2026-07-08, 10:55
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Barn ska inte se främmande gubbpenisar som dinglar i ögonhöjd. Punkt.

Och nej, jag har aldrig sagt att string är värre än naket. Konstig slutsats du drog där!

"Extremt provocerande underkläder" låter värre än nakenhet. Men nakenhet är värre, ok. Nakenhet är extremt extremt provocerande. För dig.

Du kan inte uttala dig om vad barn ska eller inte ska. Du uppfostrar dina egna, men vad andra barn ska eller inte ska har du inte med att göra. Som sagt, det finns gott om nakenbad där nakenhet uppfattas som naturligt.
Citera
2026-07-08, 10:58
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
"Extremt provocerande underkläder" låter värre än nakenhet. Men nakenhet är värre, ok. Nakenhet är extremt extremt provocerande. För dig.

Du kan inte uttala dig om vad barn ska eller inte ska. Du uppfostrar dina egna, men vad andra barn ska eller inte ska har du inte med att göra. Som sagt, det finns gott om nakenbad där nakenhet uppfattas som naturligt.

När har jag sagt att nakenhet är värre? Du är snabb på att dra slutsatser

Jo självklart har vi alla ett ansvar för hur vi beter oss kring barn! Hade du tyckt det var OK om jag la mig och onanerade och squirtade på stranden, inför dina barn? 😆 det är ju för fan olagligt. Att blotta sig är också olagligt - av en anledning. För att det är OLÄMPLIGT.
Citera
2026-07-08, 10:59
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Nu är det väl som så att människor i Sverige får göra ganska mycket som dom själv vill och vi andra får kommentera det, sålänge vi inte säger något dumt om våra tillresta och andra fridlysta.

Men något som helt går mig förbi är hur någon som går naken hemma kan av grannarna bli anmäld för förargelseväckande beteende medans fetton med bikini anses vara något som jag ska behöva tvingas titta på när den ena efter den andra gungar förbi mig och blockerar havsutsikten.
Bara för att ett plagg säljs betyder det inte att det är tänkt att vem som helst ska bära det men klädsäljarna klagar såklart inte i dessa kroppspositivt mardröms tider, där fett och raketforskare ska rädda vår framtid.

Sen är det som så att efter#metoo så kan inte kvinnor ha fel detta ligger på mannen så om en man inte är nöjd med en kvinnas klädsel eller brist därav så ligger detta helt hos mannen.
Kvinnan har rätt att klä sig i det närmaste erotiskt och män som svara an på detta är problemet.
Heja Sverige!!
Det finns massor av ställen med havsutsikt, där det inte uppträder en enda människa i badkläder. Så det är knappast något problem att lösa din "havsutsikt".

Att anmäla någon som går naken hemma går så klart bra, men den anmälan kommer inte att resultera i annat än att den blir nerlagd, så länge inte nakenheten varit avsedd att provocera eller störa någon.

För övrigt riktigt sunkigt att ha åsikter om vilka kroppsformer som får visa sig offentligt eller i badkläder.
Citera
2026-07-08, 10:59
Avstängd
Citat:
Låt mig ställa en motfråga: skulle du tycka det var OK om jag hade särat på benen och börjat onanera och squirta framför en massa barnfamiljer?

Verbalt gör du ju redan det?

Men det är väl de vanliga när det kommer till er tanter nu förtiden. Rules for thee! but not for me...
Citera
2026-07-08, 11:01
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Verbalt gör du ju redan det?

Men det är väl de vanliga när det kommer till er tanter nu förtiden. Rules for thee! but not for me...

Oj, autistisk much? Nej jag ligger inte och squirtar på stranden bara för att jag ställer det som en hypotetisk fråga 😆

Precis som jag inte byter kön, skaffar hund eller mördar dina barn för att jag skriver om det i en mening.

I så fall hade Sveriges alla juristproffessorer suttit i fängelse på livstid, för de pratar ju om mord hela dagarna.

Svara på frågan istället. Hade du tyckt det var OK att göra så?
Citera
2026-07-08, 11:04
Avstängd
Citat:
Oj, autistisk much? Nej jag ligger inte och squirtar på stranden bara för att jag ställer det som en hypotetisk fråga 😆

Nej men du är.

