Citat:
Ursprungligen postat av
RiMaX
Inte fan sprejar jag ner porslinstronen när jag skiter iallafall! Gräva bajs får stå för dig och Mås-Björn, men har du hört talas om tvål och vatten? Tvättar man händerna efter ett toalettbesök så är händerna rena.
Du går från att kritisera min nogranna hygienritual till att tipsa om tvål och vatten, som om jag inte vet det. Tanken var att om du kommit så långt som att känna till tvål och vatten så ska du vidareutveckla dessa kunskaper och applicera dem på din sfinkter också så att den också blir lika ren. Just nu är den smutsig och det är inte bra. Om du känner efter märker du att det klibbar mellan skinkorna när du rör på dig. Det är bajs det du känner. Luktar du på stolen du precis suttit på känner du en frän doft. Det är bajsessens som trängt igenom både kalsonger och byxor och hamnat på dynan.
Med japansk toalett behöver du för övrigt i teorin inte tvätta händerna efter ett toalettbesök, för dina händer vidrör ingenting utom möjligtvis knapparna på fjärrkontrollen.
Att alla tipsar om någon slags cargo cult lösning för att imitera ett civiliserat toalettbesök med handduschar och så vidare är precis som när personer i u-länder kommit upp sig ekonomiskt och vill ha modern bekvämlighet men saknar infrastrukturen för det i hyddan och installerar självmordsduschar, halvautomatiska tvättmaskiner eller placerar en porslinstoastol över latrinhålet i golvet som på sätt och vis gör jobbet men inte når hela vägen.
"Varför ska man kunna spola, det är bara att tömma pottan genom fönstret medan du gör plaskande ljud med munnen så blir det samma sak", typ. Jag känner iallafall att jag får inspiration till en komedisketch här, eller en episod av Flintstones.
Som jag skrivit tusen gånger ska ett civiliserat toalettbesök vara helt hands-free där man inte ska behöva vidröra något inne på toaletten. Fjärrkontrollen är också frivillig då det finns sensorer som känner av när det är dags att spola och så vidare. Att toaletten spelar musik, fågelkvitter och ljudet av porlande vatten är för att överrösta alla naturliga ljud så att ingen ska höra att man är där inne. Det handlar inte om att bajsa till ackompanjemang.
Jag ska installera en äkta japansk toalett i huset jag ska bygga från grunden när jag blivit miljardär, men just nu är jag fattig så jag får retrofitta mitt primitiva badrum så gott det går och då funkar det inte med en äkta toastol importerad från Japan med mindre än att jag river hela badrummet och bygger om det från grunden eftersom varken måtten för utloppshålet i golvet, eluttagets placering eller volten stämmer och badrummet är dessutom för litet där toastolen är inklämd mellan handfatet och badkaret med några centimeter till godo på varje sida.