Citat:
Ursprungligen postat av
Vikbar
Efter att ha haft högst begränsad effekt hände något denna vecka. Ligger ute på jobb och upptäcker att jag inte behöver äta. Alls. Ja, behöver och behöver, lite behöver man ju såklart rent biologiskt äta, men jag blir inte hungrig, sugen eller irriterad.
Det passar sjukt bra, inte bara för viktnedgång utan just för att jag ligger ute på jobb och har svårt med mattider. Just därför tog jag med en påse långsamverkande proteinpulver. Jag tar 25g(20g protein) av det mellan 08:00-09:00 och sedan har jag tagit 12,5-25 g på eftermiddagen/tidig kväll. Har lyckats träna två gånger sedan i måndags.
På dessa dagar har jag dock käkat en del men inte mycket. Men mest för att jag bestämt det eller varit på luncher/middagar. Så här lång räknat från måndag morgon har jag käkat två små luncher, en normal middag och en liten middag. Lite öl och vin har jag dock med viss glädje svept i mig.
Mest fascinerad över att kroppen inte signalerar alls att det är dags för lunch eller middag. Tagit fyra doser 2,5 fyra 5 och två på 7,5(i måndags morse)
Resultatet av denna ganska magra vecka? +0,2-0,3 kg..😅
Väldigt typiskt mig och min kropp. Kanske är blind för mitt beteende men genom hela livet går jag upp när jag äter som folk äter mest, står still när jag anstränger mig att äta mindre och nyttigare.
Jag vet att grunden i mitt viktproblem är att jag äter för stora portioner allt för ofta. Men +0,2 när jag ätit extremt lite..🤬😅 Jag är medveten om allt det där med vätska och värme. Kanske är det det eller något annat.