2026-07-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det som antyddes i hans f.d. frus inlägg strax efter Mello för ett par år sedan, som hon sedan raderade, samt det faktum att han gick bärsärk bakom scen och slog sönder en soptunna i okontrollerat vredesmod av att ha förlorat. Den senare incidenten har har ju dessutom själv medgivit.

/AI
Nej, det har han inte medgivit.
Enligt honom själv gick han backstage och "sparkade på lite grejer". Vilket nog de flesta gjort någon gång. Och nu vet vi ju också att det handlade om helt andra saker än "bara" en andraplats i Mello.
Hur får du det till att han gick "bärsärk bakom scenen" och "slog sönder en soptunna" i "oktrontollerat vredesmod" "efter att ha förlorat"?

Ja, precis. Det "antyddes" i hans exfrus förtalsinlägg (som hon sedan raderade och anmälan som polisen lade ned). Det är ställt bortom rimligt tvivel att hon hade ALLT att vinna på att skriva det hon gjorde och det borde vara en "no-brainer" för var och en.
Så varför skulle han gå i aggressionsterapi?
Citera
2026-07-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, på vintern ser allt trist ut i hela Sverige.
Utom i Norrland ,där det nakna, fula täcks av glittrande snö.

PS. Längan ser ut att vara byggd i vinkel.
En riktig skånegård har 4 hus i en kvadrat med kullerstensgård i mitten. Här ser det ut att vara boningshus och stallbyggnader, sammanlagt 3 st byggnader i vinkel. Den fjärde har nog rivits (?).
Fast nu var det citat från artikeln där MånsPetter säger att vinet smakar ”väldigt, väldigt illa” och att huset är en liten skånelänga. Mindre än husen i Båstad och Oxshott. Det jag funderar mer på är vad han har på fötterna när han lajvar bonde. Har man på sig såna skor i Skåne eller har han köpt dom billigt i Bulgarien?

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/mans-zelmerlows-planer-for-vingarden-i-skane/
Citera
2026-07-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fast nu var det citat från artikeln där MånsPetter säger att vinet smakar ”väldigt, väldigt illa” och att huset är en liten skånelänga. Mindre än husen i Båstad och Oxshott. Det jag funderar mer på är vad han har på fötterna när han lajvar bonde. Har man på sig såna skor i Skåne eller har han köpt dom billigt i Bulgarien?

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/mans-zelmerlows-planer-for-vingarden-i-skane/
Har du aldrig varit på landet? På sommaren är det sillatofflor eller träbottnar. Och på vintern stövlar som håller värmen. Vanligtvis fodrade gummistövlar köpta på Lantmännen. Gå själv i dynga får du se.
Jag vet inte om MZ hittat sina rejäla stövlar i nån vrå i stallet. Ser lite ålderdomliga men varma ut.

EDIT: Lajvar bonde? Isåfall hade han nog haft Lantmännenkeps. Obligatoriskt utrustning.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-07 kl. 00:13.
Citera
2026-07-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ja, men nu frågade jag om adressen. Ligger gården på mark som tillhör Kyrkheddinge?

Din fråga tar inte hänsyn till att Kyrkheddinge är såväl en tätort (där den aktuella fastigheten inte ingår) som ett distrikt (tidigare församling, där den aktuella fastigheten ingår). Du får det att låta som om Kyrkheddinge är ett gods och andra fastigheter underlydande. Fastighetsbeteckningen är "Staffanstorp Kyrkheddinge" följt av ett sedvanligt nummer. I adressen förekommer inte Kyrkheddinge.
Citera
2026-07-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Ingetdera. Det är riktiga läderstövlar som han exfru köpt till honom i julklapp. Var väldigt uppmärksammade ett tag då han jämt bar dem. Tom på pressträffar. Han verkade dock inte bry sig om att vissa hade åsikter om hans skodon.
Citera
2026-07-07, 00:25
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
...Jag tänkte mest om det var lönt att åka ut och sätta sig med kikare i bilen, nu när den varma årstiden är här och man kan räkna med fler lättklädda popidoler...

