2026-07-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Jag kan förstå hur du tänker.

Menar du att det aldrig gjorts uppror mot diktaturer? Såklart alla kan göra motstånd mot orättvisor i sitt hemland, om de vill.

Tycker det är intressant hur du går in i denna tråden. Du förvarar både desertörer från Eritrea och Syrien, när tråden egentligen handlar om ukrainare.

Tror du att alla ukrainare automatiskt älskar det rådande läget i deras hemland? Varför tror du att de älskar sitt hemland mer än de andra du ”försvarade”? Varför är ukrainarnas identitet mer hotad än de andra exemplen i tråden?
Alltså av bara rubriken framgår att tråden handlar om ukrainare och araber. Sedan blev det ett sidospår om eritreaner men det var inte mitt fel.

Att vissa i Sverige och EU vill skicka tillbaka ukrainska män är väl i rent egenintresse skulle jag tro. Ukraina får gärna hålla ryssen stången mot Europa liksom.
Citera
2026-07-08, 16:02
Medlem
KillPus avatar
TS bör läsa på. Araberna kom in i massor när det var andra lagar. Framtagna av rödingar och accepterade av landsförrädaren Fredde R. Sen ändrades lagarna. De gäller idag. För ukrainarna. Och kommer massa araber in igen pga ngt krig i MENA då kommer de behandlas på samma sätt som ukrainarna. Om inte röd-grön sörja tar över makten och ändrar på allt igen.
Citera
2026-07-08, 16:03
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså av bara rubriken framgår att tråden handlar om ukrainare och araber. Sedan blev det ett sidospår om eritreaner men det var inte mitt fel.

Att vissa i Sverige och EU vill skicka tillbaka ukrainska män är väl i rent egenintresse skulle jag tro. Ukraina får gärna hålla ryssen stången mot Europa liksom.

Yes. Jag förstår. Har du lust att försöka svara på mina frågor?
Citera
2026-07-08, 16:09
Medlem
Citat:
Yes. Jag förstår. Har du lust att försöka svara på mina frågor?
Alltså jag tycker att jag försökt så gott jag kan men får be om ursäkt för att jag inte gjort mig förstådd. Det känns lite tröstlöst så jag tror jag lämnar walk over nu.
Citera
2026-07-08, 16:12
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså jag tycker att jag försökt så gott jag kan men får be om ursäkt för att jag inte gjort mig förstådd. Det känns lite tröstlöst så jag tror jag lämnar walk over nu.

Jag ser att du försöker, tack. Men som du märker är jag inte nöjd. Åter tack, hörs snart igen.
Citera
2026-07-08, 16:40
Medlem
Citat:
Jag ser att du försöker, tack. Men som du märker är jag inte nöjd. Åter tack, hörs snart igen.
Tack själv, hörs!
Citera
2026-07-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Och kommer massa araber in igen pga ngt krig i MENA då kommer de behandlas på samma sätt som ukrainarna.

Tror du verkligen på det? Det här landet vägrar att utvisa kulturellt inkompatibla personer från MENA till deras hemländer där det inte ens pågår krig, inte ens bidragsparasiter och grovt kriminella. Däremot finns det mycket snack inom EU att förhindra Ukrainska flyktingar att komma hit samt att utvisa dessa vita européer till en aktiv krigszon där de blir tvångsrekryterade. Uppenbarligen så gillar politiker bara migration när dom är bruna och heter Muhammed.

Så fort det blir en ny MENA flyktingvåg så kommer 2015 att upprepas, det kan jag lova dig. Inget kan stoppa folkutbytet förutom revolution. Mänskliga rättigheter gäller inte för vita.
Citera
2026-07-08, 17:18
Medlem
Det handlar om att människor inte behandlas lika. Det är så enkelt det är. Är du en viss typ av människa har du fler mänskliga rättigheter än andra enligt organisationer som FN och EU. Även Sveriges lagar håller med om att man inte ska behandla människor lika.

Vi har en lag i Sverige som kallas hets mot folkgrupp där man gör tydlig skillnad vem som omfattas av skydd av lagen baserat på ras. Att försöka låtsas att det inte är på det här viset 2026 även i andra frågor är oerhört falskt.
Senast redigerad av Finporslinet 2026-07-08 kl. 17:23.
Citera
2026-07-08, 17:31
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
TS bör läsa på. Araberna kom in i massor när det var andra lagar. Framtagna av rödingar och accepterade av landsförrädaren Fredde R. Sen ändrades lagarna. De gäller idag. För ukrainarna. Och kommer massa araber in igen pga ngt krig i MENA då kommer de behandlas på samma sätt som ukrainarna. Om inte röd-grön sörja tar över makten och ändrar på allt igen.
Vilka lagar syftar du på?
Citera
2026-07-08, 18:46
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Vilka lagar syftar du på?

De flesta fick PUT direkt. Det var så då. Det ändrade TIDÖ nu. Så skyddet gäller bara under pågående krig. Skulle vara samma för ara er idag.
Citera
2026-07-08, 18:49
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Tror du verkligen på det? Det här landet vägrar att utvisa kulturellt inkompatibla personer från MENA till deras hemländer där det inte ens pågår krig, inte ens bidragsparasiter och grovt kriminella. Däremot finns det mycket snack inom EU att förhindra Ukrainska flyktingar att komma hit samt att utvisa dessa vita européer till en aktiv krigszon där de blir tvångsrekryterade. Uppenbarligen så gillar politiker bara migration när dom är bruna och heter Muhammed.

Så fort det blir en ny MENA flyktingvåg så kommer 2015 att upprepas, det kan jag lova dig. Inget kan stoppa folkutbytet förutom revolution. Mänskliga rättigheter gäller inte för vita.

Du överdriver. Vid ny "flyktingvåg" fr MENA kommer samma gälla som för ukrainarna - tillfälligt skydd under pågående krig. Har ingenting med vita/svarta eller muslimer/kristna att göra.
Citera
2026-07-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Då får man väl bestämma sig. Om Zelensky är den som räddar Europa och 'vi slåss där borta så ni slipper här', varför ska då Sverige ge fristad åt ukrainska män i stridsför ålder? Antingen är deras insats avgörande och då borde de "uppmuntras", förlåt "bussas" att försvara sitt land, eller så är retoriken kraftigt överdriven. Båda ståndpunkterna samtidigt går inte ihop. Kvinnorna är välkomna att stanna däremot.

Man ska självklart skicka svenska soldater ner.
I första hand de svenska och europeiska politikernas söner,döttrar,kusiner,familj ner till ukraina i första hand och alla som har ukrainaflagga på facebook att strida för det dom tycker är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in