Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten-Boom
Men som sagt är fenomenet i sig intressant, många kvinnor verkar ju vara ute och dejta även efter 30 idag och även om jag inte ser tidiga 30-årsåldern som en deadline så skulle jag nog själv ändå bli lite tveksam att träffa nån som var typ 33. Dels då jag själv vill ha barn och dels då jag vill pröva relationen ett par år innan barn är aktuellt.
Visst kan hon ha barn men gissar att så ej var fallet.
Ja, så vill du ha det. Vissa andra vill gå pang på rödbetan och skaffa barn så fort som möjligt. Vissa andra har redan de barn de vill ha och är inte intresserade av fler barn. Vissa vill inte ha barn alls. Så det finns en uppsjö av män för ditt ex att dejta (om hon inte redan ha någon särbo dvs.) där hon finner någon som är kompatibel med henne vad gäller barnfrågan.
Sedan kan kvinnor frysa ner några ägg. Plocka ut några när hon är tex. 28 år. Träffa en man när hon är 31 år, prova relationen några år och försöka få barn på naturlig när hon är 35. Går inte detta, så kan hon använda sina nedfrysta ägg och få barn via IVF. Helst ska nedfrysta ägg användas innan kvinnan är 45. Så det finns ju år att dejta och prova sig fram för kvinnor. Dock är inte nedfrysta ägg en garanti för att det blir barn! Men det kan öka möjligheten något. Om kvinnan inte finner den rätta att skaffa barn ihop med på en gång.
Du skriver att ditt ex ville ha barn. Så antingen har hon nog barn, eller så har hon ordnat det för sig på något annat vis, så att hon kommer kunna få barn (tex. nedfrysning av ägg). Eller så har hon ändrat sig i barnfrågan. Eller så är hon med barn med sin eventuella särbo och de kommer inom kort flytta ihop.
Här kan du läsa om en man och en kvinna som träffades när han var lite över 80 och hon lite över 70.
https://www.sydsvenskan.se/inpa-livet/de-traffades-pa-aldre-dar-lusten-har-fatt-ett-annat-ansikte/