Fler popidoler? MånsPetter är absolut ingen popidol. Musikbolaget drog in runt 7 tusen före skatt och sociala avgifter i månaden 2025. Ungefär en fjärdjedel av vad en dålig bartrubadur tjänar i Bromölla. Och inte blir det mer 2026. MånsPetter är en före detta schlagersångare som möjligen får sjunga på någon lokal fest 2027.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-07 kl. 00:27.
Citera
2026-07-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Fler popidoler? MånsPetter är absolut ingen popidol. Musikbolaget drog in runt 7 tusen före skatt och sociala avgifter i månaden 2025. Ungefär en fjärdjedel av vad en dålig bartrubadur tjänar i Bromölla. Och inte blir det mer 2026. MånsPetter är en före detta schlagersångare som möjligen får sjunga på någon lokal fest 2027.
Ja,ja dysterkvist. Allt går åt h-e 2027 med hela världen. Men tills dess kan vi väl vara lite positiva.
MZ har en ny tjej! Vad sägs om det?
Citera
2026-07-07, 00:35
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ja,ja dysterkvist. Allt går åt h-e 2027 med hela världen. Men tills dess kan vi väl vara lite positiva.

Ok, låt mig gissa att hon är minst 10 år yngre. Tror inte MånsPetter klarar starka kvinnor. Han behöver någon som kan bekräfta den skeva självbilden av att han är en stor artist. Gör hon inte det o tar ner honom i verkligheten måste han vara otrogen. Så har det varit och MånsPetters bild är att han bor på en vingård och är en stor artist. I verkligheten bor han i en gammal länga på avstyckad liten tomt mitt ute i ett rätt fult landskap. Och MånsPetter vill inte ens känna att han är en gammal avdankad falsksångare som ingen anlitar. Verkligheten är tråkig. Det är roligare stt fantisera. Han mår säkert bättre av sina fantasier och det måste denna garanterat yngre kvinna ställa upp på.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-07 kl. 00:45.
Citera
2026-07-07, 00:35
Medlem
Citat:

Jag förutsätter att de ska ha ett öppet förhållande. Det nya nu blir att det är offentligt att det är öppet, och att det är öppet för båda, inte bara när Månselimåns behöver uppsöka en grönare gräsmatta.
Citera
2026-07-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Din fråga tar inte hänsyn till att Kyrkheddinge är såväl en tätort (där den aktuella fastigheten inte ingår) som ett distrikt (tidigare församling, där den aktuella fastigheten ingår). Du får det att låta som om Kyrkheddinge är ett gods och andra fastigheter underlydande. Fastighetsbeteckningen är "Staffanstorp Kyrkheddinge" följt av ett sedvanligt nummer. I adressen förekommer inte Kyrkheddinge.
Den har tydligen hört till kyrkbyn någon gång.
Gården kan även ha flyttats ut vid någon skiftesreform.
Därav fastighetsbeteckningen. Tack för info.
Citera
2026-07-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag förutsätter att de ska ha ett öppet förhållande. Det nya nu blir att det är offentligt att det är öppet, och att det är öppet för båda, inte bara när Månselimåns behöver uppsöka en grönare gräsmatta.
Han har mognat och känner sig redo för ett öppet förhållande på lika villkor. Javisst, vi kör på det.
Enligt herr Dysterkvist i tråden går ju allt åt h-e ändå.
Citera
2026-07-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ok, låt mig gissa att hon är minst 10 år yngre. Tror inte MånsPetter klarar starka kvinnor. Han behöver någon som kan bekräfta den skeva självbilden av att han är en stor artist. Gör hon inte det o tar ner honom i verkligheten måste han vara otrogen. Så har det varit och MånsPetters bild är att han bor på en vingård och är en stor artist. I verkligheten bor han i en gammal länga på avstyckad liten tomt mitt ute i ett rätt fult landskap. Och MånsPetter vill inte ens känna att han är en gammal avdankad falsksångare som ingen anlitar. Verkligheten är tråkig. Det är roligare stt fantisera. Han mår säkert bättre av sina fantasier och det måste denna garanterat yngre kvinna ställa upp på.
Eh.....vem fantiserar sa du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in