2026-06-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det är inte min erfarenhet. Men vi kan dra slutsatsen att det troligtvis inte är slumpen.
Det är faktiskt omöjligt att säga. Hade jag gått vid din sida flera år hade jag kanske kunnat komma med teorier. Nu, nej.
Citera
2026-06-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det är faktiskt omöjligt att säga. Hade jag gått vid din sida flera år hade jag kanske kunnat komma med teorier. Nu, nej.
Ja vi kan ju inte veta helt säkert.
Citera
2026-06-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast de som släpar på ungar är ju fördelade över båda könen så det är väl fint om de hittar varandra.
många fler män med egna barn väljer även dom kvinnor utan störande dyrt bagage.....
det har börjat slå över med tjejers värde som partner om dom redan har barn och dom snart har passerat bäst före datum dessutom.
alternativen är väl simpar som gör precis ALLT för att lyckas få en tjej äntligen i livet, men som snart blir dumpad när hon blitt 16kg tyngre o alllt börjar hänga ut överallt, simpen -utan ungar- kanske möter en dam utan massa "trivselvikt" efter massa graviditeter o red bull - då är inte den förra svår att dumpa o äntligen få lite lugn o ro, o inga av hannes ungar som enbart gapade o kostade massa pengar o tid han egentligen ville ha själv............

den dan, är hon o hennes bihang redan uträknade!

när jag hellre slaggade i min bil mitt i januari uppe i mitt norrland, var det helt underbart att veta att jag hört hennes äckliga bihang skrika o gapa för sista gången i mitt liv! en rygga kläder o ett sexpack pilsner på macken o njuta av tystnaden o bara andas ut o veta att jag slipper dom, var värt fyra dar i en kall bil på parkeringen bara känna friheten efter jag sagt till hennes charmtroll till erfterblina jävla mongmonster att jag fan hatat han sen jag träffade han första gången, o när snuggan skulle skrika, helt enkelt kasta en tennisboll pang bom rakt i nyllet på henne o be henne knipa käften innan dom sover i bilen istället. o att hon hade fyra dar att få bort äckelungen ur mitt hus, o se till att städa ur dens rum noga innan jag kommer tillbaka och ser jag henne då, kommer jag inte betala hennes andra riktigt snälla lilla grabbs fotbollsträning eller hans hockey på vintern, vilket jag var SNÄLL o stog för att hjälpa den grabben som troligen var utbytt på bb, eftersom han var sån bra o snäll kille som förtjänade det!
Citera
2026-06-19, 23:25
Medlem
dirtysouths avatar
Om jag ska svara från min egen synvinkel så upp till 30 år är de som jag kan tänka mig att göra till min partner, förutsatt att de är barnfria och hälsosamma, skulle den perfekta 33-åringen dyka upp så skulle jag förståss inte avfärdat henne enbart pga att hon har fyllt 33 år men i regel så upp till 30 tycker jag är ok
Citera
2026-06-20, 01:10
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Varför försörjer du kvinnor? De är väl kapabla att försörja sig själva vid det här laget.
Eller umgås du bara med drinkluder kanske?

Ingen vettig kvinna slår sig till ro med ett släp och det vet du. En rejäl kvinna slår sig dock gärna ihop med en rejäl karl.
Precis som det ska vara.

HEMMA EFTER MIDSOMMARFIANDE
Citera
2026-06-20, 09:36
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Märkligt resonemang tycker jag. Vi är alla på olika platser i livet. Barn är en viktig del i livet, men absolut inte omöjligt om en kvinna är 35 eller till och med 40. Visst finns lite mer risker, men inget som borde vara ett stort problem idag.

Dessutom vill ju inte alla ens ha barn. Skulle jag "börja om" så skulle jag inte behöva fler barn, men visst skulle kanske en kvinna i 33-årsåldern, om jag skulle hitta en sådan och falla för denna, kanske vilja ha barn. Vad är egentligen problemet?
Jaha vi har futuristiska teknologier som lagar genetiska skador? Mmmmm, intressant, har du källa på det?

