2026-07-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Lugna ner dig lite. Jag ställde en fråga bara
Jag är steencool.

Men det är en viss skillnad att strosa runt helt näck mot att strosa runt i string.
Nu tycker visserligen precis jag att string är både äckligt och fult men alla delar inte min uppfattning. Vissa tycker string är sexigt. Eller skitsnyggt
Men jag gör ett överslag i hjärnan, ok det finns värre saker i världen.

Men jag då, jag som gillar vackra händer? Borde jag försöka övertyga alla om hur obscent det är när jag får se händer pga att jag emellanåt måste ge mig ut bland folk?

Kan du se hur ohållbart detta kan bli på sikt?
Citera
2026-07-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag är steencool.

Men det är en viss skillnad att strosa runt helt näck mot att strosa runt i string.
Nu tycker visserligen precis jag att string är både äckligt och fult men alla delar inte min uppfattning. Vissa tycker string är sexigt. Eller skitsnyggt
Men jag gör ett överslag i hjärnan, ok det finns värre saker i världen.

Men jag då, jag som gillar vackra händer? Borde jag försöka övertyga alla om hur obscent det är när jag får se händer pga att jag emellanåt måste ge mig ut bland folk?

Kan du se hur ohållbart detta kan bli på sikt?

Jo visst. Men egentligen är ju våra svenska normer precis lika godtyckliga. Jag menar vem har bestämt att det är just könsorganen som måste täckas och är tabu att visa offentligt? Och att gränsen går just där? Och varför?

TS tycker det är oacceptabelt med stringbikini offentligt. Men ta bort några få millimeter av tråd ytterligare så tycker ju även många av TS motdebattörer plötsligt att det blir oacceptabelt.

Och på tal om ohygieniskt så gäller det alla typer av badkläder, inte bara string. Åk ner en liten bit i Europa och gå in på ett spa så är det i regel förbjudet med badkläder, av just hygieniska skäl. Så bryr man sig om hygien är det helt näck som gäller vid bad. Men här i "liberala" Sverige är det tabu med total nakenhet. Och samtidigt går folk i taket när någon tycker att även stringbikini, dvs endast några få minimala trådar, borde vara tabu.

Jaja. Jag brinner knappast för denna fråga. Jag tycker mest det är fascinerande att många här så aggressivt försvarar sin ståndpunkt men samtidigt själva sätter sin egen gräns bara några millimeter bort.
Citera
2026-07-09, 23:27
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Varför får man inte vara naken offentligt egentligen? Inte direkt jättestor skillnad på det och de där få millimetrarna av tyg som stringtrosan består av. Särskilt i kvinnors fall.

Och ja, män som går runt i bar överkropp på stan är sannerligen ett motbjudande fenomen.

Djupt kulturella skäl främst. Det finns väl endast några få små urstammar av människor i världen som fortfarande lever mer eller mindre naket.

Vad som är betydligt mer intressant att fundera på generellt är vilka signaler vissa klädesplagg är tänkt att skicka till omgivningen. Om vissa ens tänker på det eller endast tycker dom själva ser bra ut i det. Jag vet faktiskt inte för jag har nog aldrig frågat folk om det. Jag själv undviker ju dock att ta på mig MAGA-kepsen när jag besöker bibblan för att läsa senaste numret av Proletären. Just in case.
Citera
2026-07-09, 23:40
Medlem
Citat:
Jo visst. Men egentligen är ju våra svenska normer precis lika godtyckliga. Jag menar vem har bestämt att det är just könsorganen som måste täckas och är tabu att visa offentligt? Och att gränsen går just där? Och varför?

TS tycker det är oacceptabelt med stringbikini offentligt. Men ta bort några få millimeter av tråd ytterligare så tycker ju även många av TS motdebattörer plötsligt att det blir oacceptabelt.

Och på tal om ohygieniskt så gäller det alla typer av badkläder, inte bara string. Åk ner en liten bit i Europa och gå in på ett spa så är det i regel förbjudet med badkläder, av just hygieniska skäl. Så bryr man sig om hygien är det helt näck som gäller vid bad. Men här i "liberala" Sverige är det tabu med total nakenhet. Och samtidigt går folk i taket när någon tycker att även stringbikini, dvs endast några få minimala trådar, borde vara tabu.

