Citat:
Ursprungligen postat av
skogsmaran
Det finns i alla fall inga tecken på att Iran söker långvarig, fredlig samexistens med sitt närområde.
Iran erkänner inte Israel som en stat eller dess rätt att existera. Jag ser inga tecken på att Iran avser att leva upp till MoU genom att respektera Libanons självbestämmande och undvika att lägga sig i Libanons angelägenheter heller.
Iran kan möjligen anses vilja uppnå "fred" genom att konstant hota med att stänga Hormuz, skjuta på grannländerna eller utveckla ett kärnvapenprogram om man inte får som man vill. D.v.s. fred på Irans villkor och rätten att ändra villkoren när det passar.
Ett första steg mot verklig fred skulle kunna vara uttalat avståndstagande från, och hjälp med att avväpna Hizbollah samt upprättandet av diplomatiska relationer genom att erkänna Israel. Jag har svårt att se att Iran vill ha "fred" med sin nuvarande inställning.
Iran är ett av få överlevande antika civilisationerna lik Kina. Vem är du och vi som ska säga till de hur de får leva sitt liv?
Israel är en kolonistat som inte har rätt att existera precis som USA och dylikt! Du lever i en tid där västvärlden lever sin sista vers. Vi pursvenskar kommer vara utrotade inom 50 år som demografin ser ut idag, koloniserade av utländska horder. Så jag vet inte vem du tror att du är men i det stora loppet så har Iranier gett världen mycket mer än du och dina gelikar någonsin kan drömma om!
Detta krig välkomnas stort av mig! Hellre Iran och Kina än pedofil Epsteins! Hellre ett snabbt slut än att låta era cancer kultur sprida och ta död på oss alla om 50 år!