2026-07-08, 03:35
Medlem
Att som man vilja ha vatten i röven är jävligt bögit.
kan du inte torka röven själv eller?
Citera
2026-07-08, 04:11
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Att som man vilja ha vatten i röven är jävligt bögit.
kan du inte torka röven själv eller?

I absolut nödfall om man t ex är på en offentlig toalett går det om man varvar torrt och blött toapapper tills inte minsta spår av bilirubin syns på det blöta pappret. Sedan får man torka bort all fukt med torrt papper.

Du och alla andra toappersentusiaster kan testa att efter ni bajsat och torkat er ta toapapper dubbelt så många lager som vanligt, blöta det och sedan hålla det mot kloaköppningen. Blir det spår av brunt på det blöta pappret vet ni att ni är ofullständigt rengjorda.
Citera
2026-07-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000

Att alla tipsar om någon slags cargo cult lösning för att imitera ett civiliserat toalettbesök med handduschar och så vidare är precis som när personer i u-länder kommit upp sig ekonomiskt och vill ha modern bekvämlighet men saknar infrastrukturen för det i hyddan och installerar självmordsduschar, halvautomatiska tvättmaskiner eller placerar en porslinstoastol över latrinhålet i golvet som på sätt och vis gör jobbet men inte når hela vägen.

Sluta jiddra om en japansk mugg och köp en då.
Alla tips du får iform av handdusch är billigare substitut för dig som inte verkar ha råd att ens dra om elen för nybygget, utan pratar förlängningssladdar.

Köp eländet, och återkom med berättelser om hur bra den funkar!
Citera
2026-07-08, 11:02
Medlem
Citat:
I absolut nödfall om man t ex är på en offentlig toalett går det om man varvar torrt och blött toapapper tills inte minsta spår av bilirubin syns på det blöta pappret. Sedan får man torka bort all fukt med torrt papper.

Du och alla andra toappersentusiaster kan testa att efter ni bajsat och torkat er ta toapapper dubbelt så många lager som vanligt, blöta det och sedan hålla det mot kloaköppningen. Blir det spår av brunt på det blöta pappret vet ni att ni är ofullständigt rengjorda.

So what?
Ska din pojkvän slicka dig i rövhålet eller varför vill du att ditt rövhål ska vara kliniskt rent?

Att ens rövhål har lite bajsspår kring sig är helt naturligt precis som att din näsa har snor i sig eller att du har öronvax kring örat.
Citera
2026-07-08, 13:35
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Sluta jiddra om en japansk mugg och köp en då.
Alla tips du får iform av handdusch är billigare substitut för dig som inte verkar ha råd att ens dra om elen för nybygget, utan pratar förlängningssladdar.

Köp eländet, och återkom med berättelser om hur bra den funkar!

Jag har redan köpt den för länge sedan som jag skrivit några inlägg bak och även länkat till produkten. Jag har även köpt ett nytt kompatibelt toalettlock på Temu som har rätt fästen för att kunna kopplas ihop med bidemodulen, eftersom det inte går att koppla ihop den med fästena på originallocket till min toalettstol IFÖ Cera. Jag hittar inga high-end toalettlock med rätt fästen varför jag lika färna kunde köpa det från Temu då alla verkar vara ungefär likadana.

Recension kommer när jag fått allt om kanske två veckor och installerat allt. Det verkar som jag är pionjär bland svenskarna för det här projektet eftersom ingen annan i tråden verkar ha uppgraderat sin toalett. Jag får förstås vara beredd på att bli besviken, eftersom den här lösningen bara är en blek kopia jämfört med originalet.

Medan ni väntar kan diskussionen om fördelarna med att ha smutsig ändalykt fortsätta här i tråden. Honomvilljagkn***a har ordet.
Citera
2026-07-08, 15:58
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
En massa dravel...

Jag ger väl fan i hur du gör dina toalettbestyr, men du blandade in "gräva i bajs" och då antar man att du menar med fingrarna. Om det mot förmodan skulle komma ren folkskit på fingrarna så försvinner det när man tvättar händerna som man då gör varje gång man har varit på toaletten, oavsett om du har lagt en kabel eller pinkat! Lycka till med din "japanska toalett". Testa Kärcher Högtryckstvätt nästa gång så blir du kanske av med rövhåren också!
Citera
2026-07-08, 16:37
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tycker toapappret är bra här. Just nu har vi Erieeru i:na, tjockt och gott. Men med Serla hemma i gamla Svedala hade man kanske fått meeeeer på rullen?

Lustigt nog har jag nästan samma problem som du. Här är det dock storspolen som hänger upp sig och låter vattnet rinna ad infinitum. Man får begagna sig av lillspolen då och hålla inne spaken för att få samma funktion som storspolen annars ger. Linax här med.

Hade varit önskvärt om Gustavsberg tillverkat en svensk washlet. En robust stol formad av skandinaviska linjer och batteridriven för att undvika problemet många har med badrum utan stickkontakter i 240v-utförande. Vem tipsar dem om denna min geniala (b)idé?

こっちのトイレットペーパーはエリエール消臭+だ。明日スウェーデンに帰るけど、次はそっちのトイレットペ ーパーを試してみる。

Smart ide med batteridriven stol för den som inte vill riva ned kaklet för att installera ett nytt uttag nära toaletten, om det ens är lagligt i Sverige.

Jag kom på en annan smart ide, eftersom batterikapaciteten antagligen är för liten hos inbyggda batterier. Man kan köpa en powerbank som klarar 230v eller vilken volt man nu har på sin sits beroende på vilket land man köpt den ifrån och gömma den i badrumsskåpet bredvid toaletten, så kan man dra in sladden där genom något diskret litet hål. Behöver man bara ladda powerbanken någon gång per månad är det värt det.
Citera
2026-07-09, 20:26
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass

Så, jag tipsar om att låta installera en handdusch så länge.

Det är ju en dusch för underredet, en rövdusch snarare än att tvätta händerna med.
Citera
2026-07-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
Det är ju en dusch för underredet, en rövdusch snarare än att tvätta händerna med.

Ja?

Jag förstår inte ditt inlägg. Har jag påstått nåt annat?
Du citerar min kommentar om nåt TS kan göra innan bidén är installerad. Så, vad menar du?
Citera
2026-07-09, 21:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Hur bär du dig åt när du skiter om du måste duscha efter varje "häckning"?

Menar du att du inte sköljer händerna efter att du torkat dig i rumpan eller?
Citera
2026-07-09, 21:43
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att du inte sköljer händerna efter att du torkat dig i rumpan eller?

Jag tvättar händerna med tvål och vatten, ibland även handsprit efter tvål och vatten
Citera
2026-07-09, 21:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Jag tvättar händerna med tvål och vatten, ibland även handsprit efter tvål och vatten

Men du skriver ju att rumpan är ren när du torkat dig? Varför behöver du tvätta händerna så noggrannt menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in