2026-07-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
För att inte tala om "brottet" oaktsam våldtäkt, som också är skräddarsytt för att ge kvinnor mer makt att falskanmäla på bekostnad av mäns rättssäkerhet. Sverige trampar på män hela tiden och de piper inte ens som en liten råtta. Obegripligt. Har den svenska mannen tappat både testiklar och testosteron?

Tror att det här är en av anledningarna till varför många unga män tar avstånd från jämställdhet ,feminism etc. 12 procent män och 4 procent kvinnor ansåg att feminism är ett säkerhetshot i sverige. Ungefär som islamism eller liknande rörelser.
Citera
2026-07-10, 17:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo

Har du läst deras utvärdering gällande samtyckeslagen?

Ideologskt färgade kvinnliga socionomer och kriminologer ska inte utvärdera lagstiftning. Det ska oberoende juridiska experter göra.
Citera
2026-07-10, 17:19
Medlem
Citat:
Det räcker med några få procent för att resultaten med oskyldigt dömda ska bli katastrofala med dagens dåliga rättsäkerhet i sexualbrottsmål. Det du kallar våldtäkt idag är dåliga skämt. Idag är det våldtäkt om en kvinna känner sig psykiskt kränkt. Så kan vi icke ha det, men det blir värre och värre och värre, med mer och mer drakonsk lagstifning mot män. Någonstans finns en brytpunkt, eftersom den nuvaande trenden inte är hållbar.

Nej, det är inte våldtäkt om kvinnan "känner sig psykiskt kränkt". Du får nog läsa å lite mer om vad som faktiskt står i lagtexten om våldtäkt.

Och en sak till: lagen är könsneutral. Så då kan ju lika gärna kvinnor bli oskyldigt dömda för våldtäkt, om deras ex är hämdlystna. Enligt dig är det ju tydligen väldigt enkelt att få någon dömd oskyldigt.
Citera
2026-07-10, 17:19
Medlem
Citat:
Lagarna kring våldtäkt har luckrats upp och utformats på ett sådant vis att det är omöjligt att dra en gräns mellan brottsligt sex och lagligt sex. Män diskrimineras i vårdnadstvister och är de största ekonomiska förlorarna vid en skilsmässa. Detta leder till att män börjar dra öronen åt sig när de träffar kvinnor och blir mer försiktiga. Vem vet om krogragget är ett psykfall som falskanmäler dig för våldtäkt?

Topic:

Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer? Alla med öppna ögon vet att det är en katastrof. Män börjar undvika kvinnor alltmer, vilket är en frisk och naturlig reaktion. Är det detta som kvinnorna önskar?

Vilka lagar menar du då
Kan du spalta upp dessa lagar?
Eller gissar du bara ?

Du kanske tänker på samtyckeslagen? - Något annat kan jag inte komma på
Sen har det väl diskuteras att män inte ska få förfölja, trakassera, slå sina kvinnor ex osv...
Men det är väl samma lagar som gäller män. Så det är inget konstigt eller har med feminism att göra
Senast redigerad av Max1494 2026-07-10 kl. 17:21.
Citera
2026-07-10, 17:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Tror att det här är en av anledningarna till varför många unga män tar avstånd från jämställdhet ,feminism etc. 12 procent män och 4 procent kvinnor ansåg att feminism är ett säkerhetshot i sverige. Ungefär som islamism eller liknande rörelser.

Ja, det har faktiskt börjat vända ganska rejält bland yngre män. De börjar förstå att de är starkt diskriminerade på många sätt. Vet en högskoleklass som hade omkring 40 elever som sökte en praktikplats. En av de sökande var en kvinna. Det fanns en praktikplats som var den mest eftersökta av alla. Gissa vem som fick den?
Citera
2026-07-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ja, det har faktiskt börjat vända ganska rejält bland yngre män. De börjar förstå att de är starkt diskriminerade på många sätt. Vet en högskoleklass som hade omkring 40 elever som sökte en praktikplats. En av de sökande var en kvinna. Det fanns en praktikplats som var den mest eftersökta av alla. Gissa vem som fick den?

