Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten-Boom
Vid vilken ålder hos kvinnor blir det svårt att träffa nån för nåt seriöst?
Har själv varit igenom ett par relationer i livet, är nu stadgad sedan många år och gift, samt har barn.
Av nyfikenhet ville jag luska lite vad mina ex gör idag, såg då att en av dem är 33 år och bor ensam sedan flera år tillbaka (underförstått är singel).
Det slog mig att vid den tidpunkten så borde det väl vara rätt så svårt att träffa någon man för något seriöst? Själv hade jag nog inte velat börja dejta en tjej som var 33 år om jag själv var singel, då jag skulle känna en stress kring allt med barn och den biten. Skulle hellre velat träffa nån runt 25 år, så kan man dejta i lugn och ro innan man blir tillsammans, vara tillsammans en tid innan man flyttar ihop, och bo ihop ett par år innan man gifter sig och får barn. Skulle jag göra den resan med en 33-åring så är ju typ "deadline" för att försöka få barn max nåt år, vilket jag inte hade nappat på.
Vad säger ni?
Vid vilken ålder hos kvinnor blir det svårt att träffa nån för nåt seriöst?
När jag såg trådstarten tänkte jag på kvinnor i min ålder mormor, farmor. 55-64 år
Nu visade det sig handla om unga människor. Unga kvinnor behöver en massa luft.
Barn jobb utbildning egen tid och framtidsplaner är viktigt det kan få en partner att känna sig utanför?
Normalt sett är det 100 gånger lättare att träffa en ung kvinna under 45 år än en kvinna som är 65 de klarar sig själv och absolut inte behöver en man längre...Kanske en manlig kompis?
Unga kvinnor har nästan aldrig slagit sig till ro.