2026-09-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detunderbaratradet
En teori är att hennes rastlöshet och shopping och göra-om-mani grundar sig i en djup och bottenlös längtan/avsaknad av flera barn och en stor egen familj. Hon fyller det hålet med annat men det räcker inte, för det ger bara tillfällig tillfredsställelse. Har tänkt på det ända sen hon pratade om hennes sorg att inte kunna få fler barn. Nu pratar hon inte om det längre men jag är säker på att sorgen och längtan och besvikelsen fortfarande finns där och gör sig påmind när flera i hennes gäng har många barn.
Om det verkligen är så,så finns ju möjligheten att adoptera.Om hon kan tänka sig ickebiologiska barn...Kom att tänka på Josephine Baker,som inte kunde få egna barn,ville ha stor familj och därför adopterade 12 barn! Men ja,shoppingen fyller förmodligen nåt som fattas...
Citera
2026-09-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Om det verkligen är så,så finns ju möjligheten att adoptera.Om hon kan tänka sig ickebiologiska barn...Kom att tänka på Josephine Baker,som inte kunde få egna barn,ville ha stor familj och därför adopterade 12 barn! Men ja,shoppingen fyller förmodligen nåt som fattas...
Adoption kommer ju även med vissa etiska frågeställningar. Det är inte säkert att hon vill göra det, även om hon längtar efter fler barn.
Citera
2026-09-03, 05:58
Medlem
Kokboken.Det har redan diskuterats om omslaget är för likt,inspirerat,av annan kokbok,ang bakgrund och font.Själv tycker jag det är ett riktigt tråkigt omslag,med konstig avstavning i namnet.Kunde de inte komma på ett bättre omslag än detta? Handlar också mkt om Billgrenfamiljen,stor familj,familj,familj...lika mycket biografi som kokbok? Nåvä,recepten ser goda ut iaf!

https://bloggbevakning.nyheter24.se/2026/07/04/hur-likt-ar-for-likt-35/#
Senast redigerad av petroliumxx 2026-09-03 kl. 06:04.
Citera
2026-09-03, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detunderbaratradet
En teori är att hennes rastlöshet och shopping och göra-om-mani grundar sig i en djup och bottenlös längtan/avsaknad av flera barn och en stor egen familj. Hon fyller det hålet med annat men det räcker inte, för det ger bara tillfällig tillfredsställelse. Har tänkt på det ända sen hon pratade om hennes sorg att inte kunna få fler barn. Nu pratar hon inte om det längre men jag är säker på att sorgen och längtan och besvikelsen fortfarande finns där och gör sig påmind när flera i hennes gäng har många barn.
Jag tror att hon förlikat sig med det nu att det bara blev ett barn. Hon shoppar och lever som hon gör för att hon kan, och har råd.
Citera
2026-09-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Kokboken.Det har redan diskuterats om omslaget är för likt,inspirerat,av annan kokbok,ang bakgrund och font.Själv tycker jag det är ett riktigt tråkigt omslag,med konstig avstavning i namnet.Kunde de inte komma på ett bättre omslag än detta? Handlar också mkt om Billgrenfamiljen,stor familj,familj,familj...lika mycket biografi som kokbok? Nåvä,recepten ser goda ut iaf!

https://bloggbevakning.nyheter24.se/2026/07/04/hur-likt-ar-for-likt-35/#
De har väl en formgivare som gjort omslaget, men lite märkligt och fantasilöst att även typsnittet är liknande. Det är som den där vasen hon "designade", hon gör något som redan finns och sätter sitt eget namn på det bara.
Citera
2026-09-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
De har väl en formgivare som gjort omslaget, men lite märkligt och fantasilöst att även typsnittet är liknande. Det är som den där vasen hon "designade", hon gör något som redan finns och sätter sitt eget namn på det bara.
På tal om kokboken. Hon äter ju inte varm lagad mustig mat, sådant hyckleri, bilder på smarriga tårtor, pastarätter, smörgåsar med pålägg, kött o potatis, förvisso hennes bror är med men ändå. Bantningsrecept kommer vara med som är kall & Elsa säger ju att hon inte orkar laga mat & absolut inte vanlig mat som mannen o ungen äter. För mig blir det fejk när nu denna bok skall höjas till skyarna av en ätstörd bloggare💀
Citera
2026-09-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag tror att hon förlikat sig med det nu att det bara blev ett barn. Hon shoppar och lever som hon gör för att hon kan, och har råd.
Så kan det vara,ja.
Citera
2026-09-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
På tal om kokboken. Hon äter ju inte varm lagad mustig mat, sådant hyckleri, bilder på smarriga tårtor, pastarätter, smörgåsar med pålägg, kött o potatis, förvisso hennes bror är med men ändå. Bantningsrecept kommer vara med som är kall & Elsa säger ju att hon inte orkar laga mat & absolut inte vanlig mat som mannen o ungen äter. För mig blir det fejk när nu denna bok skall höjas till skyarna av en ätstörd bloggare💀

Höjden av hyckleri! Jag känner mig ledsen å alla som smittas av hennes ätstörda beteende som inte fattar att Elsa bara tittar på maten/fikat osv.
Blir så irriterad över hur jävla fejk hon är. Deras senaste ”ärligt om” när de pratade om kroppsideal var helt sjukt att lyssna på. Försöker framstå som effortless men man inser ju att enda anledningen till att hon lyckas hålla denna strikta diet är för att hon inte har ett (riktigt) jobb. Hon hinner laga olika mat till familjen, hinner träna sex gånger i veckan o promenera överallt. För hon leker ju bara jobb. Bantningen är hennes heltidsjobb!
Citera
2026-09-04, 07:19
Medlem
Hon älskar verkligen kjolen från sandro. Varenda dag sedan den införskaffades har hon typ länkat den.
Citera
2026-09-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Hon älskar verkligen kjolen från sandro. Varenda dag sedan den införskaffades har hon typ länkat den.
Verkligen! Men är det inte väldigt (väldigt!!) roligt att hon i dagens inlägg står framför och verkligen DÖLJER sommarskuggan
Citera
2026-09-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-Graddhyllan
Verkligen! Men är det inte väldigt (väldigt!!) roligt att hon i dagens inlägg står framför och verkligen DÖLJER sommarskuggan
Är det inte också lite märkligt att hon redovisar alla andra nyköp utom denna, eller har jag missat det? Jag tror hon fallit till föga och låtit Pontus köpa något han ville ha.
Citera
2026-09-04, 16:29
Medlem
Skrattade lite åt den här hon la upp på instastory häromdagen. Missuppfattar hon frågan medvetet för att kunna slänga in en reklamlänk? För tycker det känns som att frågeställaren undrade varför Elsa tycker det känns ok att sola kroppen men inte ansiktet? 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in