2026-07-07, 08:28
Medlem
Hon tappar många betalande prenumeranter men det är väl inte konstig, lägger bara ut massa gamla bilder på kakor och annat. Bakar inget nytt och matlagning, färdigkokt ris i påse, färdiga såser. Hon som vill vara med i mästerkocken, hon kommer nog långt där. Hahaha. Bara reklam för massa olika proteinbars.Vem vill betala för och titta när dom handlar kläder och massa besök på vårdcentralen tex. och en kurs hur man vispar yoghurt. Hon är ett stor skämt!!
Citera
2026-07-07, 08:34
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Hon tappar många betalande prenumeranter men det är väl inte konstig, lägger bara ut massa gamla bilder på kakor och annat. Bakar inget nytt och matlagning, färdigkokt ris i påse, färdiga såser. Hon som vill vara med i mästerkocken, hon kommer nog långt där. Hahaha. Bara reklam för massa olika proteinbars.Vem vill betala för och titta när dom handlar kläder och massa besök på vårdcentralen tex. och en kurs hur man vispar yoghurt. Hon är ett stor skämt!!
Jag fattar inte de där konstanta inläggen "Förstår att många hamnar i kö eller inte får till prenumerationen! Men gör såhär blablabla"... Är detta på riktigt en grej eller något försök att få folk att prenumerera? Jag har prenumererat på hennes instagram vid flera olika tillfällen (tröttnar fort och behöver paus!) och aldrig någonsin har det strulat på något vis? Känns som om hon mest vill påminna folk om att man kan prenumerera och hoppas att någon då nappar?

Jag undrar verkligen hur det har gått med hennes vikt. Börjar bli rädd att hon går ner igen för känns som om det blivit ännu färre foton/videos på henne och nu när hon vet att LPT är ett alternativ vågar hon nog inte skylta med vikten...
Citera
2026-07-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag fattar inte de där konstanta inläggen "Förstår att många hamnar i kö eller inte får till prenumerationen! Men gör såhär blablabla"... Är detta på riktigt en grej eller något försök att få folk att prenumerera? Jag har prenumererat på hennes instagram vid flera olika tillfällen (tröttnar fort och behöver paus!) och aldrig någonsin har det strulat på något vis? Känns som om hon mest vill påminna folk om att man kan prenumerera och hoppas att någon då nappar?

Jag undrar verkligen hur det har gått med hennes vikt. Börjar bli rädd att hon går ner igen för känns som om det blivit ännu färre foton/videos på henne och nu när hon vet att LPT är ett alternativ vågar hon nog inte skylta med vikten...

Naaah jag tror det är en fasad, i verkligheten tappar hon följare. Att gamla följare glömmer avsluta prenumerationen, eller galna multisjuka vill fortsätta följa kan jag förstå, men vem skulle PÅBÖRJA en prenumeration nu?? Det händer ju ingenting. Att göra en yoghurt med mango är inte jätteavancerat, eller att se på när resten av familjen testar olika bars, springer på rusta, handlar på ica… ingen är väl genuint intresserad?
The freak show is over
Citera
2026-07-07, 11:50
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Naaah jag tror det är en fasad, i verkligheten tappar hon följare. Att gamla följare glömmer avsluta prenumerationen, eller galna multisjuka vill fortsätta följa kan jag förstå, men vem skulle PÅBÖRJA en prenumeration nu?? Det händer ju ingenting. Att göra en yoghurt med mango är inte jätteavancerat, eller att se på när resten av familjen testar olika bars, springer på rusta, handlar på ica… ingen är väl genuint intresserad?
The freak show is over
Ja hon fiskar desperat efter nya följare, men inget är ju intressant och nytt? Hon borde ställa sig framför kameran och visa matlagning/bakning för de som prenumererar, det hade gett en mer personlig touch som jag tror lockat fler. Men det lär man aldrig se, om hon inte gömmer sig bakom enorma solglasögon, en peruk och kanske en gigantisk morgonrock också...
Citera
2026-07-07, 12:14
Medlem
Jag har prenumererat tidigare men tappat intresset. Mest var det för recept på kakor. Men nu går allt på repeat (bars, rusta, normal...). Känns som att hon läser här för när det nämndes att hon inte äter några grönsaker la hon upp en bild på en sallad någon dag eller två efter. Håller med föregående post om att det vore mer intressant om hon själv var mer framför kameran och inte bara bakom. Det är väl inalicekitchen man följer, inte Heidi och Leo...
Citera
2026-07-07, 17:54
Medlem
Kramkrams avatar
Jag tänkte också att hon säkert lusläser i början, men jag börjar fan tveka på det. Jag tänker att hon faktiskt kan vara narcissistisk nog att tycka att vi alla ändå bara ljuger och hatar typ. Men visst, jag håller med om att vissa inlägg stämmer bra med tråden. Och - vad kan hon möjligtvis göra med all tid på telefonen med tanke på avsaknaden av umgänge. Hon har ju absolut minst 16h på luren per dygn.

