2026-07-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Har du själv en fast inkomst?

Självklart. Har aldrig varit arbetslös. Aldrig gått på a-kassa.
Citera
2026-07-07, 22:30
Medlem
Absolut INTE tatueringar, i övrigt är väl kommunist inget plus.
Tatueringar är 100% nej tack
Citera
2026-07-07, 23:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Är det inte bara sex som är lite mer lättillgängligt som partner annars går det väl uppnå det mesta som singel lika mycket som par.
Citera
2026-07-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Är det inte bara sex som är lite mer lättillgängligt som partner annars går det väl uppnå det mesta som singel lika mycket som par.
Lite sanning i det kanske. Men det är väl mysigare och roligare att göra saker tillsammans?
Citera
2026-07-07, 23:35
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Lite sanning i det kanske. Men det är väl mysigare och roligare att göra saker tillsammans?

Som sedan utmynnar i bråk för den ena har huvudvärk och man känner varandra aldeles för väl för att lägga på ett socialt plåster.

Som du däremot kan få med en nära vän.

Känner du dig själv skapligt så behöver det inte vara så illa att lägga dig ensam och vakna upp ensam. På dagen finns människor överallt.
Citera
2026-07-07, 23:38
Medlem
Citat:
Som sedan utmynnar i bråk för den ena har huvudvärk och man känner varandra aldeles för väl för att lägga på ett socialt plåster.

Som du däremot kan få med en nära vän.

Känner du dig själv skapligt så behöver det inte vara så illa att lägga dig ensam och vakna upp ensam. På dagen finns människor överallt.
Det är just det som är grejen med en partner att man slipper det sociala plåstret.
För mig är det inga problem att sova själv. Gjort i några år och lider inte av det men tycker såklart att det är mysigare ihop med någon.
Citera
2026-07-07, 23:42
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det är just det som är grejen med en partner att man slipper det sociala plåstret.

Då blir ju ofta bägge två en soptunna för den andras bitterhet. Tråkig spiral. Är du ensam får du lära dig att inte tycka synd om dig själv så mycket.

Men du pratar med någon som inte tror på tvåsamhet. Inte på det vanliga sättet varje fall.
Citera
2026-07-07, 23:52
Medlem
Citat:
Då blir ju ofta bägge två en soptunna för den andras bitterhet. Tråkig spiral. Är du ensam får du lära dig att inte tycka synd om dig själv så mycket.

Men du pratar med någon som inte tror på tvåsamhet. Inte på det vanliga sättet varje fall.
Varför utgår du från att du och din partner ska agera soptunna för varandra?

Har du testat att leva tillsammans med någon där ni har ett gästrum som den ena eller båda får sova i när den vill?
Jag tror att många par är lite väl antingen eller idag, som i att dom tvunget ska göra allt tillsammans eller så har dom glidit ifrån varandra helt.
Citera
Igår, 00:37
Medlem
Dealbreakers som går bort i en relation
Alltså inte i syfte att dunka på och gå vidare

*botoxade partytjejer som tror att dom är för snygg
*krogluder
*Icke regelbundet sex(2v utan=defekt och utbyte)
*de som inte kommit längre än missionären och bakifrån
*feminister som inte förstått vad ordet innebär
*de som ser sig som antirasist
*MP
*fetma
*arbetar på myndigheter som skv, polis, soc etc
*influencer dårar
*missbruk av droger & alkohol
*gold diggers
*haft någon relation med arab invandrare
*rökare
*veganer
*vän med bögar, transor, ex pojkvänner
*behov av manliga vänner som vill ligga
*inte använder rakhyvel
*körkort
*arbete

Lång lista men man skulle kunna säga vänstertomte som samlingsnamn
Citera
Igår, 00:58
Medlem
Nykterister.
Citera
Igår, 01:53
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Varför utgår du från att du och din partner ska agera soptunna för varandra?

Har du testat att leva tillsammans med någon där ni har ett gästrum som den ena eller båda får sova i när den vill?

Jag tror mig generalisera med den erfarenhet som jag har.

Nej. Det är väl ett sätt att lätta på trycket. Men jag tror att en man och en kvinna framförallt ska ligga med varandra.

Att dom sen ska kunna leva med varandra tror jag den dagen jag ser det.
Citera
Igår, 03:02
Medlem
Tearsinrains avatar
Tyvärr hade jag oturen att mitt ex är en 10p utseendemässigt. Tänk typ Cameron Diaz i "The mask" eller Pamela Anderson i sin prime i "Baywatch" fast utan silikontuttar. Snubbar raggade på henne hela tiden vilket var lite frustrerande. Jag kunde prata med henne i telefon och höra hur snubbar i bakgrunden försökte flörta och hon berättade att hon blev raggad på dagligen. Många vidriga blattar sa hon men även en del äldre svenska "män" men hon var aldrig otrogen iaf. Dessutom var hon höger, hatade woke, inga tatueringar, ovaccinerad mot fake-vaccinet, inget nikotin och drack inte alkohol, åt bara massa nyttigt, tränade, visste inte vad instagram eller onlyfans var, hade inga barn men var öppen för att skaffa och allt man vill ha liksom. Så allt under 9p går bort och det är svårt då jag själv är en 8p och enbart 10p bland män får i normala fall 7-10p bland kvinnor. I normala fall hade jag fått nöja mig med max en 7p men nu när mitt ex är en absolut 10p som ser ut som en fotomodell är det svårt att bli exalterad över en 8p när det i tidigare fall hade varit exalterande. Även i mitt absolut längsta förhållande var hon snyggare än mig men det var mer 8.5/10 och att gå från det till 6-7/10 var ok men att gå från en absolut 10p till en 6p, det.... går bara inte. Lider 24/7 av det här. Tänker hela tiden att jag borde kämpat mycket mer för att behålla 10p. Tänker på henne hela tiden och vet med 100% säkerhet att jag aldrig kommer träffa någon så snygg igen (och då menar jag på allvar att ens se en så snygg person i verkligheten igen bara gå förbi på gatan) med de värderingarna osv.

Var på en dejt rätt nyligen med en trevlig tjej och vi är vänner nu. Hon är snygg. Typ 8/10. Men allt jag tänkte på under dejten var "hon ser bra ut men inte i närheten av mitt ex"
Senast redigerad av Tearsinrain Igår kl. 03:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in