2026-07-07, 22:22
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Det har blivit en konflikt mellan lokalpolitikern Peter Wölger (M) i Täby och transvestitgruppen Drakar och Dragqueens. DoD har redan blivit omdiskuterade i andra sammanhang på Flashback. I några poster på Facebook så förklarar Wölger att han tycker att dessa föreställningar är olämpliga eftersom transvestiterna har för stora tuttar och att det inte är lämpligt för barn (Facebook). DoD å sin sida hävdar att Wölger projicerar sina egna (latenta?) sexuella fantasier om transvestiter och inte utgår från verkligheten.

Är det ett problem med stora tuttar på bibliotek egentligen?
Ska kvinnor med silikonbröst eller naturligt stora bröst också hindras från att läsa sagor?
Skulle det vara mer lämpligt om storbystade individer tog på sig burka eller liknande?

På vilket sätt skadas barn av att vuxna har stora tuttar (äkta eller ej)?
Överreagerar den här politikern?

Hur tror ni att M kommer att reagera?
Blir han utsparkad?
Kommer han att hamna långt ned på den lokala listan i höstens val?
Varför är man med i M om man har dessa åsikter, när M är ett parti som drivit på för att barn ska få byta kön?
Borde den här Wölger gå med i SD, KD, Kristna värdepartiet eller något annat parti som ligger honom närmare ideologiskt?
Citera
2026-07-07, 22:29
Medlem
Finns fyra personer som heter samma som han i efternamn. Två stavat med W. Är det taget eller kommer han kanske från annat land?
Citera
2026-07-07, 22:30
Medlem
franges avatar
Samtliga av de här transorna är ju mentalsjukt perversa med ytterst pedofila tendenser - varför skulle de annars vara så fruktansvärt fixerade vid att konstant få hållas kring barn?
Citera
2026-07-07, 22:35
Moderator
tobess avatar
Argumentet i sig är ju bara korkat. Som du säger är det ju inte brösten i sig som är "problemet" här och du kan knappast hindra någon oavsett hur små eller stora deras tuttar är och dom är en naturlig gåva eller konstgjorda.

Jag kan ju personligen tycka att jag skiter fullständigt i vem det är som nu sitter och läser en saga och att fokusområdet nog snarare bör ligga på vad det är man läser snarare en vem som läser det (med grundläggande saker som att det handlar om såna som i övrigt är t.ex. ostraffade, besitter ett lämpligt språkbruk och kan lämnas ensamma med barn o.s.v.). Om nu någon person som bestämt sig för att de vill byta kön läser Emil eller Pippi är det väl helt sak samma.

Jag tycker mest det är märkligt att det verkar ha blivit någon slags grej överhuvudtaget. Men det skapar väl rubriker och medieutrymme, så det är "billig" marknadsföring
Citera
2026-07-07, 22:42
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Samtliga av de här transorna är ju mentalsjukt perversa med ytterst pedofila tendenser - varför skulle de annars vara så fruktansvärt fixerade vid att konstant få hållas kring barn?
De uppträder även för vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Om nu någon person som bestämt sig för att de vill byta kön läser Emil eller Pippi är det väl helt sak samma.
Det blir ju svårt om man ska hindra det. Annars får biblioteken begära ut journaler från vården över könsbyten på alla som ska läsa sagor, det känns lite överdrivet.
Citera
2026-07-07, 22:43
Medlem
Onanikrems avatar
Känns inte friskt att vuxna sexualiserar sina attribut (eller tillkortakommande av attribut) för barn. Låt barn vara barn, det är ändå under så kort tid. Även på min tid tyckte man clowner var läskiga.

Återigen i andra tråden i dag skriver jag. Låt det du gör i sovrummet stanna i sovrummet. Kleta det inte i ansiktet på andra människor. Känner du dig som tjej? Tar på dig lösbrösten och peruken hemma i sovrummet med din partner eller vad? Varför utsätta barn för det?
Citera
2026-07-07, 22:54
Medlem
Ja, ni andra i tråden har rätt. Problemet är att man blandar ihop två världar: vuxen sexualitet med barnens oskuldsfulla värld. De hör inte ihop och skall inte befinna sig i samma rum.