Personligen skulle jag säga 30-33 är den senaste åldern för en kvinna att hitta något på riktigt, något seriöst.

Att det finns enstaka kvinnor som hittat partner i äldre ålder betvivlar jag inte. Det är som att vinna på lotto. Finns människor också som lyckas med det.
Citera
2026-06-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Vid vilken ålder hos kvinnor blir det svårt att träffa nån för nåt seriöst?

Cyniker, som jag är, så vill jag svara så snart som en kvinna lär sig att män gör en besviken. Har man otur börjar det alltså redan i väldigt unga år med pappa, bröder, killkompisar på förskolan osv.

Går man på för många nitar så får man a) antingen nöja sig med någon ur befintligt utbud eller b) ge upp män helt ochhållet, dvs. leva karl- och barnfri hela livet. Det kan man dessutom komma på hade varit en förträfflig idé, i efterhand.
Citera
2026-06-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Talar nu inte av egen erfarenhet då jag är ogift, men logiken är ju kristallklar: tänkt dig en vanlig Svensson kille som har det lite trögt på brudfronten, han har mest manliga kompisar och är lite av en grå mus eller nördtyp. Sedan mitt i allt så lyckas han träffa en skapligt snygg tjej, de blir ihop.

Han tar examen, de blir sambor, skaffar barn. de köper hus samtidigt som karriären tar fart, han har en meningsfull fritid, kanske han sysslar med klättring eller vad som helst. Han TRIVS med livet, han har hittar rätt, utstrålar stork*kslugn, lycka och stabilitet. Ekonomin är god.

Du kan ju inte vara så dum och naiv att du tror att kvinnors fittor skrumpnar ihop som ett gammalt, torkat fikon när de ställs inför en man som STORMTRIVS med livet, han har hittar rätt, är givmild, god och snäll, utstrålar stork*kslugn, verkligen radierar lycka och stabilitet med god ekonomi. Har han dessutom någon slags social status och ett gott anseende bland den lokala allmänheten samt bra fysisk form så kommer skamlösa amoraliska kvinnor att försöka stjäla honom. De flesta kvinnor ser honom som lovligt byte. Vet du inte hur kvinnlig hypergami och intrasexuell konkurrens fungerar?

Mannen är betydligt attraktivare som välbevarad, ekonomiskt stabil 45-åring än han var som goonande utfattig 23-åring på KTH som gamear WoW nätterna igenom. Man ska vara bra djupt i black pill-träsket om man inbillar sig att "face value" och annat skräp är ristat i sten Och att någon objektivt kan vara en 5:a och så vidare. Det fattar väl alla?

Neil Strauss sa en jävligt bra sak i en intervju när han blev tillfrågade om han höll med om att makt, pengar, status och utseende är avgörande för att vara framgångsrik hos kvinnorna. Han svarade att det där är ett manligt feltänk. HELT avgörande är att man ska utstråla att man förtjänar dessa attribut, jobba med sin personlighet, självkänsla och självförtroende. I det avseendet är kvinnor likadana som små barn, otroligt lättlurade.

Nu talar du om en gamska begränsad mängd män som har allt man kan få eller uppnå i livet och "STORTRIVS" med livet. Sedan jämför du med "de flesta kvinnor" som du även benämner "skamlösa" och "amoraliska".

Tror inte att de flesta kvimnor är på jakt efter självbelåtna f.d. nördar. Och jag tror inte att manliga, gråa fula ankungar helt plötsligt utvecklas till en superman.

Men kvinnor, och män, är väl ofta intresserade av någon med livsglädje, sund självinsikt och målsättning här i livet.
Citera
2026-07-10, 13:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Jaha vi har futuristiska teknologier som lagar genetiska skador? Mmmmm, intressant, har du källa på det?

Personligen skulle jag säga 30-33 är den senaste åldern för en kvinna att hitta något på riktigt, något seriöst.

