Citat:
Ursprungligen postat av
Kramkram
Jag tänkte också att hon säkert lusläser i början, men jag börjar fan tveka på det. Jag tänker att hon faktiskt kan vara narcissistisk nog att tycka att vi alla ändå bara ljuger och hatar typ. Men visst, jag håller med om att vissa inlägg stämmer bra med tråden. Och - vad kan hon möjligtvis göra med all tid på telefonen med tanke på avsaknaden av umgänge. Hon har ju absolut minst 16h på luren per dygn.
Men ptja. Hon är ju så jävla dålig på att filma också. Så fint som många matkreatörer gör med ljus, film och bilder, och detta är som att följa en gymnasists snapchat typ. Dåliga takes där instatiden går ut och de får börja om där de slutade etc. Men det är väl samma narcissism som är där och spökar. Hon duger jävlar i mig som hon är. Hon har rätt i och till sina känslor, alla experter till trots. Ständigt understödd av människor hon inte ens titta på om hon såg dem på stan. Men feta, fula, multisjuka och svagbegåvade kvinnor är väl myz å få lite stöttande mess ifrån, däremot så är ju hon för fin för dem. Egentligen.
Hihi!
Hon läser!
Jag skrev något om att bakning är kemi, vilket alice inte har koll på i sina bakverk.
Bara några dagar senare säger hon i story att bakning trots allt är kemi. Så spot on! Aldrig hört henne dra den innan.
Hon skulle aldrig stå framför kameran och baka, även om hon gått upp 10, 20, eller 100 kg i vikt. Hon vet att hon inte är där många begåvade "insta-bakare " är. (Hon vill och tror hon är där) Hon har inte den kunskapen än. Hon kan absolut få den, om hon övar, läser på och framförallt bakar ordentligt och tar bort halvfabrikaten eller slutar bakar med sånt som redan är halvbakat.
Hon skulle göra bort sig och det vet hon. Därför är det ett säkrare kort att visa upp det färdiga resultatet istället.