Citat:
Om han inte ljög var han sjuk oprofessionell.
Han hävdade att han visste 14 000 bebisar riskerade att dö inom 48 timmar om inte nödhjälp kom fram, eftersom han hade bra rapporter. Klarar han inte ens att förstå dem borde han inte ha den arbetsuppgifter.
Samt borde han förstått hur sensationell nyhet var. En sådan sak kan man inte i den befattningen han har hävda utan att dubellkolla faktan. Det blev ju också jävligt pinsamt för honom och alla medier som okritiskt förtvidare propagandan.
Jag gav faktiskt 3 länkar om plundrar nödhjälp. Uppgiften kommer från FN egna siffror. De hade info om hur många lastbilar som kom in och hur många som kom fram samt hur många som plundrades, de skiljer inte i de siffrorna på plundrar av folksamlingar och på plundrar av väpnade grupper, ej heller om de var Hamas eller andra. Det var alltså inte en raport. Då vid maj till augusti 2025 visades deras siffror på över 80% plundrade. Trots att Fletcher hävdade att och nu citerar jag honom "
"den stora, stora majoriteten av det stöd som vi får in kommer till civila."
Han förefaller vara en person som bedriver propaganda, alternativ inte bryr sig om att tala sanning, eller har noll koll. Alla tre alternativ borde frånta honom jobbet, min åsikt.
Han hävdade att han visste 14 000 bebisar riskerade att dö inom 48 timmar om inte nödhjälp kom fram, eftersom han hade bra rapporter. Klarar han inte ens att förstå dem borde han inte ha den arbetsuppgifter.
Samt borde han förstått hur sensationell nyhet var. En sådan sak kan man inte i den befattningen han har hävda utan att dubellkolla faktan. Det blev ju också jävligt pinsamt för honom och alla medier som okritiskt förtvidare propagandan.
Jag gav faktiskt 3 länkar om plundrar nödhjälp. Uppgiften kommer från FN egna siffror. De hade info om hur många lastbilar som kom in och hur många som kom fram samt hur många som plundrades, de skiljer inte i de siffrorna på plundrar av folksamlingar och på plundrar av väpnade grupper, ej heller om de var Hamas eller andra. Det var alltså inte en raport. Då vid maj till augusti 2025 visades deras siffror på över 80% plundrade. Trots att Fletcher hävdade att och nu citerar jag honom "
"den stora, stora majoriteten av det stöd som vi får in kommer till civila."
Han förefaller vara en person som bedriver propaganda, alternativ inte bryr sig om att tala sanning, eller har noll koll. Alla tre alternativ borde frånta honom jobbet, min åsikt.
Noll koll förefaller osannolikt:
Citat:
Between 2007 and 2011, Fletcher was a foreign policy and Northern Ireland adviser to prime ministers Tony Blair, Gordon Brown and David Cameron. In his memoirs, Brown called him "indispensable and indefatigable". In his book For the Record, Cameron wrote: "There was one man who would prove essential: Tom Fletcher. Tom became my support, sounding board and source of information about virtually every country on Earth."
Här är en summering från hans upplevelse av besöket i Gaza förra året:
Citat:
Following the ceasefire announcement in October 2025, Fletcher visited Gaza and discussed the expansion of humanitarian assistance in an interview with Nick Robinson for BBC Radio 4’s Political Thinking. He described travelling through Gaza as resembling a journey through the ruins of Hiroshima, Stalingrad or Dresden, and discussed United Nations efforts to scale up aid, his dealings with the administration of United States President Donald Trump and the ceasefire negotiations at Sharm el-Sheikh. In an interview with 'The Observer', Fletcher described his principal responsibility as "bearing witness" to suffering in humanitarian crises. Referring to Gaza, he said that although the ceasefire had allowed expanded food assistance, immunisation and sanitation work, living conditions remained severe and reconstruction requirements were extensive. He also said that United Nations staff in Gaza were using GPS to identify the locations of their homes because surrounding landmarks had been destroyed.
Säg mig, vad har denne brittiske toppdiplomat med noll personlig koppling till någon av sidorna att vinna på att ljuga om situationen i Gaza? Det är en befängd anklagelse.