2026-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Hon,liksom de flesta influencers,undviker politik o samhällsfrågor och åsikter om det, som pesten! Allt som kan leda till färre följare.Puffa kuddar däremot är ofarligt!
Haha eller hur
Citera
2026-07-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Finns ett uttryck ”Stackars rika ensamma flicka” Att puffa kuddar, spegla sig och banta är i längden en ond spiral. Noll intresserad av omvärlden, politik, samhällsaktuella händelser. Så ängslig i den verkliga världen som hon undviker & sist men inte minst, upptar hela podden mitt i glödande sommar så oroar hon sig för vintern & hur hon skall bära ett pärlhalsband, seriöst sök hjälp. Over and out!
Mycket snack om rynkor i podden också. Lever man på att blogga selfies kan man ju förstå att det blir ett problem framgent. Det blir inte bättre om man säger så.
Jag upplever hennes grubblerier, som den privilegierade person hon är, som genanta faktiskt.
Citera
2026-07-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Sorry det var en läsare "Sandra" som svarade det:
(Sandra Beijer undrar man då?)
Här är svaret:
SandraMargita
Fast livet måste inte vara att man sliter ut sig på ett jobb för att man ska vara nöjd eller känna att man ”gör nytta”. Det är inte för alla

Aha, tack för svar
Citera
2026-07-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Sorry det var en läsare "Sandra" som svarade det:
(Sandra Beijer undrar man då?)
Här är svaret:
SandraMargita
Fast livet måste inte vara att man sliter ut sig på ett jobb för att man ska vara nöjd eller känna att man ”gör nytta”. Det är inte för alla

Men gud vilket svar. Man går väl inte dit för att just slita ut sig, utan för att ha en mening/ett syfte, rutiner, ett sammanhang, utbyte, stimulans osv osv.. och ja inkomst hehe. Hon skulle dock inte behöva jobba heltid heller.. Tror inte att det är nyttigt att analysera ihjäl sig över varenda detalj, vilket hon har enormt mycket tid till tyvärr.
Citera
2026-07-09, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Men gud vilket svar. Man går väl inte dit för att just slita ut sig, utan för att ha en mening/ett syfte, rutiner, ett sammanhang, utbyte, stimulans osv osv.. och ja inkomst hehe. Hon skulle dock inte behöva jobba heltid heller.. Tror inte att det är nyttigt att analysera ihjäl sig över varenda detalj, vilket hon har enormt mycket tid till tyvärr.

Och allt hon tänker på är ju sitt utseende, och vad alla andra (hennes idoler) har som hon också måste ha.
Citera
2026-07-09, 08:05
Medlem
Det har sagts förut men nu gör jag en Elsa och säger det igen: herregud vad tråkig bloggen är. Är det femte inlägget hon tjatar om att hon mår bra på sommaren? Det blir nästan parodiskt när hon försöker fylla bloggen, ”en nybäddad säng”, rafflande! Hon är så dålig på att bena ut vad som är intressant att läsa om, kan hon inte tex beskriva vad boken hon läser handlar om istället för att ha fyra bilder på henne själv som ser nästan exakt likadana ut? Eller samma vyer av diskho eller kakelugn eller stråhatt eller grus.

Jag är dock egentligen glad att hon har så trist blogg för då kanske man äntligen slutar läsa. Samma med Sandras olidliga Parisflytt, glad att jag kommer slippa dem snart!

En annan grej jag stör mig på: varför beställer hon så mycket till Gotland? Saker hon ska ta hem till Stockholm sen, typ finklänningar! Hon gör alltid så, unboxar festskor (https://elsa.elle.se/gotland/tisdag-sommar-i-p1-nya-skor-och-ett-gammalt-hus) man sen aldrig ser henne använda. Tydligt tecken på hennes shoppingberoende och att hennes babbel om att hon är så tillfreds på Gotland är bullshit, hon scrollar och söker shoppingkickar där lika mycket som hemma.
Citera
2026-07-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Det har sagts förut men nu gör jag en Elsa och säger det igen: herregud vad tråkig bloggen är. Är det femte inlägget hon tjatar om att hon mår bra på sommaren? Det blir nästan parodiskt när hon försöker fylla bloggen, ”en nybäddad säng”, rafflande! Hon är så dålig på att bena ut vad som är intressant att läsa om, kan hon inte tex beskriva vad boken hon läser handlar om istället för att ha fyra bilder på henne själv som ser nästan exakt likadana ut? Eller samma vyer av diskho eller kakelugn eller stråhatt eller grus.

Jag är dock egentligen glad att hon har så trist blogg för då kanske man äntligen slutar läsa. Samma med Sandras olidliga Parisflytt, glad att jag kommer slippa dem snart!

En annan grej jag stör mig på: varför beställer hon så mycket till Gotland? Saker hon ska ta hem till Stockholm sen, typ finklänningar! Hon gör alltid så, unboxar festskor (https://elsa.elle.se/gotland/tisdag-sommar-i-p1-nya-skor-och-ett-gammalt-hus) man sen aldrig ser henne använda. Tydligt tecken på hennes shoppingberoende och att hennes babbel om att hon är så tillfreds på Gotland är bullshit, hon scrollar och söker shoppingkickar där lika mycket som hemma.

Jag tror helt ärligt inte Elsa gör så mycket mer än att spegla sig, shoppa, tänka ut vad hon ska shoppa härnäst och vad hon ska ha på sig plus hår och smink. Tror all hennes vakna tid äts upp av detta i princip.
Citera
2026-07-09, 08:33
Medlem
I juli skulle hon bli trädgårdsmästare. Nu är det juli och hon ska bli byggnadsvårdare. Åtminstone utklädd till en.
Citera
2026-07-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
I juli skulle hon bli trädgårdsmästare. Nu är det juli och hon ska bli byggnadsvårdare. Åtminstone utklädd till en.

Elsa är som en mänsklig klippdocka.
Citera
2026-07-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jag tror helt ärligt inte Elsa gör så mycket mer än att spegla sig, shoppa, tänka ut vad hon ska shoppa härnäst och vad hon ska ha på sig plus hår och smink. Tror all hennes vakna tid äts upp av detta i princip.
Så är det.Och städa! I dagens blogg städar hon grundligt hela huset igen,och putsar kranarna! Kan det vara så att hon trots allt är lite uttråkad på landet,inte mycket butiksshopping där,inte nåt nytt att fota,därav alla selfies och bilder på rummen och granolan!?
Citera
2026-07-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Så är det.Och städa! I dagens blogg städar hon grundligt hela huset igen,och putsar kranarna! Kan det vara så att hon trots allt är lite uttråkad på landet,inte mycket butiksshopping där,inte nåt nytt att fota,därav alla selfies och bilder på rummen och granolan!?

OCD kopplat till ångest kanske ? Tror verkligen inte ett dugg på att hon är lyckligare nu än förr. Allt om henne skriker raka motsatsen.
Citera
2026-07-09, 11:43
Medlem
Hon lever i en romantiserad dröm. tycker det är så tydligt när hon hellre putsar kranen inne i badrummet än att lyfta ett enda finger i trädgården som hon tjatat om i podd efter podd och inlägg efter inlägg under ett års tid. Utan fotar Pontus som river och röjer bort sly för att hon sedan ska kunna leja bort resten av trädgårdsarbetet nästa år.

Siar i framtiden, sommaren 2027: hon är och köper krukor medan 2 trädgårdsmästare gör jobbet hemma.

Och DET ÄR FINE att leja bort och låta sin man göra allt men låtsas då inte som att det är du som är den drivande/handlingskraftiga/whatever. Äg att du är en latmask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in