Hon kanske var snygg
Citera
2026-07-10, 17:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Hon kanske var snygg

Ja, Handels i Stockholm sökte ju horor till Epstein och kvoterade därför in kvinnor, så vem vet. Jag vet inte hur den aktuella kvinnan såg ut, fick detta återberättat av en bekant vars son går utbildningen.
Citera
2026-07-10, 17:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Vilka lagar menar du då
Kan du spalta upp dessa lagar?
Eller gissar du bara ?

Du kanske tänker på samtyckeslagen? - Något annat kan jag inte komma på
Sen har det väl diskuteras att män inte ska få förfölja, trakassera, slå sina kvinnor ex osv...
Men det är väl samma lagar som gäller män. Så det är inget konstigt eller har med feminism att göra

1. Samtyckeslagen
2. Oaktsam våldtäkt
3. Hörsägenvittnen som bevis
Citera
2026-07-10, 17:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det är inte våldtäkt om kvinnan "känner sig psykiskt kränkt". Du får nog läsa å lite mer om vad som faktiskt står i lagtexten om våldtäkt.

Och en sak till: lagen är könsneutral. Så då kan ju lika gärna kvinnor bli oskyldigt dömda för våldtäkt, om deras ex är hämdlystna. Enligt dig är det ju tydligen väldigt enkelt att få någon dömd oskyldigt.

Enormt många män blir anmälda, polisförhörda och åtalade för att kvinnor känner sig kränkta och vill hämnas. Vilka spår tror du det sätter i en ung mans liv, och hur tror du det påverkar hans förtroende för rättssystemet och den förda politiken? Solklart recept för radikalisering.
Citera
2026-07-10, 17:32
Medlem
Citat:
Lite axplock från kommentarsfältet:

.. och mycket, mycket mer.
Jag personligen tror att män våldtagit och dödat kvinnor sedan grottstadiet och framåt. För att de kunnat.
Citera
2026-07-10, 17:34
Medlem
Citat:
1. Samtyckeslagen
2. Oaktsam våldtäkt
3. Hörsägenvittnen som bevis

Kombinationen av de här 3 är problematiskt. Framförallt då sk muntliga bevis. Det i Kombination med låga nivåer av bevis ligger bakom ungefär 80 procent av de fällande domarna.
Citera
2026-07-10, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag är inte så säker på det... Att det hade blivit en fällande dom om könen var de omvända. Rätten verkar ju tycka att målsägande inte var tillräckligt full... Typ. Om jag inte missminner mig. Rätten hade med största säkerhet resonerat likadant om målsägande hade varit en kvinna.

Jag anser i Flen-fallet och även i Kalmar-fallet och i Chalmers-fallet, att man hade behövt höra rättsläkare! (I Chalmers-fallet och Kalmar-fallet med fokus på skadorna som de två målsägande har i respektive fall). I Flen-fallet för att höra om målsägandes uppskattade promillehalt vid själva händelsen, för om den hade varit på en viss nivå så hade ingen kunnat blunda för att målsägande var i en särskilt utsatt situation och att han därmed de fakto blev utsatt för en våldtäkt (han ville ju inte ha sex med kvinnan och hade rentav avvisat hennes närmanden flera gånger under kvällen). Kvinnan sa att han tog av sig sina kallingar själv, men detta kan även personer göra, fast de inte uppfattar vad som händer omkring dem och med dem. Och kvinnan medger ju att han i princip däckade under pågående samlag. Vem gör det som deltar frivilligt?!

Jag är ganska säker på att det hade blivit fällande domar i både Flen-fallet, Kalmar-fallet och chalmers-fallet, om rättsläkare hade fått vittna med sin sakkunskap. Yttrandena i FUP räcker ju inte. Det som står där behöver ju även grundligt förstås. Rätten har gedigen juridisk kompetens. men den medicinska kompetensen besitter ju rättsläkare och inte jurister.
Får tacka dig för en givande diskussion även om jag inte håller med dig helt jag tror att de hade lett till fällande dom om könsrollerna var omvända och du tror motsatsen inga fel med det bara olika åsikter, problemet är att män idag är oroliga för att träffa kvinnor för vi riskerar att bli falskt anklagade och dömde för det det är ett stort problem man kan inte sätta beviskraven så lågt att vem som helst med lite planering kan sätta dit en kille falskt och få skadestånd vi måste kräva mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in