2026-06-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Nu tänkte jag mer om man har andra värderingar, ambitioner och annan syn på livet än en lagerarbetare eller snickare i Finspång som livet peakar för i 25-års åldern.
Är ambitionen att försörja en kvinna? I så fall ja då blir väl livet bättre.

I min mening är det bättre att peaka vid 25 så man får sätta på unga vackra damer medan man är ung och kåt än att sätta på medelålders tanter vid 45. Smaken är som baken.
Citera
2026-06-19, 02:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
I min mening är det bättre att peaka vid 25 så man får sätta på unga vackra damer medan man är ung och kåt än att sätta på medelålders tanter vid 45. Smaken är som baken.
Om livet är slut vid 25 för lagerarbetaren så vetef*n om det var värt lite pök med ett par fina donnor. Inte så att framgångsrika män i ålder 30-45 saknar tillgång till unga damer på både laglig och olaglig väg.
Citera
2026-06-19, 03:15
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Vid vilken ålder hos kvinnor blir det svårt att träffa nån för nåt seriöst?

Har själv varit igenom ett par relationer i livet, är nu stadgad sedan många år och gift, samt har barn.

Av nyfikenhet ville jag luska lite vad mina ex gör idag, såg då att en av dem är 33 år och bor ensam sedan flera år tillbaka (underförstått är singel).

Det slog mig att vid den tidpunkten så borde det väl vara rätt så svårt att träffa någon man för något seriöst? Själv hade jag nog inte velat börja dejta en tjej som var 33 år om jag själv var singel, då jag skulle känna en stress kring allt med barn och den biten. Skulle hellre velat träffa nån runt 25 år, så kan man dejta i lugn och ro innan man blir tillsammans, vara tillsammans en tid innan man flyttar ihop, och bo ihop ett par år innan man gifter sig och får barn. Skulle jag göra den resan med en 33-åring så är ju typ "deadline" för att försöka få barn max nåt år, vilket jag inte hade nappat på.

Vad säger ni?

När jag såg trådstarten tänkte jag på kvinnor i min ålder mormor, farmor. 55-64 år

Nu visade det sig handla om unga människor. Unga kvinnor behöver en massa luft.
Barn jobb utbildning egen tid och framtidsplaner är viktigt det kan få en partner att känna sig utanför?
Normalt sett är det 100 gånger lättare att träffa en ung kvinna under 45 år än en kvinna som är 65 de klarar sig själv och absolut inte behöver en man längre...Kanske en manlig kompis?
Unga kvinnor har nästan aldrig slagit sig till ro.
Citera
2026-06-19, 04:01
Medlem
Citat:
Är ambitionen att försörja en kvinna? I så fall ja då blir väl livet bättre.

Varför försörjer du kvinnor? De är väl kapabla att försörja sig själva vid det här laget.
Eller umgås du bara med drinkluder kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
När jag såg trådstarten tänkte jag på kvinnor i min ålder mormor, farmor. 55-64 år

Nu visade det sig handla om unga människor. Unga kvinnor behöver en massa luft.
Barn jobb utbildning egen tid och framtidsplaner är viktigt det kan få en partner att känna sig utanför?
Normalt sett är det 100 gånger lättare att träffa en ung kvinna under 45 år än en kvinna som är 65 de klarar sig själv och absolut inte behöver en man längre...Kanske en manlig kompis?
Unga kvinnor har nästan aldrig slagit sig till ro.
Ingen vettig kvinna slår sig till ro med ett släp och det vet du. En rejäl kvinna slår sig dock gärna ihop med en rejäl karl.
Precis som det ska vara.
Citera
2026-06-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Handlar inte om att jag vill klanka ner på ett ex utan jag hoppas egentligen att alla jag varit tillsammans med en gång i tiden har det bra idag.

Men som sagt är fenomenet i sig intressant, många kvinnor verkar ju vara ute och dejta även efter 30 idag och även om jag inte ser tidiga 30-årsåldern som en deadline så skulle jag nog själv ändå bli lite tveksam att träffa nån som var typ 33. Dels då jag själv vill ha barn och dels då jag vill pröva relationen ett par år innan barn är aktuellt.

Visst kan hon ha barn men gissar att så ej var fallet.
Äsch känns det bra så kör man. Kan bli jättebra men också jättekaos. Livet liksom.
Citera
2026-06-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Äsch känns det bra så kör man. Kan bli jättebra men också jättekaos. Livet liksom.
Håller med. Känslor är svåra att planera och lägga in i kalendern.
Citera
2026-06-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Håller med. Känslor är svåra att planera och lägga in i kalendern.
Det vore bekvämt men det händer väl när man minst anar och säkert olägligt. Livet är till för att levas så det är bara till att fortsätta utforska och njuta längs vägen.
Citera
2026-06-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om livet är slut vid 25 för lagerarbetaren så vetef*n om det var värt lite pök med ett par fina donnor. Inte så att framgångsrika män i ålder 30-45 saknar tillgång till unga damer på både laglig och olaglig väg.
Vid 20-25 får man pöka donnor i sin prime. Alltså under 25 år gamla. Jag betvivlar att gubbar på 45 får göra det i någon större utsträckning.

Om vi pratar om prostituerade så kan man göra det även med en knegarlön. Livet är inte över min vän.
Citat:
Varför försörjer du kvinnor? De är väl kapabla att försörja sig själva vid det här laget.
Eller umgås du bara med drinkluder kanske
Om man blev förpassad till att runka på studentrummet men helt plötsligt får kvinnlig uppmärksamhet när man är 45 år gammal. Kan det bero på att man har försörjningsförmåga eller är det en slump?
Citera
2026-06-19, 22:04
Medlem
Citat:
Vid 20-25 får man pöka donnor i sin prime. Alltså under 25 år gamla. Jag betvivlar att gubbar på 45 får göra det i någon större utsträckning.

Om vi pratar om prostituerade så kan man göra det även med en knegarlön. Livet är inte över min vän.

Om man blev förpassad till att runka på studentrummet men helt plötsligt får kvinnlig uppmärksamhet när man är 45 år gammal. Kan det bero på att man har försörjningsförmåga eller är det en slump?
Beklagar men det kan jag omöjligt svara på. Det jag med säkerhet vet är att vi kan inte dra större slutsatser utifrån din erfarenhet.
Citera
2026-06-19, 22:06
Medlem
Citat:
Beklagar men det kan jag omöjligt svara på. Det jag med säkerhet vet är att vi kan inte dra större slutsatser utifrån din erfarenhet.
Det är inte min erfarenhet. Men vi kan dra slutsatsen att det troligtvis inte är slumpen.
Citera
2026-06-19, 22:07
Medlem
runt eller strax under 30, o framförallt om dom släpar på nån främlings ungar dom vill ha försörjda med!!
Citera
2026-06-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
runt eller strax under 30, o framförallt om dom släpar på nån främlings ungar dom vill ha försörjda med!!
Fast de som släpar på ungar är ju fördelade över båda könen så det är väl fint om de hittar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in