2026-07-07, 23:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Har du några exempel på hur DoD sexualiserar sina attribut? Det är sagostunder för barn vi talar om och inget annat. Syftet är att öka barns intresse för att läsa böcker och det är väl alldeles utmärkt...
Antar de drar på sig lösbröst när de går dit i kvinnokläder, varför? Bröst är en sexsymbol även i Sverige, vän om vänstern kastade sina bh och solade topless på 60-70-80talet till vår stora lycka! "Saknar den tiden"
Citera
2026-07-07, 23:15
Medlem
Kan man inte utvisa dem p.g.a bristande vandel?
Senast redigerad av P-o-beln 2026-07-07 kl. 23:19.
Citera
2026-07-07, 23:29
Medlem
Room531s avatar
Varför har dessa rubbade trannys fått det alls?? Har det skett alltså?? Tvi vad är det för anställda på biblioteken som tillåter det!? Vilka föräldrar skulle tycka det var ens nära okej eller rimligt!? Hade blivit rasande. Blir inte föräldrar i allmänhet riktigt djävla arga på det där, och såna där??

Var på biblioteket en gång någon morgon förra året och såg sån någon där störd, förargelseväckande och äcklig rengbågspropaganda uppställt!? Vad i...är det någon ny påtvingad standard på bibliotek att ha sån där skit där eller varför finns det ens där! 🤢 plockade ned det, lyfte över detektorn och kastade skräpet i papperskorgen utanför.

Bort med den störda äckelpropagandan och psy op helvetet från samhället. Det har inte att göra här!

Riv ned, ta bort, måla över!
Senast redigerad av Room531 2026-07-07 kl. 23:37.
Citera
2026-07-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är ju just det. De vill verkligen till varje pris hålla sig till små barn - med sin sexualitet. Varför, kan man ju fråga sig? Är det något speciellt de är ute efter med att stå där i sin sexkostym bland små barn?
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Deras sexuella fetisch gör det olämpligt att de är nära barn. Finns en anledning till att det är 18-årsgräns på porrsajter och på strippklubbar.

Ok, så glamourösa kläder är sex och porr för er eller är det först när prepubertala barn kommer in i bilden ni börjar fantisera om porr och sex?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Antar de drar på sig lösbröst när de går dit i kvinnokläder, varför? Bröst är en sexsymbol även i Sverige, vän om vänstern kastade sina bh och solade topless på 60-70-80talet till vår stora lycka! "Saknar den tiden"

Det vettefan om jag håller med om att bröst ska ses som sexsymboler och vill man vara någorlunda hederlig så måste man ju ha någon form av fetisch för att gå i gån sexuellt på DoD. Tänker att barn som inte ens kommit in i puberteten bryr sig nämnvärt om de ser stora bröst, de blir möjligtvis sugna på mjölk men knappast med någon sexuell baktanke.

Om man dessutom bildgooglar på DoD så tycks ju inte brösten vara mer än knappt medelmåttiga. Det ser ut som om de endast sminkat dit en "klyfta" om ens det.

Tydligen är föreställningarna välbesökta och populära. Varför ska då klåfingriga politiker lägga sig i?
Citera
2026-07-07, 23:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har du några exempel på hur DoD sexualiserar sina attribut? Det är sagostunder för barn vi talar om och inget annat. Syftet är att öka barns intresse för att läsa böcker och det är väl alldeles utmärkt...

Varför klär de ut sig till kvinnor? Översminkade kvinnor med lösbröst? Knappast för barnens skull i alla fall. Varför har de artistnamn son Shameless Winewhore? Det har ju en betydelse, kanske inte för de yngsta, men äldre fattar vad det handlar om.
Tycker du det är lämpligt?
Citera
2026-07-07, 23:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ok, så glamourösa kläder är sex och porr för er eller är det först när prepubertala barn kommer in i bilden ni börjar fantisera om porr och sex?

Det vettefan om jag håller med om att bröst ska ses som sexsymboler och vill man vara någorlunda hederlig så måste man ju ha någon form av fetisch för att gå i gån sexuellt på DoD. Tänker att barn som inte ens kommit in i puberteten bryr sig nämnvärt om de ser stora bröst, de blir möjligtvis sugna på mjölk men knappast med någon sexuell baktanke.

Om man dessutom bildgooglar på DoD så tycks ju inte brösten vara mer än knappt medelmåttiga. Det ser ut som om de endast sminkat dit en "klyfta" om ens det.