Om dessa dragqueens kom i sin vardagsklädsel och bara läste sagor för barn så vore det naturligtvis en helt annan sak.
Citera
2026-07-07, 22:57
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det blir ju svårt om man ska hindra det. Annars får biblioteken begära ut journaler från vården över könsbyten på alla som ska läsa sagor, det känns lite överdrivet.

Vilket dom ju inte skulle få helt oavsett om de bad snällt eller inte.

I stort kan jag ju tycka att det är bra om barn "utsätts" för hur samhället ser ut i stort. Unga, gamla, mörkhyade, asiater, vita, kvinnor, män, transpersoner, heteron, bögar. Tycker det t.o.m. vore bra om det fanns lämpliga f.d. drogmissbrukare, fängelsekunder och annat också. Men där är det väl lite svårare att hitta såna som vore lämpliga, kanske. Men rent allmänt borde barn lära sig (i lagom doser, beroende på ålder) hur världen ser ut snarare än hur man vill att den ska vara.

Sen tycker jag återigen att fokusdelen snarare borde vara på vad man läser än vem det är som läser det. Jag skulle hellre se att mina barn lyssnar på en sagostund med Alla vi barn i bullerbyn uppläst av en svarthyad transsexuell f.d. cannabisodlare än en nordisk mormor som läser rysk propaganda eller mein kampf som sagobok.

Med det sagt så kan jag inte dra mig till minnes att jag själv någonsin skulle deltagit i något sådant, och det har aldrig heller slagit mig att jag själv skulle börja söka upp när något dylikt sker på något bibliotek för mina egna barn.

Ett ytterst enkelt sätt att undvika allt sånt här är ju man själv lånar/köper det man anser att barnen bör läsa/höra och läser det själv. Handlar det här om lata föräldrar som är oroade över att de inte ska kunna dumpa barnen en timme på biblioteket för att själv kunna göra annat? Är det inte ett väldigt självreglerande problem? Om man nu alla skulle anse att barnen inte bör lyssna på när person X läser bok Y så går man väl helt enkelt inte dit, och om tillräckligt många inte går dit så förändras eller slutar verksamheten.
Citera
2026-07-07, 22:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
De uppträder även för vuxna.

Då kan de väl hålla sig till de vuxna. Varför kan de inte bara lämna barnen ifred? Speciellt efter att upprepade gånger fått höra från flera personer att det är olämpligt.
Citera
2026-07-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Känns inte friskt att vuxna sexualiserar sina attribut (eller tillkortakommande av attribut) för barn. Låt barn vara barn, det är ändå under så kort tid. Även på min tid tyckte man clowner var läskiga.

Återigen i andra tråden i dag skriver jag. Låt det du gör i sovrummet stanna i sovrummet. Kleta det inte i ansiktet på andra människor. Känner du dig som tjej? Tar på dig lösbrösten och peruken hemma i sovrummet med din partner eller vad? Varför utsätta barn för det?

Har du några exempel på hur DoD sexualiserar sina attribut? Det är sagostunder för barn vi talar om och inget annat. Syftet är att öka barns intresse för att läsa böcker och det är väl alldeles utmärkt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då kan de väl hålla sig till de vuxna. Varför kan de inte bara lämna barnen ifred? Speciellt efter att upprepade gånger fått höra från flera personer att det är olämpligt.

Vilka är det som säger att DoD är olämpliga för barn?
Citera
2026-07-07, 23:03
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ju just det. De vill verkligen till varje pris hålla sig till små barn - med sin sexualitet. Varför, kan man ju fråga sig? Är det något speciellt de är ute efter med att stå där i sin sexkostym bland små barn?
Citera
2026-07-07, 23:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Har du några exempel på hur DoD sexualiserar sina attribut? Det är sagostunder för barn vi talar om och inget annat. Syftet är att öka barns intresse för att läsa böcker och det är väl alldeles utmärkt...

Vilka är det som säger att DoD är olämpliga för barn?

Deras sexuella fetisch gör det olämpligt att de är nära barn. Finns en anledning till att det är 18-årsgräns på porrsajter och på strippklubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in