2026-06-23, 13:22
Medlem
BlackDahlias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
För hur lång period skrev de ut till dig?

Jag fick för 4 veckor, då är det uppföljning och nytt recept. Men tänker ju definitivt, pga den riktigt saftiga prislappen och att medicinen inte ingår i högkostnadsskyddet, be om en 10mg-penna istället och köra ”klick-metoden” då det är betydligt mer kostnadseffektivt än att ta ut pennan som är föreskriven ”din” dos…
Citera
2026-06-25, 15:37
Medlem
Efter att ha haft högst begränsad effekt hände något denna vecka. Ligger ute på jobb och upptäcker att jag inte behöver äta. Alls. Ja, behöver och behöver, lite behöver man ju såklart rent biologiskt äta, men jag blir inte hungrig, sugen eller irriterad.

Det passar sjukt bra, inte bara för viktnedgång utan just för att jag ligger ute på jobb och har svårt med mattider. Just därför tog jag med en påse långsamverkande proteinpulver. Jag tar 25g(20g protein) av det mellan 08:00-09:00 och sedan har jag tagit 12,5-25 g på eftermiddagen/tidig kväll. Har lyckats träna två gånger sedan i måndags.

På dessa dagar har jag dock käkat en del men inte mycket. Men mest för att jag bestämt det eller varit på luncher/middagar. Så här lång räknat från måndag morgon har jag käkat två små luncher, en normal middag och en liten middag. Lite öl och vin har jag dock med viss glädje svept i mig.

Mest fascinerad över att kroppen inte signalerar alls att det är dags för lunch eller middag. Tagit fyra doser 2,5 fyra 5 och två på 7,5(i måndags morse)
Citera
2026-06-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikbar
Efter att ha haft högst begränsad effekt hände något denna vecka. Ligger ute på jobb och upptäcker att jag inte behöver äta. Alls. Ja, behöver och behöver, lite behöver man ju såklart rent biologiskt äta, men jag blir inte hungrig, sugen eller irriterad.

Det passar sjukt bra, inte bara för viktnedgång utan just för att jag ligger ute på jobb och har svårt med mattider. Just därför tog jag med en påse långsamverkande proteinpulver. Jag tar 25g(20g protein) av det mellan 08:00-09:00 och sedan har jag tagit 12,5-25 g på eftermiddagen/tidig kväll. Har lyckats träna två gånger sedan i måndags.

På dessa dagar har jag dock käkat en del men inte mycket. Men mest för att jag bestämt det eller varit på luncher/middagar. Så här lång räknat från måndag morgon har jag käkat två små luncher, en normal middag och en liten middag. Lite öl och vin har jag dock med viss glädje svept i mig.

Mest fascinerad över att kroppen inte signalerar alls att det är dags för lunch eller middag. Tagit fyra doser 2,5 fyra 5 och två på 7,5(i måndags morse)
Resultatet av denna ganska magra vecka? +0,2-0,3 kg..😅

Väldigt typiskt mig och min kropp. Kanske är blind för mitt beteende men genom hela livet går jag upp när jag äter som folk äter mest, står still när jag anstränger mig att äta mindre och nyttigare.

Jag vet att grunden i mitt viktproblem är att jag äter för stora portioner allt för ofta. Men +0,2 när jag ätit extremt lite..🤬😅 Jag är medveten om allt det där med vätska och värme. Kanske är det det eller något annat.
Citera
2026-06-28, 08:07
Medlem
Hur funkar man rent biologiskt? Jag förstår att man inte har något sug alls men någonstans behöver man väl äta för att orka träna osv eller vad får kroppen energi från?
Citera
2026-06-28, 18:27
Medlem
Citat:
Hur funkar man rent biologiskt? Jag förstår att man inte har något sug alls men någonstans behöver man väl äta för att orka träna osv eller vad får kroppen energi från?

Sötsuget är borta, lätt att passera slutet på butiken utan att plocka med något.
Hunger kommer men för mig inte lika påtaglig och lättare att ignorera/skjuta upp.
Stora skillnad på hur snabbt jag upplever mig mätt och nästan omöjligt att överäta.
Citera
2026-06-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prahlada
Sötsuget är borta, lätt att passera slutet på butiken utan att plocka med något.
Hunger kommer men för mig inte lika påtaglig och lättare att ignorera/skjuta upp.
Stora skillnad på hur snabbt jag upplever mig mätt och nästan omöjligt att överäta.
Ok perfekt,
Vill ju inte hamna i en sits där man enbart svälter sig för att man inte vlir hungrig och därmed får dåligt humör, inte orkar träna osv
Citera
2026-06-29, 11:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackhej
Börjar bli dyrt nu i längden gå på Mounjaro. Ni som slutat, vad gör ni? Byter ni till något annat? Retatrutide på svarta marknaden? Vågar man det? Behöver tips…

Köper reta och tirzepatide på svarta marknaden, fungerar väldigt bra och är väldigt billigt.
Citera
2026-06-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slumber
Gör ett försök hos Doktera, jag låg personligen på 29.5 BMI innan jag började och hade inga problem att få det utskrivet. Du skickar en bild och svarar på lite frågor i ett webbformulär, så tips är väl att försöka se lite extra tjock ut på bilden och sedan är det ju upp till dig om du är rak med svaren i formuläret eller inte.

Ni som använder er av nätläkare som tex doktera etc. Har ni fått 10mg penna utskrivet efter den inledande 2,5mg pennan ?
Citera
2026-07-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ni som använder er av nätläkare som tex doktera etc. Har ni fått 10mg penna utskrivet efter den inledande 2,5mg pennan ?

Jag har alltid fått största pennan (15mg) att klicka från
Citera
2026-07-01, 00:57
Medlem
Mounjaro är det bästa som hänt mig. Det går sakta, gått ner 24 kg på 15 mån och har ca 15 kg kvar men det har totalt ändrat mitt liv. Visste inte vad matbrus var förens det var borta. Nu vet jag exakt. Hade aldrig varit här utan medicinen. Synd det ska ta så mycket på ekonomin men trots allt värt det… Det är fantastiskt att få känna hur ”normala” människor känner kring mat
Citera
2026-07-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight-18
Jag har alltid fått största pennan (15mg) att klicka från

Vilken firma har du använt?

Kärnfamiljen svaren jag får är att man får öka steg för steg. De godkänner inte att man tar tex 10 eller 15mg
Citera
2026-07-03, 14:09
Avstängd
Har någon erfarenhet med att kombinera tirzepatide och reta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in