Men ptja. Hon är ju så jävla dålig på att filma också. Så fint som många matkreatörer gör med ljus, film och bilder, och detta är som att följa en gymnasists snapchat typ. Dåliga takes där instatiden går ut och de får börja om där de slutade etc. Men det är väl samma narcissism som är där och spökar. Hon duger jävlar i mig som hon är. Hon har rätt i och till sina känslor, alla experter till trots. Ständigt understödd av människor hon inte ens titta på om hon såg dem på stan. Men feta, fula, multisjuka och svagbegåvade kvinnor är väl myz å få lite stöttande mess ifrån, däremot så är ju hon för fin för dem. Egentligen.

Hihi!
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag har prenumererat tidigare men tappat intresset. Mest var det för recept på kakor. Men nu går allt på repeat (bars, rusta, normal...). Känns som att hon läser här för när det nämndes att hon inte äter några grönsaker la hon upp en bild på en sallad någon dag eller två efter. Håller med föregående post om att det vore mer intressant om hon själv var mer framför kameran och inte bara bakom. Det är väl inalicekitchen man följer, inte Heidi och Leo...
Citera
2026-07-07, 18:06
Medlem
Kramkrams avatar
Sättet som hon verkligen låst in sig i en 100% fejkad tillvaro är verkligen tragisk dock. Jag drog jämförelsen med Kanye West tidigare i tråden och vad hemskt det ju faktiskt är med cocktailen av svår psykisk ohälsa, en närmast total isolation, och när detta påhejas av människor som inte har en förankring i ditt liv. Hon är ju ett väldigt bra exempel på varför sociala medier är så skadligt för unga kvinnor, och kanske särskilt söta sådana. Det är ett tragiskt livsöde man får se i realtid.
Citera
2026-07-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramkram
Jag tänkte också att hon säkert lusläser i början, men jag börjar fan tveka på det. Jag tänker att hon faktiskt kan vara narcissistisk nog att tycka att vi alla ändå bara ljuger och hatar typ. Men visst, jag håller med om att vissa inlägg stämmer bra med tråden. Och - vad kan hon möjligtvis göra med all tid på telefonen med tanke på avsaknaden av umgänge. Hon har ju absolut minst 16h på luren per dygn.

Men ptja. Hon är ju så jävla dålig på att filma också. Så fint som många matkreatörer gör med ljus, film och bilder, och detta är som att följa en gymnasists snapchat typ. Dåliga takes där instatiden går ut och de får börja om där de slutade etc. Men det är väl samma narcissism som är där och spökar. Hon duger jävlar i mig som hon är. Hon har rätt i och till sina känslor, alla experter till trots. Ständigt understödd av människor hon inte ens titta på om hon såg dem på stan. Men feta, fula, multisjuka och svagbegåvade kvinnor är väl myz å få lite stöttande mess ifrån, däremot så är ju hon för fin för dem. Egentligen.

Hihi!

Hon läser!
Jag skrev något om att bakning är kemi, vilket alice inte har koll på i sina bakverk.
Bara några dagar senare säger hon i story att bakning trots allt är kemi. Så spot on! Aldrig hört henne dra den innan.

Hon skulle aldrig stå framför kameran och baka, även om hon gått upp 10, 20, eller 100 kg i vikt. Hon vet att hon inte är där många begåvade "insta-bakare " är. (Hon vill och tror hon är där) Hon har inte den kunskapen än. Hon kan absolut få den, om hon övar, läser på och framförallt bakar ordentligt och tar bort halvfabrikaten eller slutar bakar med sånt som redan är halvbakat.
Hon skulle göra bort sig och det vet hon. Därför är det ett säkrare kort att visa upp det färdiga resultatet istället.
Citera
2026-07-07, 18:58
Medlem
Och nu lägger hon upp vem som vann glassmaskinen… det är ingen slump
Citera
2026-07-07, 20:20
Medlem
Alice pratar babyspråk med Leo.
Hon gör omelett o ska steka bacon - på bänken ligger det en rad mjölkchoklad. De köper typ 10-12 glassar, de är tre vuxna hemma. Mamman måste självklart mula in en innan de ens hinner ut från butiken.
Alice är med och handlar - ska inte hon ta det jävligt lugnt med sin jätte-jätte-jätte onda och uppsvullna fot?!
Citera
2026-07-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Och nu lägger hon upp vem som vann glassmaskinen… det är ingen slump
Såg det precis. Klart att hon och antagligen lilla mamma med, har örnkoll på oss. Hej hej Alice.
Citera
2026-07-07, 21:31
Medlem
Skampis avatar
Oh ja, hon läser här och myser över att andra pratar om henne. Sedan är hon knäpp nog att inte ta åt sig ett skit, utan tror vi bara är "avundsjuka tanter".

Blev tydligt när någon här skrev att hon alltid använder ord fel, det var något med kyckling. Dagen efter skrev hon det igen med versaler och sa det även högt och menande flera gånger, som för att jävlas lite med de här som stört sig på hennes dåliga språk. Det var så uppenbart riktat mot några här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in