2026-07-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag står för sunt och förnuft här. Allt jag skrivit i denna tråden är normala saker som ALLA borde hålla med om. Alla borde hålla med om att kvinnor inte borde vara nakna offentligt och visa sin röv för allihopa i stringbikinis och alla borde hålla med om att kvinnor inte borde lägga upp videor på Tiktok där man är halvnaken för hela världen.

Det är dina åsikter som är sjuka. Det är snarare så att det är JAG som borde tycka det är intressant att veta vem du är. För du är en sjuk människa.
Du verkar rätt ensam här om dina åsikter din kamelryttare. Dags att åka hem.
Citera
2026-07-09, 21:25
Avslutad
Citat:
Jag står för sunt och förnuft här. Allt jag skrivit i denna tråden är normala saker som ALLA borde hålla med om. Alla borde hålla med om att kvinnor inte borde vara nakna offentligt och visa sin röv för allihopa i stringbikinis och alla borde hålla med om att kvinnor inte borde lägga upp videor på Tiktok där man är halvnaken för hela världen.

Det är dina åsikter som är sjuka. Det är snarare så att det är JAG som borde tycka det är intressant att veta vem du är. För du är en sjuk människa.
Nu var det väl inte just bara denna tråd som jag tänkte på, utan där du även argumenterar för att sänka åldern kring vad som är lovligt sexuellt + att om man gifter sig med en väldigt ung person så är allt tillåtet. Dygdigt som är så säger du dock att man måste vara gifta för att kunna begå övergrepp, då är allt ok. Som kära Mohammed och hans lilla barn som han gifte sig med för att kunna ha sex.
Citera
2026-07-09, 21:27
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Nej, för enligt den logik ska kvinnor få lov att vara topless offentligt eller nakna offentligt. Även Tomatkungen skrev i ett tidigare inlägg i denna tråden att det inte ska vara tillåtet för kvinnor att gå runt topless utanför stranden.

Du säger här att kvinnor ska få lov att vara helt nakna offentligt.

Ingen får vara naken offentligt - det är automatiskt ofredande (exkluderat platser för nakenbad/camping). Frågan är om ens något fall av extremt minimal klädsel ens varit uppe i rättegång - men möjligen - känner inte till den lagen i sån detalj.

Hur ställer du dig då till att vissa snubbar går runt utan t-shirt offentligt på sommaren å även inne i vanliga affärer?

Jag personligen kan inte bry mig mindre om allt detta faktiskt. Mer håller jag utkik efter ev snipers, granatkastare och rånare när jag är ute å rör på mig i vårat otroligt fredliga samhälle (samt undrar om den där jäveln som trängde sig i kön möjligen var en flashbackare).
Citera
2026-07-09, 21:34
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Nu var det väl inte just bara denna tråd som jag tänkte på, utan där du även argumenterar för att sänka åldern kring vad som är lovligt sexuellt + att om man gifter sig med en väldigt ung person så är allt tillåtet. Dygdigt som är så säger du dock att man måste vara gifta för att kunna begå övergrepp, då är allt ok. Som kära Mohammed och hans lilla barn som han gifte sig med för att kunna ha sex.

Jag har aldrig argumenterat för att sänka åldern för sex, vilket är 15 i Sverige. Här hittar du bara på saker. Däremot har jag argumenterat för att till exempel en 14 åring inte är ett barn, då det är naturlig utveckling som avgör, inte ålder.

Och enligt både Islam och Kristendomen är det naturlig utveckling som avgör om ett äktenskap är tillåtet eller inte. Inte någon påhittad ålder av politiker. Men det är off-topic för denna tråden. Denna tråden handlar om stringbikinis.
Citera
2026-07-09, 21:34
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Du är en sjuk person. Du lägger upp en video på en stringbikini och tycker detta är okej och acceptabelt.
Ja det är ju vad tråden handlar om, dessutom är det bara en länk till någon annans video och inte min.

Men jag tror att vi båda har förstått att vi tycker olika nu. Så vi kanske ska nöja oss så här?

Du vet vad jag tycker, och jag vet att du tycker att jag är sjuk och beter mig dom en papegoja.
Blir det bra så?
Citera
2026-07-09, 21:36
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Ingen får vara naken offentligt - det är automatiskt ofredande (exkluderat platser för nakenbad/camping). Frågan är om ens något fall av extremt minimal klädsel ens varit uppe i rättegång - men möjligen - känner inte till den lagen i sån detalj.

Hur ställer du dig då till att vissa snubbar går runt utan t-shirt offentligt på sommaren å även inne i vanliga affärer?

Jag personligen kan inte bry mig mindre om allt detta faktiskt. Mer håller jag utkik efter ev snipers, granatkastare och rånare när jag är ute å rör på mig i vårat otroligt fredliga samhälle (samt undrar om den där jäveln som trängde sig i kön möjligen var en flashbackare).

Jag bara svarade på folks resonemang i denna tråden. Argumenten som folk använder sig av för varför det är OK att visa hela sin röv i stringbikini kan också användas för att rättfärdiga kvinnor om är topless eller som är helt nakna.

