2026-07-04, 19:40
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Har någon erfarenhet med att kombinera tirzepatide och reta?
Nope men jag ganska nyss börjat med tirzepatide i kombination med mazdutid

Kört enbart tirzepatid innan.
Citera
2026-07-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Vilken firma har du använt?

Kärnfamiljen svaren jag får är att man får öka steg för steg. De godkänner inte att man tar tex 10 eller 15mg

Alltså jag har ju trappat upp men klickar från en 15mg för att det blir billigare. Använder Doktera.
Citera
2026-07-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight-18
Alltså jag har ju trappat upp men klickar från en 15mg för att det blir billigare. Använder Doktera.

Såg att du hade gått ner 24kg redan och har ytterligare 15(?)kg att gå ner så de kanske är generösare i de fallen.

Men du kanna då rekommendera Doktera låter det som.
Citera
2026-07-05, 10:43
Medlem
Hur upplever du mazdutid? Såg den hos min vendor men priset avskräckte mig.

Är det värt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Nope men jag ganska nyss börjat med tirzepatide i kombination med mazdutid

Kört enbart tirzepatid innan.
Citera
2026-07-05, 11:40
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Hur upplever du mazdutid? Såg den hos min vendor men priset avskräckte mig.

Är det värt?

Mazdutide är trippel agonist. Har en sjuhelvetes förbränning Glöm inte extravätska.
Fick lite magknip och blodtrycket sjönk rejält första 14 dagarna. Men små mellanmål kontinuerligt blev det avsevärt bättre.
Hoppas detta medel blir godkänt i Sverige för det är verkligen värt varenda öre.
Kläderna sitter bättre efter 6 veckor och pengarna jag lagt på dessa preparat är en stor investering i min egna hälsa. -13,4 kg
Citera
2026-07-05, 14:30
Medlem
Citat:
Såg att du hade gått ner 24kg redan och har ytterligare 15(?)kg att gå ner så de kanske är generösare i de fallen.

Men du kanna då rekommendera Doktera låter det som.

Alla som jag känner klickar från 15mg pennor. Men i princip alla använder också Doktera.
Citera
2026-07-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ni som använder er av nätläkare som tex doktera etc. Har ni fått 10mg penna utskrivet efter den inledande 2,5mg pennan ?

Jag fick 10mg utskrivet från att ha haft 2.5mg när jag bad om att få klicka för att hålla nere kostnaden, var inga problem hos Doktera.
Citera
2026-07-08, 15:41
Medlem
Skickar meddelande
Citat:
Ursprungligen postat av CREAM!
Hej! Vill inte få tag på Mounjaro receptfritt, men jag undrar vart det är lättast att få tag på ett recept? Jag har inte en BMI som kvalificerar för Mounjaro, men jag skulle behöva Mounjaro ett tag för att ändra lite ovanor som jag har lagt på mig efter en period av sjukdom.

De flesta sidor som jag kollat kräver något form av "bevis" att man är BMI >27 minst. Bilder kommer inte att visa detta, även inte något besök hos VC. Någon som vet bästa sättet att försöka få tag på ett recept givet min situation. Kanske att någon aktör är lite mindre strikt och man kan komma undan med att skriva att man är BMI >27 + använda en AI-bild?
Citera
2026-07-09, 00:33
Medlem
Jag har precis nu idag varit på provtagning, fick via recept direkt. Inväntar svar på proverna men förstår att det kan ta upp till en vecka… Är väldigt angelägen om att få starta med mounjaro. BMI 30 och 45 år gammal. Har försökt med alla metoder de senaste 5 åren. Har varit naturligt smal i hela mitt liv! Under barndomen ifrågasatte folk tillomed om jag hade ätstörning.. Har kunnat äta VAD KAG VILL i hela mitt liv men runt 39-39 års åldern så hände det nånting? Jag har varit en passiv motståndare till GLP1, tänkt på alla biverkningar… Men nu tänkt om verkligen, för varje år som går så ökar jag i vikt trots försök med personlig PT o kostschema. Nu väntar jag bara ivrigt på svar på proverna! Nån som vet ungefärligt hur lång tid det brukar ta innan man får kontakt o recept efter att blodprover tagits? Och så är jag lite orolig för proverna, tänker på leverfunktionen… Jag har precis haft 5 veckors semester och unnat mig vin flera dagar veckan
Citera
2026-07-09, 23:55
Medlem
Never mind..! Jag tog blodproverna igår, fick svar på proverna idag och under eftermiddagen var mitt recept klart! Skickat efter med post som kommer anlända med hemleverans under lördag, smidigt verkligen! Kan verkligen rekommendera receptonline.se

Nu ska jag läsa på hur jag ska sköta mig för att slippa de värsta biverkningarna och också för att få i mig protein
Citera
2026-07-10, 15:19
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyogarden
Never mind..! Jag tog blodproverna igår, fick svar på proverna idag och under eftermiddagen var mitt recept klart! Skickat efter med post som kommer anlända med hemleverans under lördag, smidigt verkligen! Kan verkligen rekommendera receptonline.se

Nu ska jag läsa på hur jag ska sköta mig för att slippa de värsta biverkningarna och också för att få i mig protein

Är inte alla som får biverkningar
Men små små måltider och slurpa vätskeersättning. Lätt att göra hemma. Och framför allt, lyssna på din kropp!
Dessa preparat är belastning för kroppen och onödigt att pumpa ut sig i onödan. Risk för bakslag då. Been there,done that.

Stort lycka till och hoppas du kommer nå ditt mål.
Citera
2026-07-10, 23:54
Medlem
BitterFittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Köper reta och tirzepatide på svarta marknaden, fungerar väldigt bra och är väldigt billigt.

Hur funkar det egentligen?
Ligger på gränsen på BMI och får ingen medicin utskrivet i dagsläget. Har kämpat med vikten ett bra tag och känner att jag tappat sugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in