2026-07-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror de menar att försöka skapa någon sorts normalisering.

Uppfriskande ändå att utländsk media valde att publicera ursprung.

Juridiskt så är medborgarskap och var personen har sin fysiska hemvist det viktigaste. För det säger om

A Personerna efter dom ska stanna på Cypern eller inte.

B Var de ska skickas till, om de är EU-medborgare.

Deras ursprung är oviktigt. De verkar ha svenska medborgarskap och bo i Sverige. Då kommer Cypern efter Cypern först fråga Sverige att man godkänner domen och Sverige kommer säga Ja. Och då kommer man börja en process att skicka dem till Sverige där de ska avtjäna straffet.

Ingenting med dömandet och överföringen påverkas av deras ursprung. Det kan krångla till det om någon av GM har flyttat från Sverige. Då tanken med överföring är att rehabiliteringen ska gå lättare och att man ska vara närmare sin familj. Det som kan påverka detta fall är att offret är turkcypriotiskt och deras premiärminister pressar grekcyprioterna om att det ska klassas som hatbrott mm. Om det är det eller inte har jag ingen aning om. Motivet vet jag inte mycket om. Allt från fyllebråk, rånförsök till hatbrott.
Citera
2026-07-08, 13:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Undra vad de tre grabbarna hade gjort då, för att den äldre mannen skulle börja tjafsa med dem?

Den äldre mannen bad kanske de att sänka volymen eller uppföra sig anständigt?

Om man får spekulera lite så har de tre unga männen troligtvis druckit en del alkohol på sin semester och trott att de kan göra hur de vill i ungdomligt storhetsvansinne.
Citera
2026-07-08, 13:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Så tröttsamt med all fixering kring "ursprung".
Detta handlar om killar som pluggar på finaste gymnasiet i Växjö - inte "Värstingkillar" - åtminstone inte från vad jag hört.
En av dem verkar iaf ha begått en hemsk kriminell handling (grov misshandel).

Vad spelar det för roll om killarna pluggar på ett "fint gymnasium"? 🤔

Vill du förminska den grova misshandeln de är misstänkta för?
Citera
2026-07-08, 13:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Jag har mer koll än dig och jag är inte din vän. Som sagt. Återkom när du sett dokumentären och nu börjar det bli off topic

Det som är on topic är ju att dessa as tyvärr lär bli bra behandlade trots detta hemska dåd pga. att det skedde på Cypern som likt Norge har ett slags "vi ska hindra folk från återfall"-policy så i fängelset lever de bättre än många andra hederliga människor gör.

Du bad ju om ursäkt. Är du hög?

Trodde jag var din vän? Hur är jag arrogant? Jag hänvisar till att fängelset i Cypern är slappt och lyx för migranter. Jag har flera gånger bett dig kolla bevisen för detta men det ignorerar du. Istället kommer du med påhopp som "fitta" för du har slut på argument. Återkom när du sett dokumentären eller återkom helst aldrig. Du är ju uppenbarligen ett kriminellt svin du själv så varför ska någon ha förtroende för dig? Du skriver som en som skulle kunna vara en av de här 3 "svenskarna"
är jag ett kriminellt svin för jag anser de här ska få sina straff på cypern och helst inte återvända, hur vet du fö de ens hamnar på det där stället du förespråkar? du uppför dig inte som en vän direkt
Citera
2026-07-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timglaset2002
S*ud *blebish (huvudmisstänkta den som utdelat slag irakisk bakgrund
Osk*r *rroca (Chilinare)
*drian (Alban)
Neo (Chilinare)
Den som fick resta hem Milton Friberg (Svensk)
Alla dem är hemmahörande i Växjö och är födda 2008
Endast två av dem är 18
Dom här eller ? https://www.tiktok.com/discover/milton-friberg
Citera
2026-07-08, 14:29
Medlem
Citat:
Dom är inga stökungdomar och dom alla går ekonomi på katedralskolan
https://www.tiktok.com/@milton_.friberg/video/7657635791459355926
Tycker dom ser lite stökiga ut faktiskt!
Citera
2026-07-08, 14:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Barn som pluggar ekonomi kan också vara stökiga.. På ett av barnens skola sitter en häktad för grov brottslighet just nu(gymnasiet) och det är en sån typ av linje som personen pluggar. Händer lite då och då att dom griper/häktar folk i den här staden på gymnasiet. Allt från droger, misshandel, våldtäkt, skjutningar mm
Citera
2026-07-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
https://www.tiktok.com/@milton_.friberg/video/7657635791459355926
Tycker dom ser lite stökiga ut faktiskt!

"Det här kontot är privat".
Han vill nog inte visa upp sin semesterresa för hela Sverige.
Citera
2026-07-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
"Det här kontot är privat".
Han vill nog inte visa upp sin semesterresa för hela Sverige.
Då har han låst det nu för innan kunde man se allt. Film från Ayja Napa med polarna! Såg allt annat än ordnat ut!
Han verkar ha blockat alla filmer från Cypern som låg uppe förut.
Senast redigerad av Regnflingan 2026-07-08 kl. 15:31.
Citera
2026-07-08, 15:41
Medlem
Citat:
S*ud *blebish (huvudmisstänkta den som utdelat slag irakisk bakgrund
Osk*r *rroca (Chilinare)
*drian (Alban)
Neo (Chilinare)
Den som fick resta hem Milton Friberg (Svensk)
Alla dem är hemmahörande i Växjö och är födda 2008
Endast två av dem är 18

Spännande. Den svenske grabben fick resa hem.
Citera
2026-07-08, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Juridiskt så är medborgarskap och var personen har sin fysiska hemvist det viktigaste. För det säger om

A Personerna efter dom ska stanna på Cypern eller inte.

B Var de ska skickas till, om de är EU-medborgare.

Deras ursprung är oviktigt. De verkar ha svenska medborgarskap och bo i Sverige. Då kommer Cypern efter Cypern först fråga Sverige att man godkänner domen och Sverige kommer säga Ja. Och då kommer man börja en process att skicka dem till Sverige där de ska avtjäna straffet.

Ingenting med dömandet och överföringen påverkas av deras ursprung. Det kan krångla till det om någon av GM har flyttat från Sverige. Då tanken med överföring är att rehabiliteringen ska gå lättare och att man ska vara närmare sin familj. Det som kan påverka detta fall är att offret är turkcypriotiskt och deras premiärminister pressar grekcyprioterna om att det ska klassas som hatbrott mm. Om det är det eller inte har jag ingen aning om. Motivet vet jag inte mycket om. Allt från fyllebråk, rånförsök till hatbrott.
men du är säker på de är på svensk mark inom någon månad, det kan du fetglömma
Citera
2026-07-08, 17:09
Medlem
Citat:

Då har de blivit det nu och snart kan det vara bevisat Tyvärr är gymnasiet inte en förutsättning för gott uppförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in