2026-07-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulis52
Måns Zelmerlöw köpte en hästvagn från England. Han lät forsla den till Sverige för att bygga om den till en ambulerande kaffe- och vinvagn
Tack! Det har jag också läst.
Varifrån kommer ryktet om att den okända personen sagt att hen skulle köpa en vagn/kärra av något slag för pengarna? Det är ju bara en uppgift polisen kan ha. Efter som misstankarna lades ned på plats så finns ingen fup.
Kan någon av herrarna ryktesspridare upplysa mig om varifrån den uppgiften om vagn/kärra kommer ifrån?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-08 kl. 20:14.
Citera
2026-07-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack! Det har jag också läst.
Varifrån kommer ryktet om att den okända personen sagt att hen skulle köpa en vagn/kärra av något slag för pengarna? Det är ju bara en uppgift polisen kan ha. Efter som misstankarna lades ned på plats så finns ingen fup.
Kan någon av herrarna ryktesspridare upplysa mig om varifrån den uppgiften om vagn/kärra kommer ifrån?
Ja, det stämmer, han har tydligen köpt hästvagnen i England och transporterat den hit. Ytterligare ett motargument mot detta helt absurda ryktet att han skulle ha hämtat ut kontanter för att köpa den. Det vore nytt för mig att man betalar med kronor i England?

Har du kanske läst det här?
https://bjarenu.se/baastad/maans-zelmerlow-oppnar-kaffe-och-vinvagn-i-baastad/6351
Citera
2026-07-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, det har han inte medgivit.
Enligt honom själv gick han backstage och "sparkade på lite grejer". Vilket nog de flesta gjort någon gång. Och nu vet vi ju också att det handlade om helt andra saker än "bara" en andraplats i Mello.
Hur får du det till att han gick "bärsärk bakom scenen" och "slog sönder en soptunna" i "oktrontollerat vredesmod" "efter att ha förlorat"?

Ja, precis. Det "antyddes" i hans exfrus förtalsinlägg (som hon sedan raderade och anmälan som polisen lade ned). Det är ställt bortom rimligt tvivel att hon hade ALLT att vinna på att skriva det hon gjorde och det borde vara en "no-brainer" för var och en.
Så varför skulle han gå i aggressionsterapi?

Bara så att du vet: Att "sparka på lite grejer" är inget de flesta gjort någon gång. Det är ett tydligt tecken på något som en minoritet av alla har, nämligen aggressionsproblem.
Citera
2026-07-08, 20:38
Avslutad
MZ forsla över från England hästvagnen till Sverige

Tack att du la ut länken jag var precis på väg själv att lägga in den här . Artikel om MZ hästvagn ☺️
Senast redigerad av smulis52 2026-07-08 kl. 20:41.
Citera
2026-07-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Ja, det stämmer, han har tydligen köpt hästvagnen i England och transporterat den hit. Ytterligare ett motargument mot detta helt absurda ryktet att han skulle ha hämtat ut kontanter för att köpa den. Det vore nytt för mig att man betalar med kronor i England?

Har du kanske läst det här?
https://bjarenu.se/baastad/maans-zelmerlow-oppnar-kaffe-och-vinvagn-i-baastad/6351
Tack för länken. Den borde postas varje gång trådsanningen kommer upp.
Och den trådsanningen dras runt minst en gång i veckan. Trots att ingen har några belägg eller ens minns var de fått det ifrån?
Citera
2026-07-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Bara så att du vet: Att "sparka på lite grejer" är inget de flesta gjort någon gång. Det är ett tydligt tecken på något som en minoritet av alla har, nämligen aggressionsproblem.
I så fall har alla tonåringar agressionsproblem.
Både människo och djurtonåringar.
Tex Niel the Siel.
Citera
2026-07-08, 20:47
Medlem
Citat:
Det är möjligt. Men med ljudet på tyckte jag det såg normalt ut.
Varför vill alla MZ-hatare visa detta klipp med ljudet avslaget?

Min fråga till dig gällde ju melloframträdandet.
Du påstår att det framgick av kroppsspråket. Ingen av oss kunde se det.
Så är det något speciellt i kroppsspråket som du kan peka på?
Eftersom halva Sverige nog kunde se det enligt dig.
Konstigt med tanke på att melodifestivalen har 0-tollerans mot droger.
Och om en artist som bryter mot detta blir hen avstängd.

Du är så naiv att du skulle tro en man med erigerad penis som säger att han inte är kåt. Häng med i tiden. Vi har inte 1826 nu.
"Ingen av oss kunde se det" är direkt lögn. Sanning är att DU inte såg det. Skulle du kunna hålla dig till sanningen?
DU ser uppenbarligen inte när någon är knarkpåverkad, vilket du har sagt i flera inlägg nu. Det betyder INTE att de - inklusive Måns Z- inte ÄR det, och det betyder heller inte att INGEN ser det. Ok?
Citera
2026-07-08, 20:49
Medlem
Citat:
I så fall har alla tonåringar agressionsproblem.
Både människo och djurtonåringar.
Tex Niel the Siel.

Blivit lite för mycket på lillelördag?
Alla tonåringar sparkar inte på grejer och Måns Z var ingen tonåring senast han var med i Mello.
Citera
2026-07-08, 21:04
Medlem
Citat:
Du är så naiv att du skulle tro en man med erigerad penis som säger att han inte är kåt. Häng med i tiden. Vi har inte 1826 nu.
"Ingen av oss kunde se det" är direkt lögn. Sanning är att DU inte såg det. Skulle du kunna hålla dig till sanningen?
DU ser uppenbarligen inte när någon är knarkpåverkad, vilket du har sagt i flera inlägg nu. Det betyder INTE att de - inklusive Måns Z- inte ÄR det, och det betyder heller inte att INGEN ser det. Ok?
Du skulle kunna svara på mina väldigt konkreta frågor om vad exakt man ser det på?
Istället för att svara svepande över vad som poppar upp lite hur som i skallen på dig.

Eftersom jag haft grannar som uppträtt narkotikapåverkade i åratal så är jag rätt bra på det.
Bl.a en kille som langade kokain i huset. Stora sällskap som avlöste varandra hela natten.
Han satt mest i fängelse men jag har ändå träffat grannen. Jag kan inte säga om personen själv tog kokain.
Kände till personen i min ungdom även. Han var lika dan då på 70-talet som på 90-talet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-08 kl. 21:07.
Citera
2026-07-08, 21:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Med tanke på att MånsPetter bor ute på en åker utanför Staffanstorp. Var har MånsPetter köpt sitt kokain?
Citera
2026-07-08, 21:15
Medlem
Citat:
Blivit lite för mycket på lillelördag?
Alla tonåringar sparkar inte på grejer och Måns Z var ingen tonåring senast han var med i Mello.
Det är trots allt vanligt att folk avreagerar sig genom att sparka till något ting eller slå en tidning eller bok i bordet. Om någon blir regelbundet arg och avreagerar sig regelbundet då har man agressionsproblem. Men det har nog hänt de flesta någon enstaka gång men inte dig såklart. "Prinsessan Lindagull kissar aldrig!"

EDIT: Att du uppmärksammar en onsdag o kallar det för "Lillelördag" står helt för dig.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-08 kl. 21:31.
Citera
2026-07-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Med tanke på att MånsPetter bor ute på en åker utanför Staffanstorp. Var har MånsPetter köpt sitt kokain?

Det vimlar av kranar där nere, vad man än vill ha. Nära till den beryktade kontinenten vet du, plus att skåningar i sig är av en egen sort. Att han dessutom har känningar i artistbranchen försämrar ju inte tillflödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in