Citat:
Ursprungligen postat av
XY3000
Jag är steencool.
Men det är en viss skillnad att strosa runt helt näck mot att strosa runt i string.
Nu tycker visserligen precis jag att string är både äckligt och fult men alla delar inte min uppfattning. Vissa tycker string är sexigt. Eller skitsnyggt
Men jag gör ett överslag i hjärnan, ok det finns värre saker i världen.
Men jag då, jag som gillar vackra händer? Borde jag försöka övertyga alla om hur obscent det är när jag får se händer pga att jag emellanåt måste ge mig ut bland folk?
Kan du se hur ohållbart detta kan bli på sikt?
Jo visst. Men egentligen är ju våra svenska normer precis lika godtyckliga. Jag menar vem har bestämt att det är just könsorganen som måste täckas och är tabu att visa offentligt? Och att gränsen går just där? Och varför?
TS tycker det är oacceptabelt med stringbikini offentligt. Men ta bort några få millimeter av tråd ytterligare så tycker ju även många av TS motdebattörer plötsligt att det blir oacceptabelt.
Och på tal om ohygieniskt så gäller det alla typer av badkläder, inte bara string. Åk ner en liten bit i Europa och gå in på ett spa så är det i regel förbjudet med badkläder, av just hygieniska skäl. Så bryr man sig om hygien är det helt näck som gäller vid bad. Men här i "liberala" Sverige är det tabu med total nakenhet. Och samtidigt går folk i taket när någon tycker att även stringbikini, dvs endast några få minimala trådar, borde vara tabu.
Jaja. Jag brinner knappast för denna fråga. Jag tycker mest det är fascinerande att många här så aggressivt försvarar sin ståndpunkt men samtidigt själva sätter sin egen gräns bara några millimeter bort.