Sen är det ju förstås stor biologisk skillnad på män och kvinnor. Stor skillnad på om en kvinna visar brösten och om en man inte har en tröja på sig.
Citera
2026-07-09, 21:38
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ja det är ju vad tråden handlar om, dessutom är det bara en länk till någon annans video och inte min.

Men jag tror att vi båda har förstått att vi tycker olika nu. Så vi kanske ska nöja oss så här?

Du vet vad jag tycker, och jag vet att du tycker att jag är sjuk och beter mig dom en papegoja.
Blir det bra så?

Självklart tycker vi helt olika. Och när jag uttrycker hat mot detta så är det inte mot dig personligen utan mot samhället som accepterat detta. Undantaget är väl alla dessa rasister och Islamhatare. Dessa personer hatar jag personligen.
Citera
2026-07-09, 21:47
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Era kvinnor är horor. Det är bara fakta.

Och det är inte respektlöst att påpeka att kvinnor inte ska vara i princip nakna offentligt och visa hela sin röv för allmänheten.
Det finns horor här precis som i er "kultur", men det är inte dom som diskuteras i tråden och inget jag stöder eller uppskattar. Vi diskuterar helt vanliga kvinnor/tjejer och hur dom klär sig på stranden.

"Mut'ah" eller "sigha" det är horeri på riktigt där ni respektlöst utnyttjar kvinnor, oavsett åsikter om klädsel. Ta och engagera dig och motarbeta det istället, om du vill göra någon verklig nytta för moralen i världen.
Citera
2026-07-09, 21:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Surah 78:33

Här har du en kommentar till versen från Islamqa

https://islamqa.info/en/answers/193409/do-the-words-of-allah-and-full-breasted-maidens-of-equal-age-(wa-kawaaib-atraaban)-describe-the-brea sts-of-al-hoor-al-iyn

Här är några utdrag ur texten

------------

Så med andra ord kvinnorna kommer vara unga och oskulda och alla kommer ha samma ålder. Så alla kvinnorna kommer vara unga och oskulda. Brösten används i versen för att visa på den naturliga utvecklingen hos kvinnan, i detta fallet används ett ord som beskriver när kvinnors bröst börja växa för att beskriva att kvinnorna kommer vara unga och oskuldsfulla. Och alla kommer vara i samma ålder och förbli samma ålder.
Men skärp dig nu. al-hoor al-‘iyn syftar på de 72 himmelska jungfrur som männen ska få njuta av och har ingenting med kvinnor som left ett jordeliv att göra. Visste du inte det måste jag anta att du inte ens kan arabiska och sannolikt aldrig ens läst Koranen.

Hoor al-ayn (eller hourier) är enligt islamisk tro evigt unga, oskuldsfulla följeslagare i paradiset. De beskrivs i Koranen som varelser av gudomligt ljus med skinande, mörka ögon, och liknas vid bevarade pärlor. Deras uppgift är att hålla de troende sällskap och betjäna dem.

Det du fantiserar om är alltså att du ska bli en av 72 kurtisaner som de gudfruktiga männen ska få njuta av.

Som sagt, det finns ingen sura som talar om kvinnors plats i jannah. Du får ingen del av det.

Men eftersom du går till stränder halvnaken hade det ju varit kört för dig ändå.

Det finns en enda hadith som säger att kvinnor som är gudfruktiga och underdånigt lydiga kommer till jannah. Enligt den kommer du i jannah vara omprogrammerad till total lydnad och hängiven dyrkan till din make, helt utan svartsjuka mot de 72 kurtisaner han ska förlusta sig med. Jag kan med emfas säga att den hadithen är felaktig och fyller en enda funktion - att få kvinnor att underkasta sig.

Hadithen visar även att ogifta och frånskilda kvinnor absolut inte får något efterliv.
Senast redigerad av Japhy 2026-07-09 kl. 21:57.
Citera
2026-07-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tycker du kvinnor ska få gå nakna på stränder där det finns barn?
Lägg ner. Jag hade emellanåt både nakna män och kvinnor omkring mig på badstranden som barn och har knappast blivit skadad sexuellt som vuxen.
Och ingen strosar omkring naken på en vanlig svensk strand.
Det är du som är sexuellt frustrerad isf eftersom du ser sex så fort du ser något avklätt.
Eller hur?

Var ska det sluta, en skymt av en vad?
Citera
2026-07-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Lägg ner. Jag hade emellanåt både nakna män och kvinnor omkring mig på badstranden som barn och har knappast blivit skadad sexuellt som vuxen.
Och ingen strosar omkring naken på en vanlig svensk strand.
Det är du som är sexuellt frustrerad isf eftersom du ser sex så fort du ser något avklätt.
Eller hur?

Var ska det sluta, en skymt av en vad?

Lugna ner dig lite. Jag ställde en fråga bara
Citera
2026-07-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall

Varför får man inte vara naken offentligt egentligen? Inte direkt jättestor skillnad på det och de där få millimetrarna av tyg som stringtrosan består av. Särskilt i kvinnors fall.

Och ja, män som går runt i bar överkropp på stan är sannerligen ett motbjudande fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in