Tydligen är föreställningarna välbesökta och populära. Varför ska då klåfingriga politiker lägga sig i?
De som klär sig i lösbröst har ju någon form av fetisch för det. Varför applicera det på barn?

Jag har som vuxen varit på After darks shower och skrattat gott åt det. Det är ju sexuellt, det kan du aldrig komma ifrån!
Citera
2026-07-07, 23:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Varför klär de sig i kvinnokläder och lösbröst om de inte tänder på det? Varför kan de inte läsa sagor i sina vanliga kläder om de nu prompt måste göra det? Hade du tyckt det var ok med en nudist som läste sagor med?
Citera
2026-07-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Varför klär de ut sig till kvinnor? Översminkade kvinnor med lösbröst? Knappast för barnens skull i alla fall. Varför har de artistnamn son Shameless Winewhore? Det har ju en betydelse, kanske inte för de yngsta, men äldre fattar vad det handlar om.
Tycker du det är lämpligt?

Det är en rolig grej som barn tydligen uppskattar. Huruvida de använder lösbröst vet jag inte, men jag tror inte det. Det artistnamnet du nämner får du mer än gärna presentera en källa för. Jag kollade på deras hemsida och där står det att artistnamnen är Inga Tvivel, Tant Henrik och Björta. Samma namn som de uppger i TV4 vid en intervju.

Tycker du att Babsan är porrig? Ser du After Dark som en sexshow snarare än parodi på Las Vegas och överflådig glamour?

Har du besökt någon av sagostunderna? Jag tänker att kritiken mest tycks komma från folk som inte gjort det och som förmodligen mest har förutfattade meningar. Föräldrar verkar ju även de tycka att föreställningarna är roliga.
Citera
2026-07-07, 23:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det är en rolig grej som barn tydligen uppskattar. Huruvida de använder lösbröst vet jag inte, men jag tror inte det. Det artistnamnet du nämner får du mer än gärna presentera en källa för. Jag kollade på deras hemsida och där står det att artistnamnen är Inga Tvivel, Tant Henrik och Björta. Samma namn som de uppger i TV4 vid en intervju.

Tycker du att Babsan är porrig? Ser du After Dark som en sexshow snarare än parodi på Las Vegas och överflådig glamour?

Har du besökt någon av sagostunderna? Jag tänker att kritiken mest tycks komma från folk som inte gjort det och som förmodligen mest har förutfattade meningar. Föräldrar verkar ju även de tycka att föreställningarna är roliga.
https://www.varldenidag.se/nyheter/laser-sagor-for-barn-promotar-erotisk-malarbok/268991Låst artikel, men det är inte fejk. Det finns en sådan.

Kanske lite bättre artikel https://www.gp.se/kultur/sd-politiker-vill-utvisa-dragartist.ed9f7b86-4370-44c3-bce1-c2b3e3b055d4
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-07 kl. 23:58.
Citera
2026-07-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför klär de sig i kvinnokläder och lösbröst om de inte tänder på det? Varför kan de inte läsa sagor i sina vanliga kläder om de nu prompt måste göra det? Hade du tyckt det var ok med en nudist som läste sagor med?

Det är du som tycks ha en fetich för kvinnokläder om det är kläderna i sig som tänder dig. Skulle de komma i vanliga kläder skulle det mesta av idén med DoD gå förlorad, är ganska säker på att det erbjuds andra sagostunder utan dragartister också.

Tror många blandar ihop drag med transvestiter som är något helt annat.
Citera
2026-07-07, 23:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är du som tycks ha en fetich för kvinnokläder om det är kläderna i sig som tänder dig. Skulle de komma i vanliga kläder skulle det mesta av idén med DoD gå förlorad, är ganska säker på att det erbjuds andra sagostunder utan dragartister också.

Tror många blandar ihop drag med transvestiter som är något helt annat.

Det är exakt samma sak. Olika namn bara. Ja, deras idé med att pracka på sin sexuella perversion på barn. Varför är det så viktigt för dem att få vara nära barn?
Citera
2026-07-08, 00:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det jag vänder mig emot gällande ”transor läser sagor för barn på bibliotek” är att man i nån slags missriktad kamp vänja folk vid transor och mota Olle i grind när det gäller rasism och HBTQ+-fobi.

Tror ungar kan tycka det är roligt med farbröder som klär ut sig till tanter - men varför måste man politisera allt och slå saker i huvudet på folk. Risken är snarare att det blir en backlash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in