2026-07-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hon har fullständigt spårat. Hinkar Pepsi, chips till middag. Och gör det verkligen för att visa upp det. Varför?

Tror hon mår piss. Alltså psykiskt piss, och kompenserar det med skräpmat som dopar hjärnan.
Sen är han ju hemma nu på semester. Hon har klarat sig rätt bra i veckorna när han varit på jobb. Men hon klarar inte att stå emot när han är hemma. Nu blir det flera veckor där de är hemma tillsammans.
Citera
2026-07-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Tror hon mår piss. Alltså psykiskt piss, och kompenserar det med skräpmat som dopar hjärnan.
Sen är han ju hemma nu på semester. Hon har klarat sig rätt bra i veckorna när han varit på jobb. Men hon klarar inte att stå emot när han är hemma. Nu blir det flera veckor där de är hemma tillsammans.

Det tror jag med! Tror att det inte är så bra för henne att bara gå hemma vecka efter vecka. Speciellt inte när hon är så rastlös som hon är. När hon bodde i Vallentuna och jobbade extra på nån praktikplats samtidigt med studierna såg hon ut och verkade att må bra. Sen S kom in i bilden och TSW har allt rasat.
Sen undrar jag, har man haft TSW och blivit bättre är alla hudproblem efter det TSW eller är det psoriasis och atopiska eksem? Som jag förstått så är TSW typ kortison abstinens?
Idiotiskt att skriva ut sig från hud
Citera
2026-07-10, 11:04
Medlem
Anso10765s avatar
Tycker Stefan kan ta sin skit själv tillsammans med sina söner o h nån däruppe känner han väl som kan hjälpa till?

Ellie mår inte bra av den där stressen och hur roligt för stackars Mellon att hänga däruppe medan de städar??
Citera
2026-07-10, 11:19
Medlem
Beckahestens avatar
Det är väl i en sån här situation man samlar sin härliga inre cirkel och har ett helt gäng som packar och städar och kör släp. Men det kanske inte finns någon inre cirkel.

Sen fattar jag inte varför de inte under de här åren succesivt tömt stället helt utan paniktömmer nu.
Citera
2026-07-10, 11:53
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Det är väl i en sån här situation man samlar sin härliga inre cirkel och har ett helt gäng som packar och städar och kör släp. Men det kanske inte finns någon inre cirkel.

Sen fattar jag inte varför de inte under de här åren succesivt tömt stället helt utan paniktömmer nu.
Det förstår jag inte heller. Dom va ju uppe där bara några dagar innan de fick besked. Dom kunde ju lätt fått med sig porslinet och lite bröte i bilen (eller varför inte ett helt släp med mycket bröte)

Har man ett hus till salu så räknar man väl med att det blir sålt?
Jag fick uppfattning om att allt var tömt när dom va där och "tömde".
Citera
2026-07-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Att hennes kropp reagerar på stress är ju inte konstigt. Det är så våra kroppar fungerar.
Det konstiga är att hon inte lyssnar på sin kropp, utan hela tiden pushar sig själv för hårt. Och sen gnäller hon när hon blir sjukare.

Hon borde lägga sig i en solstol och strunta i allt och låta S ta hand om sin skit själv!

Exakt så! Hon är fortfarande känslig efter allt kroppen gått igenom men fortsätter pressa på men stress och nya tillskott. Hennes nervsystem måste få lugn och ro.
Jag upplever att hon självsabboterar och försöker springa från problemen. Vem f*n skaffar en hundvalp när man är så sjuk? Eller röjer ett helt hus och garage!
Citera
2026-07-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Det tror jag med! Tror att det inte är så bra för henne att bara gå hemma vecka efter vecka. Speciellt inte när hon är så rastlös som hon är. När hon bodde i Vallentuna och jobbade extra på nån praktikplats samtidigt med studierna såg hon ut och verkade att må bra. Sen S kom in i bilden och TSW har allt rasat.
Sen undrar jag, har man haft TSW och blivit bättre är alla hudproblem efter det TSW eller är det psoriasis och atopiska eksem? Som jag förstått så är TSW typ kortison abstinens?
Idiotiskt att skriva ut sig från hud

Tror det också tyvärr är detta nog inte en bra livsstil för henne.
Hon kommer ju ändå alltid ha psoriasis och eksem.
Ingen aning om man lättare kan få TSW igen om man redan haft det en gång. Men antagligen är ju de personerna extra ”känsliga” mot att avbryta kortison de använt länge.

Typ alla får ju reboundeffekt av eksem om de avbryter kortisonbehandling tvärt. Men de med TSW får totalt kaos.
Citera
2026-07-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hon har fullständigt spårat. Hinkar Pepsi, chips till middag. Och gör det verkligen för att visa upp det. Varför?

Ja den är väldigt intressant. Hon visar upp det så tydligt, hon skulle kunna dölja det hur lätt som helst liksom.
Citera
2026-07-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Exakt så! Hon är fortfarande känslig efter allt kroppen gått igenom men fortsätter pressa på men stress och nya tillskott. Hennes nervsystem måste få lugn och ro.
Jag upplever att hon självsabboterar och försöker springa från problemen. Vem f*n skaffar en hundvalp när man är så sjuk? Eller röjer ett helt hus och garage!

Hon är så illa tvungen att röja skiten nu. Karln verkar ju inte säga ifrån att han klarar det själv. Hade hon varit min partner hade jag sagt ifrån att hon hjälpte till. Hade sagt att hon fått stanna med Mellon och göra sommarlovsgrejer med honom. Mitt skit får jag väl ta själv då och inte ska hon bli sämre pga mina saker/tidigare liv.

Hundvalpen var verkligen ett… lyckoköp typ ”nu blir jag bättre”-hopp + tog säkert av insamlade pengar hon fick i samma veva.
Citera
2026-07-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten

För att han är en slacker.
Citera
2026-07-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det förstår jag inte heller. Dom va ju uppe där bara några dagar innan de fick besked. Dom kunde ju lätt fått med sig porslinet och lite bröte i bilen (eller varför inte ett helt släp med mycket bröte)

Har man ett hus till salu så räknar man väl med att det blir sålt?
Jag fick uppfattning om att allt var tömt när dom va där och "tömde".

Jag tror de menade bostadshuset var tömt men garaget med allt bråte och svintunga grejer var tydligen kvar… tycker synd om henne nu. Hon kommer få ett till skov.
Citera
2026-07-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hon är så illa tvungen att röja skiten nu. Karln verkar ju inte säga ifrån att han klarar det själv. Hade hon varit min partner hade jag sagt ifrån att hon hjälpte till. Hade sagt att hon fått stanna med Mellon och göra sommarlovsgrejer med honom. Mitt skit får jag väl ta själv då och inte ska hon bli sämre pga mina saker/tidigare liv.

Hundvalpen var verkligen ett… lyckoköp typ ”nu blir jag bättre”-hopp + tog säkert av insamlade pengar hon fick i samma veva.

Håller helt med. Han ser ju att hon inte mår bra och vet att hon får skov där. Är det verkligen värt att riskera hennes hälsa..
Hon håller på och kliar sig oavbrutet nu och sortera bland det där och sen ta på hunden. Jadu, känns inte bra detta.
Senast redigerad av Cirrus008 2026-07-10 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in