2026-07-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Ja det det finns fire hash i Malmö nuförtiden, tog några in innan det kom in på den "vanliga" marknaden. Sverige är alltid så efter men tyvärr är inte det utbudet så vanligt i andra städer än Malmö, Gbg, och Stockholm.

I denna skit staden jag bor i vet jag ingen som ens har typ Zkittles 120/73u (den klassen). Man får åka till Malmö eller Köpenhamn en gång i månaden och handla . Men har typ uppehåll nu, men man blir ju sugen när det finns WPFF, Static, Casa Royal Farms, Zushi Farms osv.

Finns dock jävligt fint gräs som kostar 700 f 3.5 men nu höjde dom till 1000kr, vem fan betalar 1000kr för 3.5 grönt? Hg kostar 10k (Blueberry pie x Mimosa & Apple Fritter x Tangie)

Finns en annan sort grönt som är lite "billigare" MAC i Skåne, nån som testat?

Jag har deras apple fritter x tangie 900 f 3,5 samt deras lemon cherry gelato 3,5 f 700, ja det är dyrt men det är störd kvalitet, samma priser som nere i amsterdam eller spanien. Men den dyra ligger minst på 12 k hg deras inköpspris enl uppgift, sen har du importfaktorerna att ha med i beräkningen. Inte helt orimligt att ta de priserna. Det är helt perfekt kurerade buds, behövs liksom 01 för att bli helt fried.
Citera
2026-07-06, 09:10
Medlem
Hitta äkta static i min stad (skåne) , priset e helt galet men värt det ! Gul helikopter på loggan
Citera
2026-07-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Jag har deras apple fritter x tangie 900 f 3,5 samt deras lemon cherry gelato 3,5 f 700, ja det är dyrt men det är störd kvalitet, samma priser som nere i amsterdam eller spanien. Men den dyra ligger minst på 12 k hg deras inköpspris enl uppgift, sen har du importfaktorerna att ha med i beräkningen. Inte helt orimligt att ta de priserna. Det är helt perfekt kurerade buds, behövs liksom 01 för att bli helt fried.

Såg samma sort fast hg låg på 13 tusen! Skulle aldrig få för mig o betala de , men absolut har ni råd så unna er
Citera
2026-07-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr

Jag betalar inte 300kr/g för gräs, kan göra det på klubbar och coffee shops på semester men inte på gatan. Då köper jag hellre Static Sift eller WPFF. Men det är för dyrt det med.

Köper hellre 1g guld istället för 3.5g gräs, jag tror jag slutar röka. Det blir för dyrt att röka kvalitet, tills jag börjar odla så håller mig nog från att köpa. Att lägga flera tusen kr varje månad på cannabis är galenskap och nu får det vara nog. Har bara handlat 2st 5.or denna sommaren. Det är inte roligt att röka varje dag, röker man par gånger i veckan istället så blir man iallafall stenad.
Senast redigerad av Gelato33 2026-07-06 kl. 12:15.
Citera
2026-07-06, 13:15
Medlem
Citat:
Jag betalar inte 300kr/g för gräs, kan göra det på klubbar och coffee shops på semester men inte på gatan. Då köper jag hellre Static Sift eller WPFF. Men det är för dyrt det med.

Köper hellre 1g guld istället för 3.5g gräs, jag tror jag slutar röka. Det blir för dyrt att röka kvalitet, tills jag börjar odla så håller mig nog från att köpa. Att lägga flera tusen kr varje månad på cannabis är galenskap och nu får det vara nog. Har bara handlat 2st 5.or denna sommaren. Det är inte roligt att röka varje dag, röker man par gånger i veckan istället så blir man iallafall stenad.

Jag blir stenad på extremt små mängder trots ett dagligt rökande i mer än 20 år, tror jag är blessed med känsliga cannabinoidreceptorer
Citera
2026-07-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullrullebulle
Hitta äkta static i min stad (skåne) , priset e helt galet men värt det ! Gul helikopter på loggan

Concrete farms, black lava, den är mycket fin! Enjoy!
Citera
2026-07-07, 15:30
Medlem
Rebel4s avatar
Citat:

Är inne på samma tanke vän, vill ha mitt eget odla och göra precis sånt hasch man dreglar över, det är lite kostsamt att köpa varje månad dessa super sorter, det är en hype nu med farms, det kommer säker fler och fler framer med tiden kommer priset kanske gå ner men vänta på dom tiderna är långsökt.

Följ ditt hjärta låter som du har en bra plan som fungerar för just dig, önskar jag kunde ha mer disciplin och röka då och då men nej tyvärr jag är hasch monster.

Folk borde våga gå ihop mer och köpa större mängd tillsammans för att komma ifrån "löst" priset men svårt att få folk att bli intresserade av den tanken, skulle behøvas en platform för det. Jag har vänner som prövat skapat fb grupper och allt möjligt men det funkar inte i swe det dör ut, folk är för rädda att öppna upp och outa sig.
Citera
2026-07-08, 16:39
Medlem
Citat:

Där jag är också, har också gått en tusenlapp på rent skräpröka varje månad för att det bara finns för mkt skit nuförtiden, standarden har sänkts så in i helvete. Becknare som har 10/10 ena dagen har TRASH lamousse nästa dag, man får kontrollera varenda jävla bit man köper. Inte värt det längre helt ärligt.
Citera
2026-07-09, 13:38
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Sett video på tre nya stämplar och undrar om någon testat.

1. Super dry - vit bakgrund, över texten "super dry" är det ett majalöv med texten "since 2026" under.
Åt det ljusare hållet, ser lite konstig ut i konsistensen men bubblar fint på videon.
2. Twix dry - texten "twix" stort på en lila godisförpackning. Under står det "dry" och "100g"
Något mörkare och ser riktigt mjuk ut och bubblar extremt mycket i videon.
3. Double grape gas - gul bakgrund med ett blått bås där texten "double grape gas" står i gult på toppen av båset. Framför står en banan och halsar ur två bensindunkar.
Väldigt mörk i videon och bubblar mindre.

Har du provat den Super Dry?
Citera
2026-07-09, 14:12
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obe*
Ingen av dem tyvärr.. Blivit bara grälle på senaste.
Citera
2026-07-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obe*

Står tidigare i tråden att den är typ kemisk eller nåt annat skit. Den påminner mig om Blue Magic och bubbel gelato också kemisk.
Undvik detta skräp!
Låt dem idioter som hämtat in det gå back istället så det inte kommer mer skit
Citera
2026-07-09, 14:43
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarLasse
Står tidigare i tråden att den är typ kemisk eller nåt annat skit. Den påminner mig om Blue Magic och bubbel gelato också kemisk.
Undvik detta skräp!
Låt dem idioter som hämtat in det gå back istället så det inte kommer mer skit

Ja, såg fan suspekt ut på videon. Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in