2026-07-08, 11:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Denna tråd är lika dum som motsvarande trådar om slöja. Får se vilken sida som fattar det först

Jag förstår vad du menar men jag tycker det är en skillnad. Den ena står för frihet att vara sig själv. Den andra är i mångt och mycket ett kulturellt förtryck av ett kön. Nu lever vi dessutom i Sverige med en annan (tack och lov) kultur än den muslimska vilket bidrar till en skillnad mellan de två.

// CC
Citera
2026-07-08, 11:44
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Som om det vore jämförbart att onanera offentligt och att ha stringtrosa.....känns desperat det här.

Blottande innebär att någon avsiktligt visar sitt könsorgan för andra för att väcka obehag eller kränka, har inte ett skit med nakenhet eller stringtrosor att göra.

Jo det har mycket med nakenhet att göra.

Min poäng är att onani är ett sexuellt beteende, och därmed olagligt att göra offentligt.

Gränserna kan debatteras. Det är precis det vi gör här på Flashback (ett diskussionsforum).

Jag hävdar fortfarande att string är en sexuell grej, eftersom man har en tråd mitt i skitan och visar upp kroppen på ett olämpligt sätt. Om jag hade haft string på mig här och nu, på spårvagnen, så hade jag sannolikt blivit arresterat och bötfälld för förargelseväckande beteende. Varför? För att det är äckligt, olämpligt - och blottande. Det skapar ett obehag, som du nämner.

Jag behöver inte tycka som du, allrighters?

Att jag har en annan åsikt än dig betyder inte att jag är desperat, eller något annat verb du försöker lägga på mig.

Jag har bara en annan åsikt
Citera
2026-07-08, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Du tycker alltså inte att det skulle vara OK att onanera på stranden?

Jag har ställt frågan 3 ggr nu. Undrar varför du undviker den så konsekvent 😁 lite känsligt ämne eller..?

Du gör ju det. Samtidigt som barn som går runt i string de gör det inte...
Citera
2026-07-08, 11:49
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Du ojjar dig över dom stackars BAAARNEN på stranden, samtidigt som du själv tycker att det är en bra idé att du själv gör det aktiva valet att klä dig sexigt. Ja det tycker jag är hyckleri.

En sträng av tyg (inte EN TRÅD) över rumphålet är knappast upphetsande för dom flesta, då skithålet knappast syns om man inte tittar efter jävligt noga, och varför skulle man göra det?
Skinkor är väl inte heller speciellt upphetsande, eller i alla fall inte mer för att dom är bara, än infångade i en snygg bikiniunderdel.

Hur du får in sexuella aktiviteter offentligt på en strand, i den här tråden, är en gåta. Men det sätter väl nivån för hur seriös du är i din argumentation.

Nej det är absolut ingen gåta, det är en jämförelse. Jag jämför ett sexuellt beteende med ett annat - simple as that. Eller "simple ASS that" om du så vill.

Att ha något mellan skinkorna och visa röven in public ÄR sexuellt, oavsett om det du drar i röven är en tråd, en gurka, eller ett snöre 😆

Att vara allmänt sexig är en annan sak! Det är ju i princip alla kvinnor på stranden (och ute på stan, på sommaren), eftersom de är avklädda.

BAAAAARNEN -som du så fint kallar dem - dör inte av att se en sexig kvinna.

Alla vet att string är sexiga. Nu griper du verkligen efter halmstrån... och därmed finns ingenting kvar att diskutera.

Tack för en go match lille gubben. Jag vann.
Citera
2026-07-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
I princip varje kvinna jag ser på Tiktok har stringbikini på sig, där man ser 95 % av röven.

Jag undviker verkligen att gå på stranden under sommaren, på grund av hur kvinnor klär sig, men nästan varje gång jag ser en kvinna gå från stranden ser jag henne med stringbikini där man ser 95 % av röven. Bland lite äldre kvinnor är det annorlunda, till exempel kvinnor över 30 års ålder har vanliga bikini på sig, men bland yngre kvinnor är det extremt vanligt med stringbikini.

Här är ett exempel på vad jag syftar på

https://www.tiktok.com/@brunettensunniva/video/7591435260689239318

Men du skriver i din trådstart att det är vad du ser på stranden. Och där ser iaf. inte jag det du påstår finns där. Att du får upp lättklädda barn/unga tjejer på nätet, beror ju givetvis på att du sitter och söker på barn mellan 11-17. Och helst lättklädda sådana. Så då är det väl inte så konstigt att det är sådana bilder du får upp i ditt flöde?

Du har dessutom en väldigt märklig dubbelmoral, eller vad man nu ska kalla det för. Du tycker att du ska få ligga med barn mellan 11-17. Det tycker du är heeeelt naturligt. Men nåde tjejer och kvinnor om de bär string på stranden! Du resonerar helt snedvridet och sjukt. Barn tar skada av sexuella övergrepp. De tar inte skada av stringbikins på stranden. Försök förstå detta!

Och vill du inte överhuvudtaget integrera dig och anpassa dig till det svenska samhället där man inte får begå sexuella övergrepp på vare sig barn eller vuxna, men man får gå klädd i stringbikini på stranden. Så finns det, som andra redan har skrivit till dig: bättre länder för dig att bo i. Där det (tyvärr) är lagligt att begå sexuella övergrepp, både mot barn och mot vuxna samtidigt som kvinnor inte tillåts att visa håret eller rentav inte tillåts visa ansiktet. Bättre du flyttar till ett sådant land! Där lär du trivas bättre. Synd bara om barn i det landet att det kommer en barn-fientlig rackare till, till deras land, där barnen inte har något skydd av lagen........
Citera
2026-07-08, 11:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Du gör ju det. Samtidigt som barn som går runt i string de gör det inte...

