Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Återigen, sluta med dina barnsliga argument. Detta är direkt skämmigt alltså. Så fort en person har en annan åsikt så säger du att personen ska lämna landet. Nej, vi kommer påpeka vad som är fel med samhället och om du inte håller med får du lägga fram argument som alla andra normala människor gör.
Lägg fram dina argument till varför dagens samhälle är så bra, istället för att använda dig av dessa barnsliga argumenten.
Du vantrivs ju här. Då ser jag faktiskt ingen anledning till varför du biter dig fast här.
Metafor, så du kanske förstår bättre vad jag syftar på:
Gör du likadant om du har ett arbete du vantrivs med? Etsar dig fast som en blodigel och försöker ändra strukturen på arbetsplatsen, trots att du varken har ledning eller kollegor med dig på din sida? Du vet: det slaget blir svårt att vinna. Antingen får du sparken eller så blir du sjuk.
Eller så byter du arbete till något du trivs med och som passar dig och ditt sätt att tänka bättre!
Som sagt var: det finns bättre platser för dig att bo på, flytta till dessa.
Själv hade jag vantrivs i Saudiarabien eller Afghanistan, Iran osv. Så det vore ju dumt av mig att flytta dit och hoppas att de ska rätta sig efter hur jag vill ha det. bättre då att jag bor i ett land som passar mig.
Detta är inte barnsligt att påpeka. Det är av välmening. Om både dig och det svenska folket.