2026-07-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Är det den dolda makten som ville få bort honom? Vem? Make a point? Eller är det en ”ensam galning”? Känns regisserat… precis som Mordförsöket på Trump.
RIP 😥

Tyler Robinson heter han. Står i varenda tidning.
Citera
2026-07-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det här utvecklade sig till en riktigt spännande följetong. Vi får se vad de återkommer med för besked.

Hursomhelst. Utrymmet som Brady försöker klämma in laddningen på är alltså, enligt filmen, bakom batteriet - och då ska batteriet och laddningen rymmas på mindre än 1/2 Rødens djup – batteriet ligger ju flush med USB- kontakten som är mitt på Røden (här är jag snäll och bortser från att kontakten också tar lite plats).

Røden är 20 mm djup på utsidan, hälften av det är 10 mm.
Batteriet är strax över 6 mm tjockt.
Ytterhöljet lär väl vara minst 1 mm.
10-(6+1)=3 mm

Shaped chargen som påstås ha använts skavara 10x10x15 mm.

Så hur får Brady in 10 mm på 3 mm?

Notera att Jon Aaron Bray har i sin youtube clip, satt batteriet mellan skalet/bakstycket och kretskortet, det vill säga, så som det inte monteras. Det syns klart och tydligt med kretskortets USB port och var usb hålet är för skalet/bakstycket. Ett till bevis på hur JAB försöker lura folk.
Det är 3 sekunder in i videon https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I som det syns.

Och shaped charge som JAB visar? Så ser de shaped charge modellerna som skjuts iväg i projektiler.
https://www.explosives.net/shaped-charges-explosive-technology/
15 sekunder in i JAB's video.

JAB's shaped charge, tar både batteriets och kretskortets plats, där den ligger.
Citera
2026-07-07, 20:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Notera att Jon Aaron Bray har i sin youtube clip, satt batteriet mellan skalet/bakstycket och kretskortet, det vill säga, så som det inte monteras. Det syns klart och tydligt med kretskortets USB port och var usb hålet är för skalet/bakstycket. Ett till bevis på hur JAB försöker lura folk.
Det är 3 sekunder in i videon https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I som det syns.

Och shaped charge som JAB visar? Så ser de shaped charge modellerna som skjuts iväg i projektiler.
https://www.explosives.net/shaped-charges-explosive-technology/
15 sekunder in i JAB's video.

JAB's shaped charge, tar både batteriets och kretskortets plats, där den ligger.
Men.. Enligt den där shorten så är sprängladdningen placerad så att sprängverkan riktas i X- eller Y-led, alltså vänster-höger eller uppåt-neråt - inte inåt.

För att den där ska fungera på det sättet som påstås så måste man ju bära sändaren på ett sätt som den inte är tillverkad för. Man måste också bära den åt rätt håll för att få det resultat som man vill ha. Vänd den 180 grader fel och man får inte det resultat man vill ha.
Citera
2026-07-07, 20:52
Medlem
Den stora frågan är väl varför han hade en mikrofon innanför tröjan?
Citera
2026-07-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Men.. Enligt den där shorten så är sprängladdningen placerad så att sprängverkan riktas i X- eller Y-led, alltså vänster-höger eller uppåt-neråt - inte inåt.

För att den där ska fungera på det sättet som påstås så måste man ju bära sändaren på ett sätt som den inte är tillverkad för. Man måste också bära den åt rätt håll för att få det resultat som man vill ha. Vänd den 180 grader fel och man får inte det resultat man vill ha.
JAB's bild på hans shaped charge, jag har ett minne av att jag sett den nånstans runt årsskiftet och tyckt att det där stämmer inte.
Det hur den är placerad, det har jag undrat länge. Men för en del så verkar det vara helt naturligt, även när youtube kommentarerna läses. Finns dock de som kommenterar att det där skulle inte funka.
Citera
2026-07-07, 21:21
Medlem
Fantens avatar
Citat:
JAB's bild på hans shaped charge, jag har ett minne av att jag sett den nånstans runt årsskiftet och tyckt att det där stämmer inte.
Det hur den är placerad, det har jag undrat länge. Men för en del så verkar det vara helt naturligt, även när youtube kommentarerna läses. Finns dock de som kommenterar att det där skulle inte funka.
Sen förstår jag inte varför Bray bara inte låter 3d-printa en modell av sprängladdning som han packar in i en sån sändare*. Sen förstår jag inte heller varför han köpte en begagnad från eBay (men här kan det vara jag som har missförstått något).
Citera
2026-07-07, 21:25
Medlem
Citat:
Sen förstår jag inte varför Bray bara inte låter 3d-printa en modell av sprängladdning som han packar in i en sån sändare*. Sen förstår jag inte heller varför han köpte en begagnad från eBay (men här kan det vara jag som har missförstått något).
Han bor ju på en gård. Han skulle kunna tälja en replika och stoppa den i enheten.
Eller bara göra en av hoprullat papper och tejp.
Citera
2026-07-07, 21:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Han bor ju på en gård. Han skulle kunna tälja en replika och stoppa den i enheten.
Eller bara göra en av hoprullat papper och tejp.
Ja, det också. Jag vill nämligen se hur den skulle få plats när sändaren är korrekt monterad.
Men onnoponno sa ju som sagt något om att det skulle ha varit en attrapp som inte behövde fungera och om det var på det sättet så håller ju Brays teori. Nästan. Sprängladdningen är fortfarande felmonterad för att skjuta sin stråle i bröstet på Kirk. Plus att det är en klart osäker metod. Vad hade hänt om han hade burit sändaren tre centimeter åt ett annat håll. Men det tror jag att du har sagt redan så.
Citera
2026-07-07, 21:29
Medlem
Kan någon komma med ett bra förslag på varför man har en mikrofon på insidan av tröjan? Varför vill man ha skrapljud från tröjan?
Citera
2026-07-07, 21:36
Medlem
Citat:

Mikrofonen står mycket riktigt på högkant innanför den synliga magneten eventet igenom fram till smällen.
Citera
2026-07-07, 21:41
Medlem
Citat:
Sen förstår jag inte varför Bray bara inte låter 3d-printa en modell av sprängladdning som han packar in i en sån sändare*
Förmodligen för att det skulle rendera långa fängelsestraff, samt att han givetvis inte vill inspirera någon att i onda syften tillverka en sådan och därpå använda den.

Citat:
Sen förstår jag inte heller varför han köpte en begagnad från eBay (men här kan det vara jag som har missförstått något).
Jag har för mig att han någonstans har sagt att den tidigaste modellen hade en design som i något avseende skiljde sig från de senare, därav en begagnad från eBay.

Ska se om jag kan hitta det...
Citera
2026-07-07, 21:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Mikrofonen står mycket riktigt på högkant innanför den synliga magneten eventet igenom fram till smällen.

Igen då - varför montera en eventuell laddning så den skulle gå åt sidan? Hur kunde”mördarna” veta att mikrofonen helt plötsligt skulle stå helt ologiskt ställd åt sidan under tishan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in