förtroende för rättssystemet och den förda politiken? Solklart recept för radikalisering.

Det där är verkligen inte min bild
Tänker att en anmälan är ganska jobbig, även för den som anmäler
Varför skulle en kvinna anmäla småsaker?
Klart att det finns kvinnliga tokstollar. Men de är ganska få. Då har man sökt kvinnor på konstiga ställen
Det är ganska jobbigt att plöja igenom en massa domstolar och domar
Man ska ju bevisas utan allt rimligt tvivel. Annars får man väl överklaga, eller hur ??????
Senast redigerad av Max1494 2026-07-10 kl. 17:50.
Citera
2026-07-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det räcker ju med att killen kommer för tidigt så klart att det gälls om kvinnan känner sig kränkt
Mängden skit från män en genomsnittlig kvinna utstått utan att anmäla skulle jag säga ändå är rätt ansenlig. En polisanmälan är inte ojobbig direkt ens för den som anmäler.
Citera
2026-07-10, 18:05
Avstängd
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Mängden skit från män en genomsnittlig kvinna utstått utan att anmäla skulle jag säga ändå är rätt ansenlig. En polisanmälan är inte ojobbig direkt ens för den som anmäler.

Du har inte sett en hel del av dina medsystrar..???? En drös av män skakar galler pga felaktiga våldtäktsanklagelser. Detta för att vi lever i ett matriarkat och i en feministisk diktatur.
Citera
2026-07-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Du har inte sett en hel del av dina medsystrar..???? En drös av män skakar galler pga felaktiga våldtäktsanklagelser. Detta för att vi lever i ett matriarkat och i en feministisk diktatur.
Är det så? På tiden.
Citera
2026-07-10, 18:18
Medlem
Citat:
Som sagt du skulle sluta projicera dina egna tillkortakommanden på mig jag har motbevisat ditt feministiska dravel sisådär 100 gånger nu och med fler artiklar än bara den, att du är alldeles för retarderad för att förstå det du läser är inte mitt fel du är bara en extremt svagbegåvad extremfeminist utan kulor fast du leker man du blir motbevisad 100 gånger men fortsätter gråta som en liten fitta att du har minsann rätt snacka om att du skämmer ut dig jag sa till dig igår att du är för obegåvad för att jag ska ha något intresse av att diskutera med dig respektera det din feministfitta

Vem är det som grinar? Bara för att du inte förstår vad du läser så får du inte mer rätt. Läs väldigt sakta. Förstår du fortfarande inte, be någon med bättre läsförståelse om hjälp.

Och jo, inget visar ju på intelligens som en orgie i invektiv och könsord.
Citera
2026-07-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jo, socialnämnden är skyldig att genomföra en faderskapsutredning. Den SKALL med andra ord göras, inte KAN göras, som du påstår.

Orsaken till att föräldrarna inte är överrens är irrelevant. Poängen är att mamman automatiskt blir vårdnadshavare medan pappan inte blir det. Mammans vilja sätts före barnets bästa.

Det är ju tämligen uppenbart att den som föder barnet (mamman) blir vårdnadshavere i samband med födseln. Eller menar du här att man skall göra en moderskapsutredning?

"Mammans vilja sätts före barnets bästa." Det är väl ändå inte mammor som stiftat lagen?
Citera
2026-07-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ideologskt färgade kvinnliga socionomer och kriminologer ska inte utvärdera lagstiftning. Det ska oberoende juridiska experter göra.

Gött att vi nådde konsensus kring att du levt gott på välfärdssystemet och övriga skattebetalares pengar. Du och dina barn och (svenska) fru.

Låt mig gissa, de enda "oberoende juridiska experter" som du tycker duger gällande detta kommer alla från manosfären/red pill communityn och hatar kvinnor lika mycket som du

Kan du gå utanför dörren utan att få tjejbaciller på dig nuförtiden eller du har isolerat dig mer och mer hemma i mammas källare?
Citera
2026-07-10, 18:28
Avslutad
Mycket negativt. Deras ovilja att vara hemma i stället för att skena iväg med sina egoistiska karriärsval kommer att släcka mänskligheten.
De är ett större hot än klimatfrågan
Citera
2026-07-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ni klarar er inte utan män. Det är fortfarande män som betalar. Du är hög på ditt feministcrack, men i slutänden kommer alltid notan och baksmällan. Vad har ni kvinnor att erbjuda förutom taskig attityd och falskanmälningar? Ni klarar ju inte ens av att laga mat och städa.

Ibland ser man inte skogen för alla träd 😂😂
Citera
2026-07-10, 18:37
Medlem
Citat:

Han hade vaginalt med henne utan kondom och utan att ha samtycke till det = våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in