Jo, verbalt är det precis vad du gör. Hade den här konversationen varit en strand. Så ligger du på den stranden med benen brett isär och kallar någons barn som går förbi för hora och fånigt klädd...

Lika sjukt som det är Hel stört.
Senast redigerad av vildhane 2026-07-08 kl. 11:10.
Citera
2026-07-08, 11:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
När har jag sagt att nakenhet är värre? Du är snabb på att dra slutsatser

Jo självklart har vi alla ett ansvar för hur vi beter oss kring barn! Hade du tyckt det var OK om jag la mig och onanerade och squirtade på stranden, inför dina barn? 😆 det är ju för fan olagligt. Att blotta sig är också olagligt - av en anledning. För att det är OLÄMPLIGT.

Som om det vore jämförbart att onanera offentligt och att ha stringtrosa.....känns desperat det här.

Blottande innebär att någon avsiktligt visar sitt könsorgan för andra för att väcka obehag eller kränka, har inte ett skit med nakenhet eller stringtrosor att göra.
Citera
2026-07-08, 11:14
Medlem
CC75s avatar
Sannerligen ett explosivt ämne. Jag kan dock förstå TS då jag själv blir lika provocerad när jag ser kvinnor i hijab, niqab eller burka. Kläder som i många sammanhang är påtvingade av män som anser sig ha en högre moralisk grund än vad jag har. Jag blir även mer provocerad av personer som TS med flera här inne som anser sig ha rätten att påtvinga folk sin syn på vad som är rätt och fel. Människosynen är fruktansvärd. 🤮

// CC

Tillägg. TS skriver att han ställer en seriös fråga men är så infantil i sitt tänk att han inte förstår att frågan inte är en fråga utan bara en utskällning till människor som inte tycker som han själv. Lägg därtill vilken hycklare han är. Han är emot hur kvinnor visar sig upp sig i sociala medier men tittar själv väldigt mycket på det. DET om något är tecken på att man inte har alla hästar i stallet.
Senast redigerad av CC75 2026-07-08 kl. 11:18.
Citera
2026-07-08, 11:20
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Det betyder inte att det är lämpligt att dra en fucking tråd upp i skitan och visa skinkorna för hela jävla stranden 😆 det är ju bara äckligt och vulgärt i mitt tycke.

Låt mig ställa en motfråga: skulle du tycka det var OK om jag hade särat på benen och börjat onanera och squirta framför en massa barnfamiljer på stranden?
Du ojjar dig över dom stackars BAAARNEN på stranden, samtidigt som du själv tycker att det är en bra idé att du själv gör det aktiva valet att klä dig sexigt. Ja det tycker jag är hyckleri.

En sträng av tyg (inte EN TRÅD) över rumphålet är knappast upphetsande för dom flesta, då skithålet knappast syns om man inte tittar efter jävligt noga, och varför skulle man göra det?
Skinkor är väl inte heller speciellt upphetsande, eller i alla fall inte mer för att dom är bara, än infångade i en snygg bikiniunderdel.

Hur du får in sexuella aktiviteter offentligt på en strand, i den här tråden, är en gåta. Men det sätter väl nivån för hur seriös du är i din argumentation.
Citera
2026-07-08, 11:29
Medlem
Ts måste ju vara bög. Hur fan kan man gnälla om lättklädda kvinnor.
Citera
2026-07-08, 11:33
Medlem
FNLSs avatar
Denna tråd är lika dum som motsvarande trådar om slöja. Får se vilken sida som fattar det först
Citera
2026-07-08, 11:39
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Nej men du är.

Jo, verbalt är det precis vad du gör. Hade den här konversationen varit en strand. Så ligger du på den stranden med benen brett isär och kallar någons barn som går förbi för hora och fånigt klädd...

Lika sjukt som det är Hel stört.

Du tycker alltså inte att det skulle vara OK att onanera på stranden?

Jag har ställt frågan 3 ggr nu. Undrar varför du undviker den så konsekvent 😁 lite känsligt ämne eller..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in