2026-07-08, 11:12
Medlem
Dom har betalt för att hålla dig kvar så länge som möjligt och få dig att återkomma.
Citera
2026-07-08, 11:25
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Dom har betalt för att hålla dig kvar så länge som möjligt och få dig att återkomma.
Du har inte läst tråden märker jag.
Citera
2026-07-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Du har inte läst tråden märker jag.
Jo och det är så det fungerar.
Citera
2026-07-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tja, fast, igen, alltså, om man nu söker på Milf eller Gilf så får du ju knappast upp bilder på hur en genomsnittlig halvfet typisk medelålders kvinna faktiskt ser ut. Det är inget fel med hur de ser ut! Lika lite som det är något fel med att se ut som Göran, 52 år gammal, lite flintis och jobbar som revisor och kämpar med övervikten och sina love handles. Vilket är genomsnittet. Bara det att när enstaka yngre tjejer nämner äldre män tror jag inte det är Göran de i första hand tänker på. De manifesterar antagligen snarare en bild av typ Keanu Reeves.

Du missförstod mig lite...

Jag menar att i en runk situation så kan du alltså välja mellan perfekta snygga kvinnor i 25års åldern med perfekt hy och kropp..
Men väljer alltså ändå lite rynkor och åldrande kvinnor med inte helt perfekta lår och mage

Då är frågan om tjejer skulle onanera till porr skulle dom då välja män som ser bra ut 50+ framför snygga unga killar ?
Citera
2026-07-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Telechattar är väl ett ställe där kvinnor får betalt och killar betalar? Eller har jag missförstått?

Det stämmer det.
Citera
2026-07-08, 13:28
Medlem
glockenreins avatar
Brudar föredrar i regel något äldre snubbar med mer livserfarenhet, kompetens och kapital än jämnåriga. Det är så de är biologiskt funtade.
Citera
2026-07-08, 14:06
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ja, vissa "unga tjejer är febrigt tokiga i medelålders gubbar", så är det absolut. Och det är precis vad tråden handlar om. Ifall fler har samma erfarenhet.
Och nu har du lärt dig att nej, andra har inte samma erfarenhet. Ingen säger emot att du kan ha snubblat över enstaka tjejer som letar gubbar. Man kan fråga sig varför. Absolut. Och well, det är väl som vilken kink som helst. Typ enstaka bögar som går igång på att lukta i andra mäns använda kalsonger. Vafan ska man säga om det?

Det finns väl antagligen något jävligt sunkigt och förbjudet i att sitta och lukta i andra mäns fartränder. Det är liksom helt fel. Och det är väl det som gör det spännande.

Men nu är det inte det du vill höra. Du vill ju egentligen höra att världens alla tonåriga tjejer sitter och suktar efter gubbar. Och att detta är ett utbrett faktum som ingen vågar prata om eftersom det är tabu. Lägg av.
Citera
2026-07-08, 14:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Tja, alltså det är väl som med yngre tjejer som är lite halvkåta på George Clooney, Brad Pitt eller Johnny Depp. Män som är till åren komna men ändå har sex appeal som heter duga. "Jamen dom är ju kända!" kommer någon protestera. Ja det är de väl förvisso. Men jag tror inte det handlar om det. Edward Blom är jävligt känd i Sverige åtminstone. Det räcker liksom inte för att han ska ha massa tjejer som trånar efter honom.

George Clooney och gänget är liksom objektivt snygga. Och det finns väl antagligen någon poetisk charm i att en äldre man faktiskt är riktigt jävla snygg. Det ska dock inte förväxlas med vad många män på flashback tycks tro, att jaha, unga kvinnor tänder på ålder. Alltså att de går igång på vilken gubbjävel som helst i medelåldern. Det har liksom inte med det att göra.

Jag tror det är samma fenomen med unga män och kvinnor. Själv skulle jag helt utan tvekan sätta Lena Olin. Hon är över sjuttio bast men vafan, kolla på henne! Helvete!

Grejen är ju att vilken jävla trettioårig brud som helst kan väl se ut som Lena Olin. Krävs liksom ingenting för det. Detta resulterar i att jag som man tycker självklart att det är fint om en trettioårig brud ser snygg ut. Men jag blir väl inte direkt imponerad. Missförstå mig rätt nu, vad jag menar är att det är väl klart en Porsche har en jävla massa hästkrafter. Men jag blir mer imponerad om någon kör om en Porsche i en rostig Prius.

Jag tror det är där attraktionen och fascinationen ligger. Lena Olin är en gammal Prius som kör åttor runt alla Porsche och BMW på motorvägarna. Hon kör t om om en och annan Mustang. Och detsamma gäller väl enstaka män som typ Clooney och gänget på den manliga sidan.

Detta ska som sagt inte förväxlas med att jätte-jättemånga unga män sitter och dagdrömmer om att få köra en gammal Prius bara just därför att det är en gammal Prius.

Kan ju bara hålla med här.
De unga tjejerna bara flockas runt utseende och charm.