Jaja. Jag brinner knappast för denna fråga. Jag tycker mest det är fascinerande att många här så aggressivt försvarar sin ståndpunkt men samtidigt själva sätter sin egen gräns bara några millimeter bort.
Jag pratade badstrand. Och där idkar man sunt förnuft även om jag tvivlar på att en liten bikini på en snygg kropp inte kan ses som högeligen sexuell i vissa betraktares ögon. Jag var där på 80- och 90-talet så har verkligen upplevt. Solbadade själv topless, det var självklart.

Jag vet inte om du missade mitt tidigare inlägg om hygien men jag är uppvuxen i att man ska ta hand om sina nedre delar och vet inte om morsor idag pratar om sådant?

Begriper inte riktigt vad du menar? Mest hygieniska är naken när man badar men ts pratar inte alls om hygien. Han är störd eftersom han ser kvinnor som lockar och det anser jag som hans dilemma.

Men, visst är det normer. Och just den delen tycker jag är rätt fin, vår acceptetans för att kunna vara nakna tillsammans utan att få kåtslag och våldta varandra.
Sunt.
Citera
2026-07-10, 00:11
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:

Väldigt bra inlägg. Tycker alla personer som skrivit i denna tråden borde läsa vad du skrivit här.

Citat:
Och samtidigt går folk i taket när någon tycker att även stringbikini, dvs endast några få minimala trådar, borde vara tabu.

Inte bara går folk i taket, du har massa personer i denna tråden som skrivit att jag borde lämna landet.
Citera
2026-07-10, 00:42
Medlem
Bergatroll1s avatar
Jag är etnisk svensk. Klart hororna borde klä på sig lite mer
Citera
2026-07-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Väldigt bra inlägg. Tycker alla personer som skrivit i denna tråden borde läsa vad du skrivit här.

Inte bara går folk i taket, du har massa personer i denna tråden som skrivit att jag borde lämna landet.
Varför lämnar du inte?
Citera
2026-07-10, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Jag är etnisk svensk. Klart hororna borde klä på sig lite mer

Varför tycker du så?
Citera
2026-07-10, 03:07
Medlem
Provokativ trådstart, luktar lite troll.

Badgäster i string eller burka bestäms av den kultur man befinner sig i, en kultur som etablerats av den inhemska befolkningen.

Självklart måste detta respekteras.

TS bör snarast köpa sig en string i någon fin färg, en matchande glasstrut och slå sig ner bland folkhavet på stranden. Bara vara som alla andra, naturligt och avslappnat.

Det TS inte får göra är att kritisera Guds skapelse, den nakna människan.

Skärpning.
Citera
2026-07-10, 04:19
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angorakanin
Provokativ trådstart, luktar lite troll.

Badgäster i string eller burka bestäms av den kultur man befinner sig i, en kultur som etablerats av den inhemska befolkningen.

Självklart måste detta respekteras.

TS bör snarast köpa sig en string i någon fin färg, en matchande glasstrut och slå sig ner bland folkhavet på stranden.
Bara vara som alla andra, naturligt och avslappnat.

Det TS inte får göra är att kritisera Guds skapelse, den nakna människan.

Skärpning.

TS är faktiskt inte ett troll då jag sett honom göra helt seriösa poster i det förflutna relaterade till helt andra saker. Jag frågar mig dock varför han mfl hängt upp sig på just detta när det finns riktiga problem i samhället som behöver diskuteras - å andra sidan - detta är flb
Citera
2026-07-10, 07:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du klär aldrig upp dig? Du duschar inte? Klipper håret? Rakar dig?
Klär upp mig? Så länge sedan att jag inte ens kommer ihåg när det skulle vara. Var på ett bröllop -97, skulle kunna varit då.
De andra sakerna är rent praktiskt och inget som jag tillför mig utifrån för att jag känner det som finns inte räcker.
Citera
2026-07-10, 07:25
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Tråkigt för dig, att din kuk är slak.

Är väl vad som är värt att kommentera i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in