2026-07-08, 18:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Nu vet vi att AA tycker GAV är löjligt. Men från sidlinjen kan man tycka att GAV ger en hint om det finns någon ”skicklighet” hos guden. Är GAV för Hex fortfarande runt 32? Börjar närma sig…

Han har ju tankat massa Hexatronic över 32 kr på sistone...
Citera
2026-07-08, 18:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu har jag kollat. Övertrasseringsräntan är 11,75%, effektivt 12,40%. Detta ovanpå basräntan.
Nordnet ger ett räkneexempel med en övertrassering som pågår 3 dagar. Det kan jag tolka som att så pass kortvariga övertrasseringar inte direkt leder till tvångsförsäljning. Istället drar Nordnet hem ca 20% ränta!
-----
Tillägg
Varje dag lär jag mig något nytt.
Efter det att jag skrev början på denna post vandrade jag runt på Nordnets sidor. AA envisas ju att ha allting i KF och då gäller särskida, hårda, regler. Så här skriver Nordnet

Viktigt att tänka på vid Kapitalförsäkring (KF)
En kapitalförsäkring skiljer sig juridiskt från ett ISK eller ett aktie- och fondkonto. På en KF är det Nordnet Pensionsförsäkring AB som är den juridiska ägaren av värdepappren. Enligt gällande regelverk får en kapitalförsäkring inte ligga minus.

Därför triggar även en övertrassering på några få kronor en automatisk tvångsförsäljning på en KF, utan föregående avisering.

---
Den generösa attityden vid övertrassering gäller alltså ISK o AF, inte KF

Det var ord och inga visor det!
En behövlig reality check för AA således! Det kan han gott ha!
Citera
2026-07-08, 20:06
Medlem
Aktiesnillets avatar
Dagens nedgång till trots så är ju börsen både här och i USA i princip på all time high (inte långt ifrån i alla fall).
Hur är det då ens möjligt att hamna i sådant trångmål redan nu?
Hur har han lyckats med att hitta så många surdegar genom åren, trots alla gedigna analyser?
Hur kan så många fortfarande se honom som börsgudens chef?
Citera
2026-07-08, 20:11
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det var ord och inga visor det!
En behövlig reality check för AA således! Det kan han gott ha!

Hittade en video som han gjorde för nån vecka sedan. Kollade bara lite snabbt, men där erkände han ju i alla fall att belackarna (vi på "losan"?) haft rätt hela tiden.
Nån mer som såg den?
Ett steg i rätt rikning måste man ändå säga
Citera
2026-07-08, 20:30
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Hittade en video som han gjorde för nån vecka sedan. Kollade bara lite snabbt, men där erkände han ju i alla fall att belackarna (vi på "losan"?) haft rätt hela tiden.
Nån mer som såg den?

Sannolikt raderad. Eller så gör han som han brukar, han ”gnäller” i halva videon för att sedan göra en 180 vändning där han förklarar att han är bäst på allt och nu är Hexan tokbilli så han fyller på.
Citera
2026-07-08, 20:33
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Tyvärr, jag tror du missade slutet (jag såg den inte själv). Men dramaturgin brukar vara att han erkänner sina fel och brister, men de sista minuterna vänder han på allt och meddelar att han just köpt 1000 tokbilliga Hexatronic och att alla i loserville är idioter.

Edit.
Tvåa på pucken. Fejkit hann skriva ungefär samma sak.
Citera
2026-07-08, 20:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Dagens nedgång till trots så är ju börsen både här och i USA i princip på all time high (inte långt ifrån i alla fall).
Hur är det då ens möjligt att hamna i sådant trångmål redan nu?
Hur har han lyckats med att hitta så många surdegar genom åren, trots alla gedigna analyser?
Hur kan så många fortfarande se honom som börsgudens chef?
Han är ju alltid maximalt riskexponerad, det krävs aldrig, i något läge, särskilt mycket för att tippa allt över ända. När det går bra ökar bara skalan på riskerat kapital, risken förblir proportionerligt densamma (men ev. krasch blir större). Att "alltid vara fullbelånad är en del av strategin", sade han förnumstigt vid något tillfälle. Hur förklarade han inte. Troligen vet han inte.
Citera
2026-07-08, 20:48
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Tyvärr, jag tror du missade slutet (jag såg den inte själv). Men dramaturgin brukar vara att han erkänner sina fel och brister, men de sista minuterna vänder han på allt och meddelar att han just köpt 1000 tokbilliga Hexatronic och att alla i loserville är idioter.

Edit.
Tvåa på pucken. Fejkit hann skriva ungefär samma sak.

Jasså har han börjat med sånt också
Har ju inte följt honom på ett tag, men likt nån som är beroende av droger (gissar jag) så har jag fått ett återfall.
Citera
2026-07-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är ju alltid maximalt riskexponerad, det krävs aldrig, i något läge, särskilt mycket för att tippa allt över ända. När det går bra ökar bara skalan på riskerat kapital, risken förblir proportionerligt densamma (men ev. krasch blir större). Att "alltid vara fullbelånad är en del av strategin", sade han förnumstigt vid något tillfälle. Hur förklarade han inte. Troligen vet han inte.

Det är därför moduset har en inbyggd självförstörare: Det bygger på ständig, oavbruten uppgång. Någon sådan existerar inte. Förr eller senare kommer en sättning, och är han då för högt belånad - kommer han obönhörligen att knockas.
Citera
2026-07-09, 00:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Har AA motiverat varför Hexatronic som har ett bolagsvärde på idag runt 8 miljarder egentligen och snart borde ha ett bolagsvärde på runt 50 miljarder kronor?
Citera
2026-07-09, 01:33
Medlem
Hur stor nedgång behövs i olika stora innehav/hans portfölj för att han ska komma ner till ”ek” runt 500.000 från nu?
Var ändå lite roligt den tiden när han verkligen fick svettas i bastun
Citera
2026-07-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Sannolikt raderad. Eller så gör han som han brukar, han ”gnäller” i halva videon för att sedan göra en 180 vändning där han förklarar att han är bäst på allt och nu är Hexan tokbilli så han fyller på.

Jag plågade mig med att kika på hans senaste videos. Det är som du skriver här att han deppar i 8 minuter och säger att hus hem bilar allt är överbelånat och hur i helvete ska jag göra??? Sen vänder han på en femöring och säger att han är den smartaste av alla, begåvad, modig och speciell. Han KROSSAR INDEX år efter år och plockar ut 60000:- i månaden i snitt under några år. Men hur mycket lån har denna filur sammanlagt. Det är inget stressfritt liv han lever. Han är en typisk gambler. Gravt beroende risktagare som har en bipolär multipel personlighet. Han vet att han riskerar hela sin familjs framtid och berättar det för alla på YouTube??? Verkligen ett sjukt mentalt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in