Nu frågar jag, för fjärde gången: är det OK att onanera offentligt på en strand framför barnfamiljer?

Om du undviker frågan igen har jag automatiskt vunnit diskussionen 😁 hahahahaha
Citera
2026-07-08, 11:53
Avstängd
Citat:
Nu frågar jag, för fjärde gången: är det OK att onanera offentligt på en strand framför barnfamiljer?

Om du undviker frågan igen har jag automatiskt vunnit diskussionen 😁 hahahahaha

Du gör ju det. Konstigt att du kritiserar barn, när det är du som gör det.
Citera
2026-07-08, 11:54
Medlem
bomhulls avatar
Det gör jag inte . Tycker det är äckligt att ha ett snöre som sitter emot rövhålet
Svettigt och luktar illa om man inte duschar flera gånger om dagen/byter string .
Tacka vet jag luftiga/bekväma trosor i bikini modell
Citera
2026-07-08, 11:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Nej det är absolut ingen gåta, det är en jämförelse. Jag jämför ett sexuellt beteende med ett annat - simple as that. Eller "simple ASS that" om du så vill.

Att ha något mellan skinkorna och visa röven in public ÄR sexuellt, oavsett om det du drar i röven är en tråd, en gurka, eller ett snöre 😆

Att vara allmänt sexig är en annan sak! Det är ju i princip alla kvinnor på stranden (och ute på stan, på sommaren), eftersom de är avklädda.

BAAAAARNEN -som du så fint kallar dem - dör inte av att se en sexig kvinna.

Alla vet att string är sexiga. Nu griper du verkligen efter halmstrån... och därmed finns ingenting kvar att diskutera.

Tack för en go match lille gubben. Jag vann.
Du trycker på mig dina åsikter, som om det skulle vara något som alla tycker.

Du har också bestämt att vissa kvinnors klädsel är jämförbart med sexuella handlingar på en offentlig strand.
Det är nog inte många i tråden som håller med dig om det. Men kul för dig att du får fontänorgasmer...

Vad du vunnit är högst oklart, vilken tävling deltog du i?
Citera
2026-07-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Sannerligen ett explosivt ämne. Jag kan dock förstå TS då jag själv blir lika provocerad när jag ser kvinnor i hijab, niqab eller burka. Kläder som i många sammanhang är påtvingade av män som anser sig ha en högre moralisk grund än vad jag har. Jag blir även mer provocerad av personer som TS med flera här inne som anser sig ha rätten att påtvinga folk sin syn på vad som är rätt och fel. Människosynen är fruktansvärd. 🤮

// CC

Tillägg. TS skriver att han ställer en seriös fråga men är så infantil i sitt tänk att han inte förstår att frågan inte är en fråga utan bara en utskällning till människor som inte tycker som han själv. Lägg därtill vilken hycklare han är. Han är emot hur kvinnor visar sig upp sig i sociala medier men tittar själv väldigt mycket på det. DET om något är tecken på att man inte har alla hästar i stallet.

Hej CC!

Ser du någonsin folk med stringbikini på stranden? Jag gör det inte. och vi är och badar ofta så här på sommaren. Vid både pooler, badhus, sjöar och hav... Barn och medelålders bär helst baddräkt. Tonåringar och unga vuxna vuxna verkar föredra vanlig bikini. Pojkar och män bär badshorts. En och annan muslimsk kvinna badar i burkini. That´s it. Ser inga stringbikinis.

TS tittar framförallt på underåriga/minderåriga tjejer på TikTok. Vilket gör det hela ännu mer knasigt.
Citera
2026-07-08, 12:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jo det har mycket med nakenhet att göra.

Min poäng är att onani är ett sexuellt beteende, och därmed olagligt att göra offentligt.

Gränserna kan debatteras. Det är precis det vi gör här på Flashback (ett diskussionsforum).

Jag hävdar fortfarande att string är en sexuell grej, eftersom man har en tråd mitt i skitan och visar upp kroppen på ett olämpligt sätt. Om jag hade haft string på mig här och nu, på spårvagnen, så hade jag sannolikt blivit arresterat och bötfälld för förargelseväckande beteende. Varför? För att det är äckligt, olämpligt - och blottande. Det skapar ett obehag, som du nämner.

Jag behöver inte tycka som du, allrighters?

Att jag har en annan åsikt än dig betyder inte att jag är desperat, eller något annat verb du försöker lägga på mig.

Jag har bara en annan åsikt

Det finns ingen lag som kan bötfälla eller arrestera dig för att du har stringbikini på spårvagnen. I svensk rätt finns det inte något uttryckligt förbud mot att vara naken i offentlig miljö.

Att blotta sig för någon annan är straffbart som sexuellt ofredande bara om blottandet är ägnat att väcka obehag.

Jaha, string är en sexuell grej, men nyss sa du ju att du använder "sexiga bikinis" så vad är skillnaden?
Citera
2026-07-08, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag pratar inte om "sexiga" kvinnor. Jag pratar om att kvinnor visar upp hela sin röv på stranden. Detta är fullständigt oacceptabelt.

Kvinnor bör få springa fritt i full nakenhet om de vill, det är så frihet fungerar (tyvärr har vi ännu inte full frihet överallt i Sverige). Flytta till Iran om det inte passar och ta med dig alla som tänker som du (inklusive etniska svenskar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in