Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpollon
är jag ett kriminellt svin för jag anser de här ska få sina straff på cypern och helst inte återvända, hur vet du fö de ens hamnar på det där stället du förespråkar? du uppför dig inte som en vän direkt
Hey -- du är litet bitsk ibland men klart du inte är ett svin. Då är jag det väl också som även jag skulle föredra att dessa 'guldklimpar' inte skulle få avtjäna straff i Sverige till vår bekostnad. Men de kanske hamnar på Centralfängelset i Nicosia om de blir dömda, eftersom det mer eller mindre bara finns en stor sluten anstalt för grova brott.
Nu har jag aldrig varit där själv eller suttit någon annanstans heller. Men detta centralfängelse har ju tidigare haft ett enormt dåligt rykte, just pga överbelastning med 227 procent samt personal-underbemanning och våld. Flera EU-anmälningar.
Att detta ställe skulle ha blivit ett litet paradis pga en tillsatt PR-kvinna är väl litet suspekt och alltför otroligt för att lura t.o.m. mig. Men om så är fallet så får jag väl anta det tillsvidare även om jag inte upplevt detta med egna ögon.
Självklart ska rättegången (som kan ta ett år plus) ske där och domen falla där. Är de skyldiga ska vi inte behöva härbergera dem här, oavsett ursprung.
Men nu i valtider vet man ju vilja som 'ömmar' mest för diverse dregg.
Snälla Rumpan, tagga ner litet, du har nog massor att säga men bli inte så arg.