Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Att lita på bedömningar gjorda under tidpress med knapphändig info är inte att ljuga har jag fått lära mig av Israelbrigaden. Eller snarare: Att skjuta oskyldiga under tidspress med knapphändig info är inte att mörda. Även om man gör samma misstag 50 000 gånger.
Varför ljuger du så mycket? Och varför tror du att du ljuger snyggt? Det är så oerhört genomskinligt
Jag sa att jag inte har något problem med lögner i sig om det syftar till en god sak. Jag sa också att jag är övertygad om att Fletcher trodde han talade sanning där och då.
Hur du blandade ihop dom två förstår jag icke.
Nej. Du är den sista jag vill höra en utläggning från om något.
Du är alkis va? Eller dement? Vad händer?
"Min poäng var att ifrågasätta existensen av alla de överviktiga personer som fanns i Gaza"?
Förstår inte ens vad det betyder. Min poäng var i alla fall att det är smaklöst att yra om feta palestinska kärringar när barn dog av undernäring. Som att dessa kärringar åt upp alla mängder med mat som kom in i Gaza, så barnen blev utan.
Exemplifiera dubbelmoralen. Du kommer med såna här påståenden ibland, men det förklaras aldrig. Antagligen skäms du när du senare inser att dom bygger på dina egna hjärnspöken och missförstånd. För missförstår gör du ofta.
Nej nej, kritisera på du om du vill det. Men börjar du pipa upp till försvar för israeliska nationalister som på olika sätt försöker minimera sina egna övergrepp mot Gazas befolkning, som här då du agerar livvakt åt Petronius, så kommer jag och väldigt många fler med mig se på dig som en ryggradslös follower och en ondskans enabler.
Jag visade dig två tillfället där Fletcher troligtvis ljugit medvetet för att i vart fall ena gången skapa en sensationell nyhet helt utan sanning.
Som svar fick jag då av dig något liknande att det är ok att ljuga om man gör det för en god sak. Detta är alltså FN vi snackar om som ljög om att 14 000 bebisar skulle dö inom 24 timmar, samt att majoriteten av mat inte plundrades trots att över 80% av maten som då kom in i gaza plundrades enligt FN själva.
Hur vet du att han ljög för en god sak? Jag tyckte det såg ut som om han ville skapa en sensationell nyhet och vid andra tillfället försköna sitt eget misslyckande. Vad som är god sak, kommer aldrig alla människor kunna enas om.
Så hur ska jag ta det, det är ok om FN ljuger så länge det passar din agenda. För jag gissar att det är du som avgör om det är för en god sak eller inte.
Nej, FN ska inte ljuga. Det skadar dem, förtroendet för FN är inte jätte högt, just för att de blir påkomna med lögner och partiskt, det borde FN inte syssla med. FN ska aldrig ljuga, så vill jag ha FN, vår stat mina medmänniskor, mig själv.
Överhuvud taget är de inte fördelaktigt att ljuga, inte ens för de som ljuger.
Och nu så skriver du ett inläg där du fantiserar fritt om vem jag är. Vet du hur pinsam du är, om du tror jag tar illa vid mig så ska du veta att jag inte funkar så. Jag tycker du bara ser liten ut, som om du inte hade något att komma med, samt ett sådant förfarande vinner ingen respekt av mig, tvärt om.
Kan du inte förstå dubeklmoralen, att tycka lögner är ok, samtidigt som du tycker att man ska ifrågasätta sanningshalten i påståenden.
Dessa två meningar är från ditt inlägg, alltså från ett och samma inlägg!
Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
"Min poäng var att ifrågasätta existensen av alla de överviktiga personer som fanns i Gaza"?
Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Jag sa att jag inte har något problem med lögner i sig om det syftar till en god sak.
Det är dubbelmoral, samt så tar du dig rätten att bestämma vad som är en god sak och vad som inte är det, då är man även självisk.