2026-07-10, 11:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Eh, det säger du ju själv att hon har samtyckt till vaginalt sex?

Ska jag ha en annan uppfattning?

Men vad innebär det? Om nu penis ska få föras in, kan man då också rimligen tänka sig att det även är OK att slicka musen? Att föra in ett finger för att försöka stimulera tjejen och göra det skönt för henne?
Är det Ok med penetration i vagina både i missionären och doggy?
Citera
2026-07-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Exakt du fick till dig informationen efteråt. Då sade han att han inte hade samtyckt. Först då. Jag tror i ärlighetens namn inte du skulle vara lika klämkäck om du råkade ut för detta i verkligheten och att det slutade med 3 år i fängelse och högt skadestånd och stigmat att vara en våldtäktskvinna.
Nej jag fick informationen av DIG att han inte samtyckte. Eftersom han inte samtyckte så begick jag en våldtäkt.

Jag skiter blankt i vad han sa efteråt. Eftersom jag satte på honom med noll och inget samtycke så var det en våldtäkt.
Citera
2026-07-10, 11:31
Medlem
Citat:
Men vad innebär det? Om nu penis ska få föras in, kan man då också rimligen tänka sig att det även är OK att slicka musen? Att föra in ett finger för att försöka stimulera tjejen och göra det skönt för henne?
Är det Ok med penetration i vagina både i missionären och doggy?
Haha ja det är ok. Har någon sagt annat?
Citera
2026-07-10, 11:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej jag fick informationen av DIG att han inte samtyckte. Eftersom han inte samtyckte så begick jag en våldtäkt.

Jag skiter blankt i vad han sa efteråt. Eftersom jag satte på honom med noll och inget samtycke så var det en våldtäkt.

Jag är helt säker på att du inte skulle tänka likadant om du upplevde situationen som att han samtyckte och att han först efteråt till polisen påstår att han inte samtyckte.

Du kan sitta här och vara väldigt stursk men jag vet att om du skulle råka ut för det så skulle du tycka att det var fel. Väldigt fel.
Citera
2026-07-10, 11:37
Medlem
Citat:
Jag är helt säker på att du inte skulle tänka likadant om du upplevde situationen som att han samtyckte och att han först efteråt till polisen påstår att han inte samtyckte.

Du kan sitta här och vara väldigt stursk men jag vet att om du skulle råka ut för det så skulle du tycka att det var fel. Väldigt fel.
Hur kunde jag uppleva ett samtycke som var noll?
Citera
2026-07-10, 11:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Haha ja det är ok. Har någon sagt annat?

Tolkar jag dig rätt i att du tycker att om en tjej samtyckt till vaginalt sex så är default att man också samtyckt till slick, finger i musen, missionärer och doggy?

D.v.s. du tycker inte att killen då ska behöva fråga om lov inför dessa olika sexuella handlingar?
Citera
2026-07-10, 11:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur kunde jag uppleva ett samtycke som var noll?

Du läste ju texten i exemplet och tyckte att samtycke fanns. Eller? Hur ska du ha det?
Citera
2026-07-10, 11:47
Medlem
Citat:
Du läste ju texten i exemplet och tyckte att samtycke fanns. Eller? Hur ska du ha det?
Jag frågade dig om han samtyckte eller inte men du svarade inte.

varpå jag bestämde att samtycke fanns. Fast det var ju du som hade hittat på exemplet så när du sen berättade att samtycke inte fanns blev det ju det jag fick gå efter.

Tjatgubbe.
Citera
2026-07-10, 11:48
Medlem
Citat:
Tolkar jag dig rätt i att du tycker att om en tjej samtyckt till vaginalt sex så är default att man också samtyckt till slick, finger i musen, missionärer och doggy?

D.v.s. du tycker inte att killen då ska behöva fråga om lov inför dessa olika sexuella handlingar?
Ja vännen, fingrar slick missionär och doggy går under vaginalt sex.
Citera
2026-07-10, 12:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag frågade dig om han samtyckte eller inte men du svarade inte.

varpå jag bestämde att samtycke fanns. Fast det var ju du som hade hittat på exemplet så när du sen berättade att samtycke inte fanns blev det ju det jag fick gå efter.

Tjatgubbe.

Historien jag hittade på är väldigt lik det som skedde på en restaurang i Visby som ledde till 3 års fängelse och skadestånd på 250.000 kr och en stämpel som våldtäktsman för resten av livet.

Du verkar inte förstå det jag problematiserar. Du fick en given situation och utifrån den skulle du avgöra om du ansåg att det kunde tolkas som att situationen var samtyckt från båda hållen och du svarar att du tyckte det. Sedan när jag efteråt berättar att han egentligen inte samtyckte och går till polisen så tycker du helt plötsligt att det utom rimligt tvivel är ställt utom rimligt tvivel att det var en våldtäkt och då helt i sin ordning att sätta dig i fängelse i 3 år och ett skadestånd på 250 000 kr och ett livslångt "ärr".
Citera
2026-07-10, 12:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja vännen, fingrar slick missionär och doggy går under vaginalt sex.

Så då behöver man enligt dig inte fråga om samtycke till att föra in ett finger i musen? Inte byta från missionären till doggy? Man behöver inte fråga om man får gå ner och slicka efter en stund?

Skulle du bli upprörd ifall det finns killar som dömts till fängelse just på grund av att de inte frågat och säkerställt sådana saker fastän samtycke funnits till vaginalt sex? D.v.s. att tjejen varit Ok med vaginalt sex med penis men inte att ett finger förts in? Och det framkommer först efteråt.

Tror du att TomatKungen, Jenny9 m.fl. kommer att hålla med dig?
Citera
2026-07-10, 12:25
Medlem
Citat:
Så då behöver man enligt dig inte fråga om samtycke till att föra in ett finger i musen? Inte byta från missionären till doggy? Man behöver inte fråga om man får gå ner och slicka efter en stund?

Skulle du bli upprörd ifall det finns killar som dömts till fängelse just på grund av att de inte frågat och säkerställt sådana saker fastän samtycke funnits till vaginalt sex? D.v.s. att tjejen varit Ok med vaginalt sex med penis men inte att ett finger förts in? Och det framkommer först efteråt.

Tror du att TomatKungen, Jenny9 m.fl. kommer att hålla med dig?
Nej vännen det behöver man inte fråga. Har personen redan samtyckt så är det grönt att fortsätta det samtyckta sexet tills dess samtycket tas tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in