Men inget som är mer intressant än kvinnor som kan uttrycka sig och som har känsla i den sociala situationen.
Lite som på FlashBack. De som är intressanta är ju de som kan föra sig.
Utseende är sekundärt, utan att för den skull vara ointressant.

/GC
Citera
2026-07-08, 14:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du missförstod mig lite...

Jag menar att i en runk situation så kan du alltså välja mellan perfekta snygga kvinnor i 25års åldern med perfekt hy och kropp..
Men väljer alltså ändå lite rynkor och åldrande kvinnor med inte helt perfekta lår och mage

Då är frågan om tjejer skulle onanera till porr skulle dom då välja män som ser bra ut 50+ framför snygga unga killar ?
Om vi nu ska lyfta den frågan till en mer seriös nivå så tror jag inte kvinnor manifesterar den typen av fantasier på samma sätt som män gör. Män är mer visuella. Porr görs av män, för män. Det har i omgångar försökts göra porr för kvinnor. T om något misslyckat försök att göra feministisk porr. Grejen är bara att kvinnor helt enkelt inte går igång på porr. Det bara funkar inte. Om och när det faktiskt tittar på porr är det oftast mer av nyfikenhet än att de aktivt letar efter något att titta på för att rulla körsbär.

I allmänhet är det väl mer abstrakta scenarios som kvinnor fantiserar om. Exempelvis i förekommande fall, låt oss säga, muskler. Där manifestationen i deras fantasi är muskulösa kroppar utan direkt ansikte. Eller en plats. En grön sagolik skog med fjärilar, dimma och tingeling som susar omkring.

Det som är värt att nämna är att erotiska noveller tycks ha långt större effekt på kvinnors fantasier än porr. Och omvänt är det väl inte så jävla många män som är intresserade av att ligga och läsa 50 Shades of Gray medan de drar en runk. Kvinnor söker en sinnesstämning snarare en visuell stimulering.

När boken 50 Shades of Gray exploderade blev jag likt många andra män nyfiken och försökte läsa den. Min reaktion var "Men vafan är det här för jävla ostig skit?! Det här är ju pinsamt dåligt skrivet!". Nästan så att jag blev arg över hur usel boken var. Och något åt det hållet tror jag kvinnor tänker om porr när de tittar på det.

Ska man analysera boken så är huvudpersonen Christian Gray antagligen någon slags psykopat och sadist. Samtidigt som att han är helt ofarlig och harmlös. En omöjlig karaktär i verkligheten. Det finns liksom inga Harvey Weinsteins som är monster och omtänksamma samtidigt. Vi män lackar mest ur på logiken. På samma sätt som kvinnor lackar ur på logiken att man skulle vilja knulla pizzabudet i porrfilm.

Så, tja, att män söker på Milf och Gilf kan väl ha att göra med någon sorts förbjuden tanke att göra. Det är en trygg situation där man inte behöver ta ansvar för något alls framför skärmen. Jag tror inte kvinnor sitter och fantiserar specifikt om någon David Beckham eller Keanu Reeves när handen glider ner mellan benen. De har mer abstrakta tankar. En sommaräng utanför Paris med en doft av regn och pain riche. En man som skriver poesi och kan spela harpa. Hur han ser ut eller hans ålder är inte så viktigt.
Citera
2026-07-08, 21:08
Medlem
Citat:
Självklart handlar det om att kåtsnacka, ingen har sagt nåt annat.

Och IRL är det så mycket annat som spelar in, inte minst pengar, så det är svårt att jämföra. Är man välklädd och i hyfsad form, kan föra sig och har råd med lite guldkant kan man absolut attrahera unga kvinnor. Men då är det ju svårare att avgöra vad som är hönan och vad som är ägget.

På en linje där en 22-åring vill ringa upp mig privat, för att smeka sig och komma, när hon hör mig berätta vad jag vill göra med henne, är det mer tydligt att det är just det som är fantasin.

Alla dessa gubbar som lever på hoppet.
Som hoppas och tror att snart ska den där tjejen de tjatat på i åratal ringa upp dem privat eller ännu hellre träffas.
Många raggar på dessa telefonlinjer utan att inse hur hopplöst det är, men visst, det finns ett fåtal kvinnor som ringer för att prata med män utan att få betalt för det, men de är mycket få.
Citera
2026-07-08, 21:10
Medlem
Citat:
Om vi nu ska lyfta den frågan till en mer seriös nivå så tror jag inte kvinnor manifesterar den typen av fantasier på samma sätt som män gör. Män är mer visuella. Porr görs av män, för män. Det har i omgångar försökts göra porr för kvinnor. T om något misslyckat försök att göra feministisk porr. Grejen är bara att kvinnor helt enkelt inte går igång på porr. Det bara funkar inte. Om och när det faktiskt tittar på porr är det oftast mer av nyfikenhet än att de aktivt letar efter något att titta på för att rulla körsbär.