Att det finns enstaka kvinnor som hittat partner i äldre ålder betvivlar jag inte. Det är som att vinna på lotto. Finns människor också som lyckas med det.
NIPPT och KUB upptäcker genetiska skador tidigt i graviditeten och risken för en 40-årig kvinna är mindre än 1 på 100 för genetiska skador på fostret så jag ser inte riktigt problemet.
Citera
2026-07-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
många fler män med egna barn väljer även dom kvinnor utan störande dyrt bagage.....
det har börjat slå över med tjejers värde som partner om dom redan har barn och dom snart har passerat bäst före datum dessutom.
alternativen är väl simpar som gör precis ALLT för att lyckas få en tjej äntligen i livet, men som snart blir dumpad när hon blitt 16kg tyngre o alllt börjar hänga ut överallt, simpen -utan ungar- kanske möter en dam utan massa "trivselvikt" efter massa graviditeter o red bull - då är inte den förra svår att dumpa o äntligen få lite lugn o ro, o inga av hannes ungar som enbart gapade o kostade massa pengar o tid han egentligen ville ha själv............

den dan, är hon o hennes bihang redan uträknade!

när jag hellre slaggade i min bil mitt i januari uppe i mitt norrland, var det helt underbart att veta att jag hört hennes äckliga bihang skrika o gapa för sista gången i mitt liv! en rygga kläder o ett sexpack pilsner på macken o njuta av tystnaden o bara andas ut o veta att jag slipper dom, var värt fyra dar i en kall bil på parkeringen bara känna friheten efter jag sagt till hennes charmtroll till erfterblina jävla mongmonster att jag fan hatat han sen jag träffade han första gången, o när snuggan skulle skrika, helt enkelt kasta en tennisboll pang bom rakt i nyllet på henne o be henne knipa käften innan dom sover i bilen istället. o att hon hade fyra dar att få bort äckelungen ur mitt hus, o se till att städa ur dens rum noga innan jag kommer tillbaka och ser jag henne då, kommer jag inte betala hennes andra riktigt snälla lilla grabbs fotbollsträning eller hans hockey på vintern, vilket jag var SNÄLL o stog för att hjälpa den grabben som troligen var utbytt på bb, eftersom han var sån bra o snäll kille som förtjänade det!
Hade du inte råd att ta in på ett pensionat eller varför sov i bilen?
Citera
2026-07-10, 16:12
Medlem
Mycke rätt ungt folk i tråden.. Men tänk nu män o kvinnor över 50, med vuxna utflugna barn. För dem är hela grejen med att bilda familj ett avslutat kapitel i livet. Snarare är det två självständiga individer som råkar trivas i varandras sällskap. I tråden låter det som att dessa inte kan vara seriösa.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-07-10 kl. 16:13. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-07-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Mycke rätt ungt folk i tråden.. Men tänk nu män o kvinnor över 50, med vuxna utflugna barn. För dem är hela grejen med att bilda familj ett avslutat kapitel i livet. Snarare är det två självständiga individer som råkar trivas i varandras sällskap. I tråden låter det som att dessa inte kan vara seriösa.

Jag skulle aldrig välja flashback som källa när det kommer till dessa saker. Ökänt för att dra till sig kvinnohatande män och bottenskrap.

Dessutom vill inte alla kvinnor eller män för den delen ha partner eller barn. Det kan handla om kvinnor som varit i förhållanden och tröttnat. Inte varit kär på länge. Kanske varit med om svårt trauma, partner som misshandlat, våldtagit etc. Tro fan att man inte vill vara i fler relationer då. Samma killar som då tror att kvinnan slutar existera bara för att hon inte är i relation eller har en man. När sanningen många ggr är att dessa kvinnor är urstarka mentalt och mår fantastiskt bra.

Det är samma slags människor som tror att en partner och kärlek är lösningen på allt i livet. Sedan när det spricker. Faller dom ihop fullständigt. Vuxna människor som tror att livet ska te sig som en Disney film. Inte speciellt självständiga människor i grund och botten. Eftersom deras motivation och vilja att röra sig framåt i livet, bygger på att dom måste ha en partner eller någon hos sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in