2026-07-06, 18:07
Medlem
Klippet är från 18 maj 2026
Några välgödda män leker med de svältande barnens mat

Watch this
https://www.youtube.com/shorts/2rzAor2G7XU

Fråga:
Är det verkligen svält i Gaza, eller är det bara för att "smutskasta juden" (ohh skulle dom väl Aldrig göra...
Attackera dem helt oförberett på naten är väl en sak, men ljuga om dem neeeeee, där går minsann gränsen)
Citera
2026-07-06, 18:11
Medlem
Det har aldrig varit svält i Gaza. Det handlade om en desinformationskampanj som västerlänningar med självförakt och loserbeteende svalde rakt av.
Citera
2026-07-06, 18:17
Medlem
Är du säker på det TS?

Står ju väldigt diskret (not) "2025" i videon
Citera
2026-07-06, 18:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Bullshit som med resten utav lögnerna dom tryckt på världen.

Dom ''svälter'' men det är bara barn som skickas ut att leta mat? haha jösses
Citera
2026-07-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Är du säker på det TS?

Står ju väldigt diskret (not) "2025" i videon

Var det ingen "svält-propaganda" 2025 menar du?
Ännu värre

I spolern visas de aktiva restaurangerna i Gaza sommaren 2025
samtidigt som vi i Sverige dagligen matades med bilder på svältande barn i media

Active restaurants in Gaza summer 2025
och deras instagramkonton nedan
Citera
2026-07-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bullshit som med resten utav lögnerna dom tryckt på världen.

Dom ''svälter'' men det är bara barn som skickas ut att leta mat? haha jösses

Hur kan svenska vänster tanterna vara så blinda,, satt ju fläskiga morsor bredvid missbildade bengetter
Ingen undrade hur hon kunnat bli så svullen och fet när hennes (inavels)unge bara var skelett
Citera
2026-07-06, 20:05
Medlem
Finns trådar på ämnet men vill du ha en översikt över matläget i Gaza så kan jag rekommendera IPCs rapporter som släpps med jämna mellanrum.

https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159820/?iso3=PSE
Citera
2026-07-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det har aldrig varit svält i Gaza. Det handlade om en desinformationskampanj som västerlänningar med självförakt och loserbeteende svalde rakt av.

Hur vet du det och varför skulle just dina källor förmedla sanningen? Min erfarenhet är att ni som ständigt ska tycka tvärtom har fel nästan hela tiden. Många av er har felaktigt fått för er att Ukraina startade kriget varför ni sprider propaganda från källaren i kreml.

Jag slår vad om att i ett alternativt universum där Ukraina invaderade Ryssland och EU därför tog Rysslands parti och skickade vapen och förnödenheter, ja DÅ JÄVLAR skulle ni plötsligt vara på Ukrainas sida - för ni ska per reflex ALLTID tycka tvärtom.

Hade NASA misslyckats med att landa på månen så hade ni istället trott på att de visst hade landat och att det nu finns baser på månen, men att det bara är "eliten" som vet om det. Ni ska alltid tycka tvärtom.

Ni är märkliga
Citera
2026-07-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Var det ingen "svält-propaganda" 2025 menar du?
Ännu värre

I spolern visas de aktiva restaurangerna i Gaza sommaren 2025
samtidigt som vi i Sverige dagligen matades med bilder på svältande barn i media

Active restaurants in Gaza summer 2025
och deras instagramkonton nedan

Hur ska jag veta vilket skräp du väljer att bli matad med ?
DN? Aftonbladet? Green Peace? Greta? Veganernas efterblivna Riks förbund? McD?
Citera
2026-07-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boira
Hur vet du det och varför skulle just dina källor förmedla sanningen?

Det finns inga bevis för svält. Det är inte upp till mig att bevisa motsatsen. Kommer du ihåg Biafra? Där rådde svält. I Sverige kallade barnen i många år de smala barnen bland kompisarna för "biafra" som öknamn. Hur många svältande har du sett i Gaza? Det har visats upp några enstaka barn som verkar lida av olika sjukdomar, men några tecken på omfattande svält finns inte. Däremot syns feta kärringar i vart och varannat nyhetsinslag från Gaza. Jag kan garantera att det inte syntes några feta kärringar i nyhetsinslagen från Biafra.

Citat:
Många av er har felaktigt fått för er att Ukraina startade kriget varför ni sprider propaganda från källaren i kreml.

Du verkar lida av inbillningssjuka. Jag har aldrig någonsin skrivit något sådant.
Citera
2026-07-06, 21:32
Avstängd
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Det finns inga bevis för svält. Det är inte upp till mig att bevisa motsatsen. Kommer du ihåg Biafra? Där rådde svält. I Sverige kallade barnen i många år de smala barnen bland kompisarna för "biafra" som öknamn. Hur många svältande har du sett i Gaza? Det har visats upp några enstaka barn som verkar lida av olika sjukdomar, men några tecken på omfattande svält finns inte. Däremot syns feta kärringar i vart och varannat nyhetsinslag från Gaza. Jag kan garantera att det inte syntes några feta kärringar i nyhetsinslagen från Biafra.

Hur bevisar man svält? Vad är det för bevis du saknar?

Finns det olika grader av svält? Finns det olika många som drabbas av svält vid olika svältkatastrofer? Kan svält hålla på olika länge?

Att neka en befolkning föda med resultatet att den totala matmängden utslaget på befolkningen totalt sett understiger det dagliga kaloribehovet - det är att skapa en svält. Vare sig mer eller mindre. 22 augusti i fjol ansåg WHO att svält i Gaza var bekräftad, och att människor dött av näringsbrist.

https://www.who.int/news/item/22-08-2025-famine-confirmed-for-first-time-in-gaza

Att sitta och dilla om feta kärringar och Biafra för att maskera att ens eget land har skapat svält förändrar inte det faktumet.
Citera
2026-07-06, 21:39
Medlem
Citat:

Du verkar lida av inbillningssjuka. Jag har aldrig någonsin skrivit något sådant.

Det finns gott om bevis. Du låter som vilken förintelseförnekare som helst.

Mängder av myndigheter, folkhälso- och människorättsorganisationer har publicerat rapporter på ämnet.

Jag länkade till IPC tidigare men för en bra samling länkar kan man börja med att kolla länkarna i wikiartikeln.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip_famine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in