2026-07-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Håller helt med. Han ser ju att hon inte mår bra och vet att hon får skov där. Är det verkligen värt att riskera hennes hälsa..
Hon håller på och kliar sig oavbrutet nu och sortera bland det där och sen ta på hunden. Jadu, känns inte bra detta.

Finns viss risk för att få sorkfeber när dom röjer i alla uthus och bodar.
Citera
2026-07-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Finns viss risk för att få sorkfeber när dom röjer i alla uthus och bodar.
Absolut! Och känner jag dem rätt har de ingen skyddsutrustning, hon gräver ju i jord med bara händer tex (och sen kliar sig i ansiktet)
Citera
2026-07-10, 12:46
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hon har fullständigt spårat. Hinkar Pepsi, chips till middag. Och gör det verkligen för att visa upp det. Varför?
För att sen skylla på kosten att hennes hud blivit sämre.
Citera
2026-07-10, 13:09
Medlem
Citat:
Håller helt med. Han ser ju att hon inte mår bra och vet att hon får skov där. Är det verkligen värt att riskera hennes hälsa..
Hon håller på och kliar sig oavbrutet nu och sortera bland det där och sen ta på hunden. Jadu, känns inte bra detta.
Han tar nog inte henne/det på allvar.
Hon får väl nån infektion i huden på halsen snart för hon kliar sig så mycket och håller på i den där röran. Usch.

Nej. Är ganska uppenbart att detta inte går bra och det är bara ledsamt.
Hoppas verkligen de kan ordna upp sitt liv tillsammans sen, inte bara bli en röra med ännu mer skit.
Hon mår ju bra av rutiner, planering och sånt.
Citera
2026-07-10, 13:24
Medlem
askungens avatar
Citat:
Jag tror de menade bostadshuset var tömt men garaget med allt bråte och svintunga grejer var tydligen kvar… tycker synd om henne nu. Hon kommer få ett till skov.
Hon har väl ett eget ansvar att säga ifrån?
Hon verkar ju inte ha svårt att säga ifrån till S i andra sammanhang direkt...
Citera
2026-07-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Hon har väl ett eget ansvar att säga ifrån?
Hon verkar ju inte ha svårt att säga ifrån till S i andra sammanhang direkt...

Absolut men hon känner väl ett ansvar. Därför måste man som partner till en sån person säga stopp. Detta är mitt problem. Ägna dig åt din hälsa. Osv.

Men hon är ju naiv och torsk på honom. Beroende av att leka familj och ha någon. Inte vill hon orsaka problem eller så så han försvinner på jobb sådär han gjorde i typ höstas? När han inte hörde av sig osv och hon blev bitter på sociala medier. Hon är nog rädd han ska vilja sticka och förstöra hennes familj.
Citera
2026-07-10, 13:55
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Absolut men hon känner väl ett ansvar. Därför måste man som partner till en sån person säga stopp. Detta är mitt problem. Ägna dig åt din hälsa. Osv.

Men hon är ju naiv och torsk på honom. Beroende av att leka familj och ha någon. Inte vill hon orsaka problem eller så så han försvinner på jobb sådär han gjorde i typ höstas? När han inte hörde av sig osv och hon blev bitter på sociala medier. Hon är nog rädd han ska vilja sticka och förstöra hennes familj.
Jag har inte följt henne så länge, vet inte hur hon är i relationer. Allt kommer såklart inte fram i sociala medier. Men har inte fått den uppfattningen av henne. Mer att hon är stark och vet att hon kan stå på egna ben som hon verkar ha gjort med fyra ungar och skaffat hus på egen hand.
Citera
2026-07-10, 15:03
Medlem
Citat:
Tänk på hur hans hus sett ut i några år. Och hennes kaos. Hon vill förändra men det går inte så bra + hans kaos = hon kommer vara fast i ett hus/gård full med prylar.

Det jag märkt är att ganska ofta när han ska göra något så uppstår något problem och så ska det bli ”sen”, och sen blir allt ”senare”.
Uppstår inget problem verkar det gå bra, men allt går ju inte smidigt…

Det är väl så han hamnat med alla skulder från allt till sotare till försäkring. ”Sen”.

Har han skulder, hur mycket ? Är det därför han säljer huset kanske ?
Citera
2026-07-10, 15:15
Medlem
Citat:
.
Sen blir jag arg att hon kan fan ALDRIG ta sig tid att sitta ner med sitt barn och äta mat och lära han att man äter i lugn och ro, och visar honom att man kan äta olika saker inte bara korv, makaroner, Nuggets, kakor, läsk och godis. Hon förstör ju hans chanser till att må bra och äta bra.

Här håller jag med dig till 100 %, varför ser man dem aldrig äta middag tillsammans?
Tycker hon inte att det är viktigt att filma ? Det verkar som var och en äter i det huset när den blir hungrig. Inte bra på långa vägar
Citera
2026-07-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Det är väl i en sån här situation man samlar sin härliga inre cirkel och har ett helt gäng som packar och städar och kör släp. Men det kanske inte finns någon inre cirkel.

Sen fattar jag inte varför de inte under de här åren succesivt tömt stället helt utan paniktömmer nu.

Han trodde väl inte han skulle få det sålt så fort.
Citera
2026-07-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Vilka problem hon har… När hon ska ut med jycken och måste släpa med Mellon ut. Fasen ungen är 5 år, hur kan det ens vara ett problem? Hon ojar sig till och med om man VILL cykla eller inte… Kanske dags att han lär sig cykla på en riktig cykel btw.

Han kan cykla, utan stödhjul.
Citera
2026-07-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jag har inte följt henne så länge, vet inte hur hon är i relationer. Allt kommer såklart inte fram i sociala medier. Men har inte fått den uppfattningen av henne. Mer att hon är stark och vet att hon kan stå på egna ben som hon verkar ha gjort med fyra ungar och skaffat hus på egen hand.

En fasad, tror jag.
ATT hon klarar sig - det gör hon. Sen om hon tror på det i skallen är en annan femma. Hon är inte samma person som för två år sen. Då var hon stabil och trygg, vilket också är varför hon inte ballade ur så fort någon skrev en frågande eller kritisk kommentar. Nu blir hon stressad och andas snabbt och är helt stirrig när hon måste bemöta denna döööödliga hemska mobbningskritik hon fått. Så hade hon inte reagerat förr…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in