I allmänhet är det väl mer abstrakta scenarios som kvinnor fantiserar om. Exempelvis i förekommande fall, låt oss säga, muskler. Där manifestationen i deras fantasi är muskulösa kroppar utan direkt ansikte. Eller en plats. En grön sagolik skog med fjärilar, dimma och tingeling som susar omkring.

Det som är värt att nämna är att erotiska noveller tycks ha långt större effekt på kvinnors fantasier än porr. Och omvänt är det väl inte så jävla många män som är intresserade av att ligga och läsa 50 Shades of Gray medan de drar en runk. Kvinnor söker en sinnesstämning snarare en visuell stimulering.

När boken 50 Shades of Gray exploderade blev jag likt många andra män nyfiken och försökte läsa den. Min reaktion var "Men vafan är det här för jävla ostig skit?! Det här är ju pinsamt dåligt skrivet!". Nästan så att jag blev arg över hur usel boken var. Och något åt det hållet tror jag kvinnor tänker om porr när de tittar på det.

Ska man analysera boken så är huvudpersonen Christian Gray antagligen någon slags psykopat och sadist. Samtidigt som att han är helt ofarlig och harmlös. En omöjlig karaktär i verkligheten. Det finns liksom inga Harvey Weinsteins som är monster och omtänksamma samtidigt. Vi män lackar mest ur på logiken. På samma sätt som kvinnor lackar ur på logiken att man skulle vilja knulla pizzabudet i porrfilm.

Så, tja, att män söker på Milf och Gilf kan väl ha att göra med någon sorts förbjuden tanke att göra. Det är en trygg situation där man inte behöver ta ansvar för något alls framför skärmen. Jag tror inte kvinnor sitter och fantiserar specifikt om någon David Beckham eller Keanu Reeves när handen glider ner mellan benen. De har mer abstrakta tankar. En sommaräng utanför Paris med en doft av regn och pain riche. En man som skriver poesi och kan spela harpa. Hur han ser ut eller hans ålder är inte så viktigt.

Jag skrev ett inlägg som togs bort..

Men jag hävdar att det är en stor skillnad på om en man 50+ som ser trevlig ut går ut på krogen och om en likasinnad kvinna gör detsamma 50+

Jag tror att killar och tjejer i 25års åldern som enbart skulle gå ut för att ligga kommer hem med helt olika personer..

Killen kan komma hem med alltifrån 20-55

Men tjejen kommer inte ligga så långt över sin egna ålder..

Generellt alltså för undantag finns såklart
Citera
2026-07-08, 21:17
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Så här skriver Phone café vars reklam man brukar se här på Flashback:

Phone Cafe är som Flashback fast röst

Phone Cafe är en mötesplats för livesnack i telefon. Linjen drog igång 1994 och är fortfarande den största teledejting-tjänsten för dig som går i gång på röster och starka personligheter.

Vi har som Flashback många färgstarka tillfälliga gäster och stammisar sedan lanseringen i början av 90-talet. Vanligt och mycket ovanligt folk från hela Sverige ringer in. Ofta på nattetid.

Precis som på Flashback så värnar vi om din anonymitet och det fria ordet. För att alltid ha en trevlig atmosfär på linjen så finns det regelverk och telefonister inne på linjen dygnets alla vakna timmar.

På Cafet kan du hitta spännande och oväntade möten.

Tjejer ringer: 020-88 66 40 (Gratis!)

Killar ringer: 020-88 66 28 (Gratis!)

Vilka ringer hit och varför?
Ja, det snackas mycket sexfantasier och ibland även önskningar om träffar. Till synes ringer vanliga tjejer och killar i alla åldrar och pratar om allt mellan vardag, vanilj och sina ibland chockerande erfarenheter och fantasier.

Vanliga tjejer
, som inte är telefonister, ringer eftersom Phone Cafes annonser har setts i all veckopress, tabloider, TextTV (för er som vet vad det är), vanlig TV och radioreklam sedan starten 1994. Många tjejer är stammisar och kör väldigt raka rör med vad dom letar efter för fantasipartner i telefon.

Varning! Folk drar på rätt ordentligt om allt, inte bara sex, ***så ring inte om du känslig!***
Folk ljuger mindre. Kanske för att röst är intimare än text?

På linjen är nästan alla är gifta eller i någon form av förhållande.

Det händer ibland att hetrosexuella killar funderar över lekar med en bi-kille eller transperson, hittar en vän i viken härinne.

Som man ropar får man svar. Det gäller att vara tydlig med alla önskemål.

Är Phone Cafe Flashbacks ansvar? Nej, men vi gillar Flashback-häng och många gäster som ser våra annonser ringer från just Flashback.

Edit: Det var visst bara gratis i 15 minuter men jäklar vad vad det vart åka av. Kan nog vara värt de 300 kr i timmen som ordinarie pris är. Man kan ju alltid byta nummer också så är det jämt gratis.

Visste inte ens att sånt här fanns längre.

"På linjen är nästan alla är gifta eller i någon form av förhållande."

*surprised Pikachu*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in