Citat:
Du vill ju sätta på en 14-åring och kallar henne för "kvinna". Jag vet att det är off topic, men samtidigt inte och varför kommer jag åter att komma till. En 14-åring kan enligt svensk lag inte samtycka till sex, vilket är = våldtäkt mot barn. Men du tycker att du ska få sätta på denna 14-åring, dvs.: begå övergrepp mot henne.
Samtidigt tycker du det är "hemskt" att ett fåtal tjejer och kvinnor går på stranden i stringbikini för att bli bruna om rumpan (för ja: det är anledningen till att de gör det, precis som kvinnor i Sverige förr solade topless för att bli bruna om bysten).
Återigen: vad tror du är värst?
1. Att en 14-årig flicka blir bortgift med en gubbe och på daglig basis blir våldtagen av honom?
2. Att en 18-årig kvinna bär stringbikini på stranden för att få jämn solbränna på rumpan (inte vit rumpa och bruna ben)?
----
Se lagändringen från 1/7-2025. Numera kan det även räknas som våldtäkt mot barn vid sex med någon som är 15, 16, 17 år under vissa kriterier.
Samtidigt tycker du det är "hemskt" att ett fåtal tjejer och kvinnor går på stranden i stringbikini för att bli bruna om rumpan (för ja: det är anledningen till att de gör det, precis som kvinnor i Sverige förr solade topless för att bli bruna om bysten).
Återigen: vad tror du är värst?
1. Att en 14-årig flicka blir bortgift med en gubbe och på daglig basis blir våldtagen av honom?
2. Att en 18-årig kvinna bär stringbikini på stranden för att få jämn solbränna på rumpan (inte vit rumpa och bruna ben)?
----
Se lagändringen från 1/7-2025. Numera kan det även räknas som våldtäkt mot barn vid sex med någon som är 15, 16, 17 år under vissa kriterier.
Citat:
Du vill ju sätta på en 14-åring och kallar henne för "kvinna". Jag vet att det är off topic, men samtidigt inte och varför kommer jag åter att komma till. En 14-åring kan enligt svensk lag inte samtycka till sex, vilket är = våldtäkt mot barn. Men du tycker att du ska få sätta på denna 14-åring, dvs.: begå övergrepp mot henne.
Nej, det vill jag inte för det är olagligt. Så du kan sluta upp med dessa anklagelser. Alla personer i Sverige måste givetvis följa lagen även om man inte gillar lagen. Sen har ju folk olika åsikter när det handlar om vad som ska vara lagligt och vad som inte ska vara lagligt.
Citat:
Ja, det är en korkad lag som säger att det inte blir tillåtet om 15-17 åringen lider av en mental funktionsnedsätning, fysisk funktionsnedsättning, lider av missbruk eller lider av psykisk sjukdom, samt om du har "auktoritet" över personen. Men så fort personen blir 18 är det helt okej. Så om en 17 år gammal kvinna försöker begå självmord och är självmordsbenägen är det olagligt. Men om en 18 år gammal kvinna försöker begå självmord och är självmordsbenägen är det lagligt.
Ditt argument är ju att alla kvinnor mellan 15-17 år lider av mental funktionsnedsättning och därför är det övergrepp varje gång en sådan kvinna går med på att ha sex med en man. Och därför lade du fram den kränkande anklagelsen mot mig som jag behövde svara på. Och därför måste jag klargöra det igen för dig.
Jag ser inget fel med att en 30 år gammal man har sex med samtycke med en 17 år gammal kvinna. Jag är fullständigt emot att en 30 år gammal man förgriper sig på en 17 år gammal kvinna. En sådan person borde straffas. Så återigen, du borde ta tillbaka din anklagelse mot mig.
Och som sagt låt oss hålla oss till tråden.